راه اندازی ساندبارهای سامسونگ

با نحوه راه اندازی ساندبارهای سامسونگ و استفاده از فناوری Dolby Atmos آشنا شوید

ساندبارهای سامسونگ با قابلیت‌های پیشرفته و فناوری Dolby Atmos یک تجربه صدای فراگیر و پیشرفته را ارائه می‌دهند. در ادامه با نحوه راه اندازی ساندبارهای سامسونگ و ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم.

صدا در دنیای سرگرمی‌های خانگی از جمله سینما، موسیقی یا بازی به‌عنوان یکی از پایه‌های اساسی محسوب می‌شود. از این رو یک سیستم صوتی پیشرفته و کارآمد می‌تواند برای علاقه‌مندان به دنیای سرگرمی‌های خانگی، یک تجربه صدای فراگیر و پیشرفته را به‌همراه داشته باشد. در همین راستا ساندبارهای سامسونگ یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای کاربران به‌شمار می‌روند.

ساندبارهای سامسونگ در 5 سری شامل سری S، B،Q ،Ultra Slim و Terrace روانه بازار شده‌اند که در کنار کیفیت‌های صوتی فراگیری که ارائه می‌دهند، از سرویس‌ها و قابلیت‌های پیشرفته نیز بهره می‌برند. در ادامه با نحوه راه‌اندازی و استفاده از قابلیت Dolby Atmos در ساندبارهای سامسونگ آشنا می‌شویم.

نحوه راه اندازی ساندبارهای سامسونگ چگونه است؟

کاربران به‌آسانی می‌توانند ساندبارهای سامسونگ را راه اندازی و تنظیم کنند. تمامی این محصولات را می‌توان با یک کابل HDMI به تلویزیون متصل کرد که علاوه بر آسانی اتصال، باعث ایجاد نمای جذابی نیز خواهند شد. ضمن این‌که کاربران می‌توانند مدل‌های جدید ساندبارهای سامسونگ از طریق وای فای و بلوتوث نیز به تلویزیون متصل کنند که این قابلیت باعث جلوگیری از شلوغی محیط اطراف تلویزیون خواهد شد. ساندبارهای سامسونگ از طراحی باریک و جمع‌وجوری نیز بهره می‌برند که باعث ایجاد نمایی زیبا در کنار تلویزیون های سامسونگ خواهند شد.

اتصال با کابل HDMI

اتصالات HDMI قادر به انتقال صدا به شکل دیجیتالی هستند و از فرمت‌های صوتی با نرخ بیت بالا نظیر Dolby Digital Plus نیز پشتیبانی می‌کنند. اگر قصد استفاده از این روش را دارید، حتما از کابل‌های HDMI با برچسب «High Speed» یا «High Speed with Ethernet» استفاده کنید تا حداکثر کیفیت را تجربه کنید.

ابتدا پیش از اتصال کابل‌های HDMI به تلویزیون باید هر دو دستگاه را خاموش کنید. در ادامه به ترتیب مراحل زیر را طی کنید:

  • دو سر کابل را به تلویزیون و ساندبار متصل کرده و تلویزیون را روشن کنید.
  • در ساندبار خروجی صدا را روی HDMI قرار دهید
  • در تلویزیون به بخش تنظیمات بروید و در بخش صدا وارد بخش «صدای خروجی» شده و گزینه HDMI را انتخاب کنید.

اتصال با بلوتوث

روش اتصال با بلوتوث، کاربران را از کابل بی‌نیاز می‌کند و همچنین امکان ایجاد فصاله بین ساندبار با تلویزیون را نیز فراهم می‌کند. برای اتصال بی‌سیم تلویزیون سامسونگ به ساندبارهای سامسونگ می‌توانید از سه روش بلوتوث ،TV Sound Connect و Sound share استفاده کنید. برای اتصال ساندبار به تلویزیون باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

ساندبارهای سامسونگ

  • تلویزیون و ساندبار سامسونگ را روشن کنید.
  • در تلویزیون وارد منوی تنظیمات شوید.
  • در بخش «Sound» به قسمت «Sound Output» بروید.
  • گزینه «Bluetooth Speaker List» را انتخاب کنید.
  • ساندبار را روی حالت «Bluetooth pairing» قرار دهید.
  • در تلویزیون بین گزینه‌ها نام ساندبار را پیدا کنید و متصل شوید.

