سامسونگ گوشی تاشو جهان

سامسونگ جایگاه بزرگترین سازنده گوشی‌های تاشو جهان را به چینی‌ها واگذار کرد

یک رقیب نام‌آشنای چینی تخت پادشاهی سامسونگ به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی های تاشو در جهان را تصاحب کرد. ظاهرا دستبرد چینی‌ها به سامسونگ تمامی ندارد!

جدیدترین گزارش‌ها از آمار فروش گوشی‌های تاشو در سرتاسر جهان حاوی اخبار جذابی برای علاقمندان به این محصولات هستند! بر اساس این اطلاعات، همان‌طور که قابل انتظار بود دوران یکه‌تازی سامسونگ در بازار گوشی های تاشو به اتمام رسیده و چینی‌ها موفق شدند این غول کره‌ای را در زمینی که خود، پایه‌ریزش بود شکست دهند!

ار سال 2019 که سامسونگ نسل اول سری گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد را به بازار عرضه کرد، این کمپانی همواره جایگاه بزرگترین تولیدکننده گوشی های تاشو در دنیا را در اختیار داشته است. با این حال آمار فروش امسال هواوی را به‌جای سامسونگ در این جایگاه مهم قرار می‌دهد!

این مساله البته نخستین موفقیت بزرگ هواوی در ماه‌های اخیر نیست؛ چراکه علیرغم تحریم‌های شدیدی که این کمپانی چینی با آن‌ها روبرو بوده، هواوی در چندین حوزه مختلف درخشان ظاهر شده و رکوردهای بسیار خوبی را به نام خود ثبت کرده است. شاهکار جدید هواوی در حوزه ساخت چیپست‌های موبایلی موسوم به الگوسازی چهارگانه یکی از همین دستاوردهاست.

شکست سامسونگ از هواوی در فروش گوشی های تاشو در جهان!

بر اساس گزارش‌هایی که موسسه آماری خوشنام Counterpoint سال گذشته منتشر کرد، در سه ماه اول سال 2023 سامسونگ 58 درصد از فروش جهانی گوشی های تاشو در جهان را در اختیار داشت و هواوی صاحب تنها 14 درصد این بازار بود. از سوی دیگر، سایر گوشی‌سازان فعال در این حوزه مثل آنر و موتورولا نیز روی‌هم‌رفته 26 درصد میزان فروش گوشی‌های تاشو را به خود اختصاص داده بودند.

با این وجود جدیدترین گزارش این موسسه حاوی چینشی کاملا در متفاوت در این بخش است! بر اساس این آمار، هواوی اکنون با کسب 35 درصد از بازار گوشی‌های تاشو پرفروش‌ترین برند سازنده این دسته گوشی‌هاست و سامسونگ نیز با تصاحب 23 درصد از این بازار رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. این تغییرات مهم در بازار به‌خوبی گویای رقابت سنگین برندهای گوشی‌ساز بوده و از آینده جذاب این محصولات حکایت دارد.

سامسونگ گوشی تاشو جهان

دلایل متعددی برای این شکست سامسونگ در برابر هواوی وجود دارد که هریک به‌نوعی در این مساله تاثیرگذار هستند. با این وجود اولین و مهم‌ترین پارامتر اثرگذار در این درخشش هواوی را باید ادغام تکنولوژی 5G در دستگاه‌های هواوی دانست که باعث سلطه کامل این برند در بسیاری بازارهای دنیا مثل آسیا شده است! به عقیده بسیاری صاحب‌نظران، ادغام تکنولوژی نسل پنجم مخابراتی با محصولات هواوی باعث شده که فروش گوشی‌های موبایل این کمپانی در مقایسه با سال گذشته 257 درصد رشد داشته باشد! به‌طور خاص، مدل‌های 5G هواوی، 84 درصد از کل فروش گوشی‌های تاشو این کمپانی را شامل می‌شوند!

