ماشین چینی های نمایشگاه خودرو چکن با احتمال واردات ایران

نگاهی به ماشین چینی های جدید نمایشگاه خودرو پکن که احتمالاً به خیابان های ایران می‌آیند

ماشین چینی های زیادی با شانس عرضه در ایران به نمایشگاه خودرو پکن آمدند. در ادامه به این خودروهای جدید احتمالی بازار کشور می‌پردازیم.

محصولات زیادی در نمایشگاه خودرو پکن 2024 به نمایش گذاشته شدند که هر کدام گوشه متفاوتی از بازار خودرو در سطح جهان را پوشش می‌دهند. شاسی بلند لوکسی مثل مرسدس بنز جی کلاس برقی، خودرو کانسپت کویینتسنزا با طراحی منحصر به فرد و خودرو باگی دانگ فنگ منگشی ام هانتر فقط برخی از این نمونه‌ها بودند. بین همه این محصولات همچنین ماشین های چینی زیادی در نمایشگاه خودرو پکن امسال بودند که بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، احتمال ورود به بازار ایران را دارند؛ از کراس اوورهای جدید چری تا مینی ون جدید جک. در ادامه این خودروها را به‌صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

فهرست خودروها:

خودروهای چینی نمایشگاه پکن با شانس عرضه در ایران

لوکانو 7 و 8 پلاگین هیبرید

از چند وقت قبل با برند لوکانو آشنا شده‌ایم که ماموت خودرو برنامه دارد تحت آن محصولات زیربرند «جیکو» (Jaecoo) از چری را عرضه کند. تا به اینجا عرضه لوکانو 7 و لوکانو 8 تایید شده است که به ترتیب نسخه‌های ریبرند شده جیکو J7 و جیکو J8 (یا همان تیگو 9 در بازار چین) به حساب می‌آیند. در نمایشگاه خودرو پکن 2024 هم لوکانو 7 پلاگین هیبرید و لوکانو 8 پلاگین هیبرید حاضر شدند که احتمال داده می‌شود در آینده وارد بازار ایران شوند.

البته در این مقطع هنوز لوکانو 7 و لوکانو 8 در ایران در دسترس قرار نگرفته‌اند، ولی به نظر می‌رسد ماموت خودرو به دنبال عرضه آن‌ها در همین سال جاری باشد. به هر حال، همه‌چیز بستگی به استراتژی ماموت خودرو برای برند تازه‌تاسیس لوکانو دارد و باید منتظر ماند و دید که آیا این شرکت خودروساز عرضه نسخه‌های پلاگین هیبرید این دو خودرو برند لوکانو را توجیه‌پذیر می‌داند یا خیر.

تیگو 4 جدید

ماشین چینی چری تیگو 4 جدید در نمایشگاه خودرو پکن

چری در حاشیه نمایشگاه خودرو پکن تیگو 4 فیس لیفت مدل 2024 را به رسانه‌های ایرانی نمایش داد. تیگو 4 پیش‌تر با عنوان ام وی ام ایکس 55 پرو به‌واسطه مدیران خودرو در ایران عرضه شده بود و انتظار می‌رود مدیران خودرو این نسخه جدید را هم به‌عنوان ایکس 55 پرو فیس لیفت به بازار کشور بیاورد. این ماشین چینی جدید که از طراحی نمای بیرونی، گیربکس و امکانات جدید برخوردار شده است، در صورت ورود به بازار ایران احتمالاً قیمتی در محدوده 1 میلیارد و 500 میلیون تومان خواهد داشت. با مطالعه مطلب مقایسه مقایسه ام وی ام ایکس ۵۵ پرو فیس لیفت با نسل قبلی می‌توانید به دید بهتری از این محصول جدید چری دست پیدا کنید.

چری A9

ماشین چینی چری A9 در نمایشگاه خودرو پکن 2024

سدان‌پسندها هم می‌توانند انتظار عرضه یکی از ماشین های چینی جدید نمایشگاه خودرو پکن 2024 در ایران را داشته باشند. چری A9 پلاگین هیبرید 250 اسب بخاری می‌تواند یکی از سدان‌های جدید مدیران خودرو در کنار فونیکس آریزو ۸ و  آریزو ۸ هیبرید که امسال روانه بازار می‌شوند باشند. البته انتظار می‌رود در صورتی که A9 برای واردات به ایران در نظر گرفته شود، با فاصله نسبت به دو سدان مذکور به دست مشتریان برسد. همچنین با توجه به قیمت 25 هزار دلاری آن باید با قیمتی بیشتر از 2 میلیارد تومان در دسترس قرار بگیرد.

