موشک جدید Hwasong-16B کره شمالی

رهبر کره شمالی از موشک ترسناک و جدید خود رونمایی کرد

رهبر کره شمالی از جدیدترین موشک هایپرسونیک این کشور رونمایی کرده که قادر است با قابلیت خاص خود متحدان غربی را در عرض چند دقیقه تبخیر کند.

کره شمالی مدعی است روز سه شنبه یک موشک بالستیک میان برد Hwasong-16B را با قابلیت حمل کلاهک هسته ای پرتاب کرده که می‌تواند در عرض چند دقیقه به متحدان غربی در منطقه حمله کند. رسانه های دولتی کره شمالی نیز مدعی شدند که ارتش این کشور، یک موشک بالستیک میان برد با قابلیت حمل کلاهک اتمی را با موفقیت آزمایش کرده است که می‌تواند در عرض چند دقیقه شهرهای کره جنوبی و ژاپن را بخار کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موشک جدید و ترسناک با گجت نیوز همراه باشید. 

موشک جدید Hwasong-16B کره شمالی

پیش از این، ارتش کره جنوبی هم اعلام کرده بود که همسایه شمالی این کشور چند روز پیش یک موشک بالستیک میان برد مشکوک را به سمت آب‌های سواحل شرقی این کشور پرتاب کرده است. در ادامه ارتش کره جنوبی این عملیات را با این هدف عنوان کرد که کره شمالی در تلاش برای پیشبرد تسلیحات خود به سمت اهداف دورافتاده آمریکا در اقیانوس آرام است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی هم گفت موشک Hwasong-16B از منطقه‌ای نزدیک پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی پرتاب شده و حدود پس از 600 کیلومتر (372 مایل) پرواز در دریا بین شبه جزیره کره و ژاپن فرود آمد. لی سونگ جون، سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره نیز گفته که این پرتاب احتمالاً به دنبال آزمایش یک موتور سوخت جامد توسط کره شمالی در ماه مارس بوده که برای موشک های هایپرسونیک (مافوق صوت) میان برد جدید ساخته شده است. او در ادامه صحبت هایش به این نکته نیز اشاره کرد که نظامیان کره شمالی احتمالاً در حال آزمایش فناوری های جدید کلاهک هسته‌ای هستند.

آزمایش موشک جدید کره شمالی

کارشناسان می‌گویند کره شمالی در صورت تکمیل چنین تسلیحاتی می‌تواند موشک های خود را به مراکز نظامی آمریکا در اقیانوس آرام یعنی گوام و فراتر از آن برساند. وزارت دفاع ژاپن جزئیات بیشتری را در ارزیابی خود از این موشک ارائه کرد و گفت این موشک حدود 650 کیلومتر (403 مایل) پرواز کرده و به حداکثر ارتفاع 100 کیلومتر (62 مایل) رسید. سپس در آب‌های خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمد.

 

ساعاتی پس از پرتاب این موشک هم وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که همراه با ایالات متحده و ژاپن یک مانور هوایی ترکیبی را بر فراز آب‌های نزدیک جزیره ججو انجام دادند که در آن حداقل یک بمب‌ افکن آمریکایی B-52 با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای حضور داشت. وزارت دفاع کره جنوبی انجام این مانور مشترک را با هدف تقویت توانایی‌های واکنش این سه کشور در برابر تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی اعلام کردموشک جدید کره شمالی

در این میان ایالات متحده هم در ماه‌های اخیر استقرار تدارکات استراتژیک خود را در منطقه از جمله ناوهای هواپیمابر و زیردریایی‌هایی با قابلیت شلیک موشک را برای نمایش قدرت در برابر کره شمالی افزایش داده است.

استفاده رهبر کره شمالی از جنگ روسیه و اوکراین

موشک جدید Hwasong-16B کره شمالی

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نیز در رابطه با فرود آمدن موشک Hwasong-16B در نزدیکی آب‌های ژاپن اعلام کرد که هیچ آسیبی به شناورهای در حال عبور وارد نشده اما در مورد فعالیت‌های موشکی کره شمالی گفت که چنین رزمایش‌هایی نه تنها صلح و امنیت ژاپن، بلکه امنیت منطقه و جهان را نیز به خطر می‌اندازد.

تنش‌های نظامی در منطقه کره از سال 2022 افزایش یافته است؛چراکه رهبر کره شمالی فرصت را با حمله روسیه به اوکراین غنیمت شمرده و از این جنگ برای برای تسریع در آزمایش موشک ها و سایر سلاح‌ ها استفاده می‌کند. اما در مقابل نیز آمریکا و کره جنوبی با گسترش رزمایش‌های ترکیبی خود با مشارکت ژاپن و تقویت استراتژی‌های بازدارندگی با محوریت دفاع از تدارکات نظامی ایالات متحده به فعالیت های کره شمالی پاسخ می‌دهند.

تلاش کره شمالی برای گسترش فناوری موشک های خود

پس از انجام این آزمایش موتور سوخت جامد در 19 مارس، رهبر کره شمالی گفت که ارزش استراتژیک چنین تسلیحاتی به اندازه موشک های بالستیک قاره پیما که سرزمین اصلی یعنی آمریکا را می‌توانند هدف قرار دهند، مهم است.

موشک جدید Hwasong-16B کره شمالی

در سال‌های اخیر، کره شمالی بر توسعه سلاح‌های بیشتر با پیشران جامد داخلی تمرکز کرده است؛چراکه چنین سلاح‌هایی راحت تر جابه‌جا شده و بهتر پنهان می‌شوند. همچنین این موشک ها با سوخت جامد سریعتر از موشک هایی که با سوخت مایع پر شده‌اند، پرتاب می‌شوند و این می‌تواند یک قابلیت استراتژیک باشد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکید کرده که به زودی موشک های هایپرسونیکی را که توانایی مقابله با سیستم‌های دفاع موشکی دشمنان را داشته باشد را عرضه خواهد کرد. از دیگر تسلیحاتی که کره شمالی در سال میلادی جاری آزمایش کرده است می‌توان به موشک های کروز و پرتاب کننده های راکت بسیار بزرگ اشاره کرد.

ارتش کره شمالی همچنین در اقدامی برای نظارت بهتر بر فعالیت های نظامی کره جنوبی و آمریکا ماهواره هایی را به مدار زمین می‌فرستد که این پروژه را از نوامبر گذشته با ارسال اولین ماهواره جاسوسی به مدار زمین آغاز کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
پیام ترسناک کیم جونگ اون به دنیا: کره شمالی، بزرگ ترین ارتش هسته‌ ای جهان می‌شود! عکاس شجاع، ترسناک ترین تصاویر از کره شمالی را پخش کرد رهبر کره شمالی از یک تانک جدید رونمایی کرد؛ تمرینی برای جنگ با آمریکا معرفی کامل نیروی هوایی کره شمالی؛ دایناسورهای پرنده کره شمالی رسما حمله به کره جنوبی را شبیه سازی کرد؛ جنگ جهانی سوم در راه است؟ پیشکش پوتین به رهبره کره شمالی : لیموزین ضدگلوله لوکس روسی + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*