تاکسی ساینا و شاهین

ساینا و شاهین تاکسی می‌شوند

ساینا و شاهین دو خودوری تولید سایپا، تاکسی می‌شوند؛ اما ورود این خودروها به ناوگان تاکسیرانی شهری با چالش‌هایی روبه‌رو است.

از این پس دو خودروی سایپا وارد ناوگان تاکسیرانی شهری کشور می‌شوند. ساینا و شاهین از جمله خودروهای ملی تولید سایپا هستند که توانستند معیارهای لازم جهت قرارگیری در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور را داشته و برای استفاده حمل و نقل شهری مورد پذیرش ناوگان تاکسیرانی قرار گیرند. همچنین در اخبار خودرو داشتیم که ۴ خودرو برقی به‌زودی به ناوگان تاکسی رانی تهران می‌آیند.

پذیرش ساینا و شاهین در ناوگان تاکسیرانی شهری

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از پذیرش مشخصات فنی خودروی ساینا برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت با اصلاحات ضوابط فنی در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، مشخصات فنی خودروی ساینا برای استفاده در خطوط حمل و نقل شهری کشور مورد پذیرش قرار گرفته است.

ساینا و شاهین تاکسی

او در خصوص آینده انتخاب ساینا به‌عنوان خودروی حمل و نقل عمومی در ناوگان تاکسیرانی کل کشور، اظهار کرد بعد از پذیرش ضوابط فنی ساینا، امکان بهره‌مندی از آن در حوزه تاکسیرانی فراهم شده، ولی به چالش دیگری در مذاکره با خودروساز برخوردیم؛ اکنون این موضوع مطرح شده است که بر اساس اعلامی که شرکت سایپا داشته تعهدات خیلی زیادی ناشی از ثبت نام‌های سامانه یکپارچه خودرو ایجاد شده است.

مرتضی ضامنی عنوان کرد در حال حاضر بر اساس چیزی که شرکت خودروساز به اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور اعلام کرده و با توجه به انباشت تعهداتی که قبل از آن به‌وجود آمده، فعلاً امکان ایجاد تعهد جدید جهت عرضه خودرو در ناوگان تاکسیرانی، وجود ندارد؛ بنابراین قرار شد اگر این انباشت تعهدات به عدد منطقی برسد، مذاکرات جدید دوباره آغاز شود و اگر امکان‌پذیر بود از این خودرو در ناوگان تاکسیرانی استفاده کنیم.

مدیر اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در ادامه خاطرنشان کرد به موازات پیگیری اتحادیه جهت امکان به‌کارگیری خودرو ساینا برای استفاده در حوزه ناوگان تاکسیرانی، خودروهای دیگری که شاید به لحاظ ایمنی، ساختار و ابعاد، بهتر هم باشند، مورد توجه قرار گرفتند. بر همین اساس با شرکت‌های خصوصی برای ورود خودروهای جدید به ناوگان تاکسی‌رانی مذاکراتی صورت گرفته و حتی در خصوص ورود یکی دیگر از تولیدات شرکت خودروسازی سایپا، یعنی شاهین نیز مذاکراتی انجام شده است. این خودروها در صورت تایید ضوابط فنی از سوی اتحادیه تاکسیرانی، در ناوگان حمل و نقل شهری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ویدیو مرتبط

طی ماه‌های آینده نیز قرار است شاهد ورود دیگر خودروهای تولید ملی در عرصه تاکسیرانی شهری کشور باشیم. عرضه این خودروها به ناوگان حمل و نقل شهری با هدف ایمنی مسافر و راننده و خارج شدن تاکسی‌های مستهلک از خطوط حمل و نقل شهری صورت خواهد گرفت. ضمنا در صورت تمایل می‌توانید مطالب معرفی و بررسی خودروهای ساینا اس DA و ساینا برقی را در گجت نیوز مطالعه کنید.

در گجت نیوز بخوانید:
تاکسی برقی با نصف قیمت واقعی در ایران عرضه می‌شود

مجوز واردات خودروهای نو و کارکرده برقی و هیبریدی رسما صادر شد نرخ کرایه تاکسی افزایش یافت + جزئیات

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*