چری اومودا E5

چری اومودا 5 که مدیران خودرو با نام اف ایکس تحت برند فونیکس در ایران عرضه کرد حالا مثل خیلی از ماشین های چینی دیگر به قوای محرکه تمام برقی مجهز شده است. هرچند هنوز تا عرضه فراگیر کراس اوورهای برقی به کشور فاصله زیادی وجود دارد، با توجه به تمایلاتی که دولت به عرضه محصولات برقی در کشور نشان داده است، شاید بتوان احتمال داد امودا E5 یا همان فونیکس اف ایکس برقی هم در آینده روانه بازار کشور شود. با وجود این، در این مقطع مدیران خودرو به‌صورت رسمی و علنی این موضوع را تایید نکرده است.

ماشین چینی چری اومودا 7 در نمایشگاه خودرو پکن 2024

ماشین چینی چری اومودا 7 پلاگین هیبرید در نمایشگاه خودرو پکن 2024

بعد از موفقیت چری اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس در بازار ایران، امودا 7 هم که در نمایشگاه خودرو پکن حضور پیدا کرد می‌تواند جزو گزینه‌های احتمالی مدیران خودرو باشد. چری اومودا 7 محصول جدید سری اومودا است که چری از چند سال قبل جهت عرضه محصولات باکیفیت برای بازارهای خارجی راه‌اندازی کرد. این کراس اوور از یک پیشرانه پلاگین هیبرید متشکل از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ و دو موتور الکتریکی بهره می‌برد و در حالت ترکیبی توانایی طی کردن حداکثر مسافت 1000 کیلومتر را دارد. همچنین احتمالاً با قیمت بیش از 2 میلیارد تومان مهمان بازار ایران خواهد شد.

تیگو 8 پرو جدید

تیگو 8 پرو با قاطعیت یکی از شناخته‌شده‌ترین ماشین های چینی بازار ایران طی چند سال اخیر به شمار می‌رود و نسخه جدید فیس لیفت این خودرو هم در نمایشگاه خودرو پکن 2024 معرفی شد. هرچند مدیران خودرو هنوز رسماً از عرضه تیگو 8 پرو فیس لیفت صحبتی به میان نیاورده است، به احتمال بسیار زیاد با عرضه این فیس لیفت برای بهره‌گیری بیشتر از نام تیگو 8 پرو تلاش خواهد کرد. تیگو 8 پرو احتمالاً با قیمت نزدیک به 3 میلیارد به ایران می‌رسد و می‌توان انتظار داشت در آینده نزدیک اخبار تازه‌ای درباره آن بشنویم.

چانگان UNI-V iDD پلاگین هیبرید

نمای جلو چانگان UNI-V iDD پلاگین هیبرید

بعد از آزادسازی مجدد واردات خودرو اعلام شد که سایپا واردات محصولاتی از چانگان از جمله چانگان UNI-V را در دستور کار قرار داده است. چانگان UNI-V iDD به‌عنوان نسخه پلاگین هیبرید این سدان چینی هم شاید در آینده شانس واردات به بازار ایران را داشته باشد. هرچند در حال حاضر هیچ جزئیات بیشتری در این باره در دسترس نیست، می‌توان آن را جزو ماشین های چینی نمایشگاه خودرو پکن با شانس واردات به ایران بر شمرد.

جتور X70 پلاس، فیس لیفت ماشین کراس اوور چینی فیدلیتی در نمایشگاه پکن

ماشین چینی جتور X70 پلاس در نمایشگاه خودرو پکن 2024

چری جتور X70 پلاس یا همان فیدلیتی بهمن موتور در سال 2020 یک بار فیس لیفت شده بود و این نسخه فیس لیفت هم پیش‌تر با نام فیدلیتی پرستیز به ایران راه پیدا کرده است. به‌تازگی فیس لیفت دیگری از این شاسی بلند چینی در در نمایشگاه خودرو پکن 2024 نمایش داده شد که هرچند پیشرانه یکسانی با فیدلیتی تیپ پرستیژ دارد، به‌صورت کامل چهره آن را تغییر می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود بهمن موتور در آینده یا به‌طور دقیق‌تر، از زمستان 1403 به بعد این نسخه جدید را هم در بازار ایران عرضه کند.

جتور L7 پلاگین هیبرید

جتور L7 پلاگین هیبرید

جتور L7 پلاگین هیبرید ممکن است یکی از اعضای جدید دیگر سبد محصولات بهمن موتور باشد؛ یک کراس اوور دیفرانسیل جلو با طراحی آشنا در نمای بیرونی و فضای داخلی، پیشرانه پلاگین هیبرید 154 اسب بخاری و شعاع حرکتی 1100 کیلومتری. از آنجا که بهمن موتور سابقه عرضه محصولات برند جتور از جمله X70 پلاس (فیدلیتی) را دارد و تمایل به محصولات هیبرید و پلاگین هیبرید از سمت خودروسازان بخش خصوصی دیده می‌شود، نباید احتمال ورود این کراس اوور جتور به کشور را نادیده گرفت.