برای مثال، هواوی میت X5 به‌حدی در دنیا محبوب است که موفق شده برای سه فصل پیاپی پرفروش‌ترین گوشی هواوی باشد!

هواوی میت ایکس

از طرف دیگر به نظر می‌رسد ماجراجویی هواوی در بازار گوشی‌های تاشو تازه آغاز شده؛ چراکه این کمپانی اخیرا از مدل ارزان‌قیمت‌تر Pocket 2 نیز رونمایی کرده که می‌تواند رکوردهای فروش درخشانی را به ثبت برساند. این گوشی ارزان و اقتصادی، نخستین محصول تاشو هواوی با طراحی صدفی (مشابه سری گلکسی زد فلیپ) به شمار می‌رود که پتانسیل آن را دارد که هواوی را تا زمان معرفی گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 در صدر جدول فروش گوشی‌های تاشو نگه دارد.

گزارش اخیر Counterpoint علاوه بر شکست سامسونگ به نکات قابل توجه دیگری هم اشاره دارد. یکی از این نکات، افزایش فوق‌العاده فروش برندهای آنر و موتورولا در بازار کشور چین و سایر بازارهای دنیاست. به‌طور خاص فروش باورنکردنی گوشی آنر مجیک V2 باعث شده که سهم سه درصدی Honor از بازار گوشی‌های تاشو در سه ماه نخست سال 2023 به 12 درصد در سه ماه اول 2024 برسد. از طرف دیگر، آنر مجیک V2 همچنین پرفروش‌ترین گوشی تاشو در سه ماه نخست سال 2024 در بازار اروپای غربی به شمار رفته و دستاورد بزرگی را نصیب صنعت گوشی‌سازی چین می‌کند!

آنر مجیک V2

از طرف دیگر، افزایش محبوبیت گوشی‌های تاشو کتابی در سال 2024 نیز نکته قابل توجه دیگر در گزارش اخیر Counterpoint است. طبق گزارش‌های رسیده، این دسته گوشی‌های تاشو اکنون صاحب 55 درصد از بازار کل محصولات تاشو به شمار می‌روند. این مساله از آن جهت حائز اهمیت است که از سال 2021 تا به امروز، همواره گوشی‌های تاشو صدفی محصولاتی محبوب‌تر به شمار می‌رفته‌اند!

در سال‌های گذشته سامسونگ همواره به‌سادگی بر بازار گوشی‌های تاشو غلبه می‌کرده و فرمانروای مسلم فروش این دستگاه‌ها در دنیا بوده است. دلیل اصلی این مساله نبود یک رقیب واقعی برای این کمپانی بود که باعث می‌شد سامسونگ بتواند چندین سال یکه‌تاز این بازار باشد.

رقیب گلکسی زد فولد

با این وجود، ورود جدی سایر کمپانی‌های گوشی‌ساز به گود باعث شد که مطابق پیش‌بینی‌ها عنوان سامسونگ به‌عنوان بزرگترین گوشی تاشو ساز به خطر افتاده و این کمپانی از رقبای چینی عقب بیفتد! در عین حال طی ماه‌های آینده توپ و میدان از آن سامسونگ خواهد بود؛ چراکه این کمپانی قرار است به‌زودی از نسل جدید گوشی‌های تاشو خود، گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 رونمایی کند و بار دیگر جایگاهش را در صدر جدول تولیدکنندگان محصولات تاشو پس بگیرد.

در گجت نیوز بخوانید:
گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ با این ۷ تغییر مهم بازار تاشوها را متحول خواهد کرد عجیب ترین گوشی تاشو جهان با سه نمایشگر، شاهکار جدید چین است بررسی ویدیویی هواوی پیورا ۷۰ اولترا ؛ پرچمدار جدید چینی‌ها را در این ویدیو ببینید هواوی رسماً تحریم‌های آمریکا را شکست داد؛ فناوری ۱۰۰ درصد بومی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*