اختلال اینترنت کشور

اختلال شدید در شبکه اینترنت کشور – 20 فروردین 1403

طبق اطلاعات رادارهای ابر آروان، امروز 20 فروردین 1403 شاهد اختلال شدید در شبکه اینترنت کشور هستیم. این در حالی است که برخی اپراتورها این اختلال را تکذیب می‌کنند.

رادارهای ابر آروان و همچنین رادار دیتاسنترهای همراه اول، شاتل، پارس آنلاین، مبین نت و… نشان می‌دهند که امروز 20 فروردین 1403، اختلال شدیدی در شبکه اینترنت کشور شاهد هستیم. این اختلال از صبح امروز آغاز شده و ظاهرا همچنان ادامه دارد. کاربران گزارش می‌دهند که در ساعاتی از امروز، اینترنت ایران به‌صورت مقطعی ایران اکسس شد و تقریبا در تمام ساعات امروز، سرعت اینترنت با افت شدیدی مواجه شده است.

اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت به گزارش‌های مربوط به اختلال اینترنت کشور واکنش نشان داده‌اند. شرکت شاتل با تایید این اختلالات، اعلام کرد اختلالات خارج از شبکه باعث افت سرعت در شبکه اینترنت شده است. با این حال برخی از شرکت‌ها بروز این اختلال را تکذیب می‌کنند. شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده شبکه ارتباطات زیرساخت به‌طور آنلاین بررسی می‌شود و در حال حاضر هیچ اختلالی در شبکه زیرساخت کشور مشاهده نشده است. همچنین روابط عمومی همراه اول نیز مدعی شده که هیچ اختلال و افت سرعتی در شبکه این اپراتور وجود ندارد و دسترسی کاربران بدون هیچ مشکلی برقرار است.

در نهایت از کاربران محترم گجت نیوز می‌خواهیم وضعیت دسترسی خود به اینترنت را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارند. آیا شما هم امروز با اختلال و افت سرعت اینترنت روبه‌رو شده‌اید؟

به‌روزرسانی:

امیر لاجوردی، قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: «با وجود افزایش سطح حملات منع خدمت توزیع شده (DDoS) در یک هفته اخیر، شبکه ارتباطی کشور پایدار است. اگرچه امروز یکی از اپراتورها دارای افت ترافیک بود که باید اطلاع‌رسانی و جبران کند.»

به‌روزرسانی 2:

نت بلاکس در توییتر، اختلالات امروز اینترنت ایران را تایید کرد و نوشت: «شاخص‌ها نشان می‌دهند از اوایل صبح امروز،‌ اختلال متوسطی در اینترنت ایران بر چندین شبکه تاثیر گذاشته است. بررسی این رویداد ادامه دارد.»

اختلال اینترنت