کی ام سی T9 برقی

مدتی قبل کرمان موتور جک هانتر را با عنوان کی ام سی T9 رسماً به فروش گذاشت و حالا نمایشگاه خودرو بیجینگ 2024 میزبان نسخه تمام برقی این پیکاپ بوده است. جک بعد از نمایش نمونه اولیه جک هانتر برقی، در این نمایشگاه از نسخه برقی تولیدی آن با دو موتور، سیستم چهار چرخ محرک و شعاع حرکتی 500 کیلومتر رونمایی کرد. احتمال عرضه این نسخه جک هانتر یا به عبارتی دیگر، کی ام سی T9 برقی در بازار کشور وجود دارد؛ در حالی که بازار پیکاپ‌های تمام الکتریکی در سطح جهانی هم تازه چند سال است که شکل گرفته.

جک RF8، ماشین مینی ون چینی جدید در نمایشگاه خودرو پکن

یکی دیگر از خودروهای جک در نمایشگاه خودرو پکن 2024 که احتمالاً به ایران می‌آید، مینی ون یا ام پی وی جک RF8 است. مینی ون‌های امروزی هنوز در ایران بازار پیدا نکرده‌اند، ولی شنیده‌ها حکایت از این دارند که کرمان موتور هم مثل ایران خودرو و فردا موتورز در این راستا تلاش می‌کند و قرار است جک RF8 را به بازار ایران بیاورد.

جک آر اف 8 با طراحی چشمگیر و زرق و برق‌دار، انواع و اقسام امکانات ایمنی و رفاهی و همچنین پیشرانه پلاگین هیبرید متشکل از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی به رقابت با هایما 7X ایران خودرو و سوبا M4 فردا موتورز خواهد پرداخت. انتظار می‌رود کرمان موتور در آینده نزدیک جزئیات بیشتری درباره این ماشین مینی ون چینی منتشر کند.

جک ایکس 8 پلاگین هیبرید

ماشین چینی جک X8 پلاگین هیبرید در نمایشگاه خودرو پکن 2024

جک ایکس 8 پلاگین هیبرید شاید جایگزینی باشد که کرمان موتور برای کی‌ ام سی K7 در نظر خواهد گرفت. این کراس اوور که به نمایشگاه خودرو پکن آمده بود از طراحی به‌روز نمای بیرونی و کابین برخوردار است و امکاناتی نظیر نمایشگر دوگانه عریض، سانروف، تنظیم برقی صندلی‌ها، کروز کنترل، ترمز پارک برقی با اتوهلد و رینگ‌های 19 اینچی را در اختیار راننده می‌گذارد. پیشرانه پلاگین هیبرید آن هم با اتکا به یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی قابلیت تولید قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر را دارد و در حالت ترکیبی قادر به طی کردن مسافت 1100 کیلومتر است.

ماشین هوندا e:NS2 و هوندا e:NP2، حاصل همکاری ژاپن و چین در نمایشگاه پکن

هوندا e:NS2 و هوندا e:NP2 دو کراس اوور جدیدی بودند که هوندا در نمایشگاه خودرو پکن 2024 به حضار ارائه داد. علت حضور این دو کراس اوور الکتریکی جدید خودروساز محبوب ژاپنی در این لیست این است که در واقع با همکاری خودروسازان چینی دیگر تولید می‌شوند. به‌طور مشخص، e:NS2 با مشارکت دانگ فنگ و e:NP2 با مشارکت جی ای سی تولید خواهند شد؛ دو شرکتی که سابقه همکاری با شرکت‌های ایرانی را هم داشته‌اند. آروین خودرو که پیش‌تر برای واردات هوندا ENS1 یا همان هوندا وزل اقدام کرده است، شاید این دو کراس اوور تمام الکتریکی جدید خودروساز محبوب ژاپنی را به بازار ایران بیاورد.

سایر اخبار نمایشگاه خودرو پکن 2024:
هونگچی گویا معرفی شد؛ سدان لوکس جدید چینی ها اینجاست خودرو کانسپت اسمارت #۵ ؛ حاصل همکاری چینی‌ها با مرسدس بنز تمام محصولاتی که چری به نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ آورد چینی ها رقیب سایبرتراک را ساختند + عکس