نمایشگاه خودرو ژنو

نمایشگاه خودرو ژنو پس از 100 سال فعالیت، تعطیل شد

مسئولان برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو سوئیس، پس از حدود ۱۱۹ سال از فعالیت این رویداد، تصمیم به تعطیلی آن گرفتند؛ اما چرا؟

رویداد خودرویی ژنو، واقع در کشور سرسبز سوئیس، یکی از معتبرترین آوردگاه‌های صنعت خودرو جهان به‌شمار می‌رفت که تمامی خودروسازان مطرح دنیا آخرین دستاوردهای این صنعت را در جریان آن به معرض دید عموم قرار می‌دادند. اما طبق آخرین اخبار خودرو، مسئولان برگزاری این نمایشگاه از کاهش علاقه بازدیدکنندگان و شرایط چالش‌برانگیز بازار به عنوان عواملی کلیدی در تصمیم خود مبنی بر تعطیلی دائمی این رویداد یاد کرده‌اند.

وداعی تلخ با نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۲۰۲۴

نمایشگاه خودرو ژنو

این رویداد برجسته برای اولین بار در سال ۱۹۰۵ پایه‌گذاری شد و خیلی زود به‌واسطه نقش محوری خود در عرضه وسایل نقلیه جدید در قاره اروپا به شهرت رسید. در حالی که این نمایشگاه در دوران اوج خود با بیش از ۱۲۰ غرفه فعال حوزه خودرو برگزار می‌شد، اما در سال های اخیر رویدادهای مهمی چون نمایشگاه خودرو پکن و مونیخ، طرفداران بیشتری به‌سوی خود جذب کردند.

از سوی دیگر با همه‌گیری و تشدید ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ و لغو این رویداد در آن سال، تلاش مسئولان برای برگزاری باشکوه و مجدد آن، راه به جایی نبرد و در جریان آخرین نمایشگاه خود تنها ۱۶۸ هزار نفر از این رویداد بازدید کردند و تنها یک خودروساز بزرگ اروپایی (پژو فرانسه) و چندین خودروساز چینی در این نمایشگاه حضور یافتند.

مجموع این کم‌اقبالی‌ها مانند ریختن آب سردی بر پیکره رویداد خودرویی ژنو بود و در نهایت، برگزار کنندگان با اذعان به این‌که شرایط بازار اروپا برای موفقیت خودروهای آینده مناسب نیست، این رویداد را برای همیشه تعطیل کردند. اما در سوی دیگر قرار است به مانند سال 2023، این نمایشگاه به کشور قطر منتقل شود و از این به بعد شاهد رویدادی تحت عنوان نمایشگاه خودرو ژنو-قطر (GIMS) باشیم که در نوامبر سال ۲۰۲۵ دومین دوره آن برگزار خواهد شد.

نمایشگاه خودرو ژنو

هوای گرم‌تر قطر ممکن است بازدیدکنندگان و خودروسازان بیشتری را به خود جلب کند؛ در حالی که، نمایشگاه خودرو ژنو به‌دلیل زمستان‌های فوق‌العاده سرد سوئیس با استقبال کمی روبه‌رو بوده است. با این حال، خودروسازان مطرح، اخیرا علاقه خود را به نمایشگاه‌های بزرگ خودرو از دست داده‌اند. بنابراین مشخص نیست که تغییر مکان برگزاری می‌تواند شور و هیجان گذشته ژنو را به دوحه قطر بیاورد یا خیر.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
آئودی SQ8، شاسی بلند لوکس آلمانی در نمایشگاه خودرو ژنو حضور پیدا کرد + عکس نگاهی به ماشین چینی های جدید نمایشگاه خودرو پکن که احتمالاً به خیابان های ایران می‌آیند شاسی بلند آواتر ۱۱، دستپخت جدید نادر فقیه زاده در نمایشگاه خودرو پکن

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*