همکاری روسیه و کره شمالی برای ساخت ماهواره جاسوسی

همکاری مخفی روسیه و کره شمالی برای ساخت ماهواره جاسوسی

همکاری روسیه و کره شمالی پس از دیدار پوتین و کیم جونگ اون ابعاد تازه‌ای گرفته و حالا به ساخت ماهواره جاسوسی برای پیونگ یانگ انجامیده است.

در پی تلاش‌های کره شمالی برای پرتاب و ساخت ماهواره جاسوسی جدید، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از اعزام تعداد قابل توجهی کارشناس روس به این کشور خبر داد. هدف این سفر، کمک به کره شمالی در توسعه برنامه ماهواره‌های جاسوسی عنوان شده است.

این اقدام پس از دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ماه سپتامبر سال گذشته صورت می‌گیرد. در جریان این دیدار، پوتین متعهد به کمک به برنامه فضایی کره شمالی شده بود.

ابعاد همکاری روسیه و کره شمالی وسیع‌تر می‌شود

به گفته یک مقام ارشد دفاعی کره جنوبی، از آن زمان تاکنون، کره شمالی آزمایش‌های متعددی را روی موتورهای موشک انجام داده است. این آزمایش‌ها احتمالا برای رسیدن به استانداردهای مورد نظر تکنسین‌های روس اعزامی صورت گرفته است.

همکاری روسیه و کره شمالی برای ساخت ماهواره جاسوسی

دیدار پوتین با کیم جونگ اون

هنوز اطلاعات دقیقی از تعداد کارشناسان روس اعزامی و زمان دقیق سفر آنها منتشر نشده است. مقامات وزارت دفاع کره جنوبی نیز در حال حاضر از اظهارنظر در این خصوص خودداری می‌کنند. با این حال، کارشناسان معتقدند که هرچند ماهواره‌های کره شمالی در حال حاضر از فناوری ابتدایی برخوردار هستند، اما کمک روسیه می‌تواند به ارتقای توان جاسوسی رژیم کیم و افزایش دقت هدف‌گیری در حملات هسته‌ای احتمالی کمک کند.

شبکه تلویزیونی ژاپنی FNN در تازه‌ترین اخبار نظامی خود، به نقل از مقامات دولتی این کشور، از احتمال پرتاب ماهواره جاسوسی توسط کره شمالی در ماه جاری خبر داده است.

رسانه‌های ژاپنی و کره جنوبی در هفته گذشته از شواهدی مبنی بر آمادگی کره شمالی برای پرتاب یک ماهواره جدید خبر دادند. خبرگزاری یونهاپ گزارش داده است که تجهیزاتی برای اندازه‌گیری و ارزیابی مسیر موشک فضایی در محل پرتاب مشاهده شده است.

همکاری روسیه و کره شمالی برای ساخت ماهواره جاسوسی

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که کره شمالی در ماه نوامبر سال گذشته برای استقرار یک ماهواره جاسوسی اقدام به پرتاب موشک کرده بود. این پرتاب پس از دو تلاش ناموفق در اوایل همان سال انجام شد. پیونگ‌یانگ متعهد شده است که تا پایان سال جاری سه ماهواره جاسوسی دیگر را به فضا پرتاب کند.

سلام گرگ بی‌طمع نیست؛ پوتین از کره شمالی چه می‌خواهد؟

در همین حال، ایالات متحده، کره جنوبی و سایر کشورها، کره شمالی را متهم کرده‌اند که مقادیر قابل توجهی گلوله‌های توپخانه و موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین ارسال کرده است. به‌تازگی نیز در خبرها آمده سلاح مخوف جدید کره شمالی که یک کلاهک موشک کروز است با موفقیت آزمایش شده است.

در مقابل، وزیر دفاع کره جنوبی، شین وون‌سیک مدعی شده است که روسیه در ازای این تسلیحات، اقلامی نظیر غذا، مواد اولیه و قطعات مورد نیاز برای ساخت سلاح را در اختیار کره شمالی قرار می‌دهد. با این حال، مقامات کره شمالی و روسیه این اتهامات را به طور قاطع تکذیب کرده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
مردم کره شمالی از دریچه دوربین عکاسان: تصاویری که تا به حال ندیده‌اید تانک جدید کره شمالی رونمایی شد؛ ماشینی مرگبار یا ماکتی پر زرق و برق؟ دروازه جهنم جدید کره شمالی به روی دنیا باز شد + ویدیو رهبر کره شمالی از موشک ترسناک و جدید خود رونمایی کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*