دوربین وان پلاس 13

وان پلاس 13 با این دوربین فوق‌العاده به جنگ گلکسی اس 25 اولترا خواهد رفت

کمپانی وان پلاس سعی دارد با تجهیز گوشی پرچمدار وان پلاس 13 – OnePlus 13 به یک ماژول استثنایی دوربین رقابتی جدی را با گلکسی اس 25 اولترا سامسونگ آغاز کند!

عملکرد خیره‌کننده وان پلاس 12 در سال 2024 و رقابت تنگاتنگ این گوشی با بهترین گوشی های پرچمدار بازار نظیر گلکسی اس 24 اولترا، پیکسل 8 پرو و حتی آیفون 15 پرو مکس آیفون باعث شده که از همین الان نسل بعدی این گوشی چینی، گوشی وان پلاس 13 به‌همراه دوربین جذابش به یکی از داغ‌ترین محصولات سال 2025 تبدیل شود.

تاکنون چندین دسته مختلف اخبار و جزئیات در خصوص این گوشی پرچمدار در اینترنت منتشر شده و برخی از مشخصات ظاهری و فنی آن را افشا کرده است. با این وجود اطلاعات جدید درز کرده از دوربین OnePlus 13 حاکی از ارتقای بیشتر از انتظار آن در مقایسه با نسل قبل است؛ به‌طوری که از هم‌اکنون می‌توان آن را رقیبی برای گلکسی S25 اولترا سامسونگ دانست!

دوربین وان پلاس 13 چه مشخصاتی خواهد داشت؟

اخبار جدید در خصوص مشخصات فنی گوشی وان پلاس 13 توسط Digital Chat Station، افشاگر سرشناس شبکه اجتماعی Weibo چین منتشر شده است. بر اساس این اطلاعات، وان پلاس 13 از سه دوربین 50 مگاپیکسلی در پشت بهره خواهد برد. او همچنین گزارش داده که لنز تله فوتو پریسکوپ به کار رفته در ماژول دوربین OnePlus 13 قادر به ارائه بزرگنمایی نوری سه برابری بوده و از یک مد جدید پردازش رنگ بهره خواهد برد.

دوربین وان پلاس 13

این مد جدید Hasselblad Master Tone نام داشته و همان‌طور که از نامش پیداست توسط هاسلبلاد برای بهبود و بهینه‌سازی پروفیل رنگی تصاویر ثبت‌شده توسط این گوشی به کار خواهد رفت.

این مشخصات فنی دوربین وان پلاس 13 آن را به رقیبی جدیدی برای گلکسی اس 25 اولترا تبدیل خواهد کرد که بر اساس اطلاعات اخیر از یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری سه برابری و یک نمونه 50 مگاپیکسلی دیگر با بزرگنمایی سه برابری مجهز خواهد بود.

در این بین البته باید توجه کرد که حسگر اصلی به کار رفته در ماژول دوربین S25 Ultra احتمالا 200 مگاپیکسلی خواهد بود که آن را به یک برنده از پیش‌تعیین‌شده در بخش رزولوشن تصاویر تبدیل خواهد کرد! در عین حال ارتقای مشخصات دوربین وان پلاس 13 به معنای آن خواهد بود که این پرچمدار چینی قرار است در مقایسه با سال گذشته رقابت نزدیک‌تری را با سامسونگ پیگیری کند.

گوشی OnePlus 13

این البته تنها اطلاعاتی نیست که در خصوص ماژول دوربین OnePlus 13 داریم؛ چراکه مدتی پیش نیز اخباری در خصوص تغییر طراحی ماژول دوربین وان پلاس 13 توسط دیگر افشاگر سرشناس حوزه دستگاه‌های اندرویدی، Yogesh Brar منتشر شد. بر اساس این اطلاعات، ماژول دوربین وان پلاس 13 بزرگتر از قبل بوده و به مرکز دستگاه نزدیک‌تر خواهد بود. از سوی دیگر اندازه ماژول دوربین نسل بعدی پرچمداران وان پلاس نیز بزرگتر از قبل خواهد شد تا امکان قرار گرفتن سه حسگر 50 مگاپیکسلی درون آن فراهم باشد!

رندر OnePlus 13

علاوه بر این، برخی اخبار موجود نیز به احتمال تغییر طراحی صفحه نمایش وان پلاس 13 نیز اشاره دارند. طبق این اخبار، پرچمدار آتی این کمپانی به صفحه نمایش‌هایی موسوم به «Quad Microcurved Display» مجهز است که ظاهرا هم از دو طرف و هم از بالا و پایین خمیده خواهد بود! علاوه بر این، تجهیز وان پلاس 13 به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 نیز قابل پیش بینی‌ترین تغییر این گوشی پرچمدار خواهد بود که آن را به رقیبی شایسته برای سایر رقبای اندرویدی‌اش تبدیل خواهد کرد.

البته تاکید می‌کنیم که این اخبار همگی بر اساس شایعات کنونی ارائه شده‌اند. بنابراین ممکن است در نهایت همه یا برخی از آن‌ها به واقعیت تبدیل نشوند. با این وجود می‌توان پیش‌بینی کرد که رقابت نفس‌گیر OnePlus 13 با سایر پرچمداران سرشناس بازار اندرویدی در سال 2025 هم ادامه یافته و حتی جدی‌تر از قبل هم باشد.

انتظار می‌رود وان پلاس 13 در ماه دسامبر سال 2024 در چین و اوایل سال 2025 در سایر نقاط جهان عرضه شود.

در گجت نیوز بخوانید:
وان پلاس ۱۲ نخرید؛ ۶ دلیل که باید منتظر عرضه وان پلاس ۱۳ شد وان پلاس ۱۲ در برابر آیفون ۱۵ پرو مکس؛ قاتل پرچمدار چینی به آیفون هم رحم نمی‌کند ۵ دلیل که وان پلاس ۱۲ از گلکسی اس ۲۴ اولترا گوشی بهتری است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*