اتصال با وای فای

اتصال با وای فای به‌عنوان بهترین روش برای اتصال ساندبار به تلویزیون محسوب می‌شود. ضمن این‌که وای فای محدوده وسیع‌تری را نسبت به بلوتوث پوشش می‌دهد. البته کاربران باید پیش از آن مطمئن شوند که ساندبار و تلویزیون آنها قادر به پشتیبانی از بلوتوث است. همچنین کاربران علاوه بر یک شبکه وای فای باید به یک فرکانس وای فای نیز متصل شوند.

Samsung soundbars

برای اتصال ساندبار به وای فای باید مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

  • در پشت ساندبار یا ریموت کنترل روی دکمه «Source» بزنید تا حالت وای فای انتخاب شود.
  • گوشی موبایل خود را نیز به همان وای فای متصل کنید.
  • برنامه «SmartThings» را در گوشی موبایل خود باز کرده و روی گزینه اضافه کردن (+) ضربه بزنید.
  • روی گزینه «Device» که نخستین گزینه روی صفحه است، ضربه بزنید.
  • روی گزینه «AV» ضربه بزنید و نوع ساندبار خود را از میان دو گزینه Samsung وSamsung Harman Kardon انتخاب کنید. در ادامه روی Soundbar ضربه بزنید.
  • روی «Start» ضربه بزنید و مکان و اتاق را انتخاب کنید. اکنون گوشی موبایل شما ساندبار را جستجو کرده و به آن متصل می‌شود.

پس از این‌که ساندبار و تلویزیون را به یک شبکه وای فای متصل کردید، از بخش «Sound» در منوی تلویزیون، بخش «Soundbar Wi-Fi connection» را پیدا و انتخاب کنید. پس از آن، تلویزیون سامسونگ با استفاده از کارت وای فای خود، یک نقطه دسترسی ایجاد می‌کند و ساندبار نیز به‌شکل مستقیم به آن متصل خواهد شد.

سرانجام وارد بخش «Sound» در تلویزیون شده و نام ساندبار خود را در بخش «Sound Output» پیدا کنید و به آن متصل شوید. اگر در اتصال مجدد با مشکل قطع اتصال مواجه شدید، مجددا به منوی تلویزیون مراجعه کرده و به آن متصل شوید.

استفاده از قابلیت Dolby Atmos در ساندبارهای سامسونگ

قابلیت Dolby Atmos که تعیین‌کننده مرز بین یک اسپیکر با یک ساندبار پیشرفته است، در ساندبارهای سامسونگ باعث ارائه صدایی بی‌نظیر و پویا خواهد شد. این قابلیت با استفاده از جلوه‌های فراگیر و بهینه‌شده برای هر نوع صدا نظیر فیلم، موسیقی و گیم می‌تواند یک تجربه واقعی را ارائه دهد.

سامسونگ از سال 2019 ساندبارهای خود را با قابلیت Dolby Atmos به بازار عرضه می‌کند. فناوری Dolby Atmos یک فناوری صدای فراگیر محسوب می‌شود که امکان غوطه‌وری در فضا را به‌همراه دارد؛ به‌نوعی که کاربر در محیط نمایش داده شده قرار می‌گیرد و همانند یک فضای سه‌بعدی می‌تواند صدای یک فرد یا یک شی را بشنود.

ساندبارهای سامسونگ

در واقع قابلیت Dolby Atmos صدای استریوسکوپی را به‌وجود می‌آورد تا کاربران، خود را در فضایی طبیعی و واقعی حس کنند. صدای استریوسکوپی به‌عنوان روشی برای توصیف نوعی از تجربه صوتی محسوب می‌شود که فرایند شنیداری گوش انسان را در یک فضای سه‌بعدی شبیه‌سازی می‌کند. از این رو، فرد تجربه‌ای طبیعی و کاملا واقعی از شنیدن صدا را خواهد داشت.

البته کاربران باید توجه داشته باشند که قابلیت Dolby Atmos فقط از طریق اتصال با کابل HDMI قابل استفاده بوده و درگاه HDMI IN تلویزوین کاربران نیز باید قادر به پشتیبانی از کابل‌های HDMI-ARC باشد. با بررسی نوشته درج شده زیر خروجی می‌توان از نوع ورودی تلویزیون آگاهی پیدا کرد. اگر تلویزیون به این فناوری مجهز باشد، باید در کنار نام HDMI نماد ARC را نیز ببینید. علاوه بر این، پشت ساندبارهای سامسونگ را نیز باید برای وجود نماد ARC بررسی کنید تا بتوانید از قابلیت Dolby Atmos برخوردار شوید.

لازم به ذکر است از لحاظ ظاهری بین کابل‌های HDMI-ARC با HDMI معمولی تفاوتی وجود ندارد و از تنها تفاوت‌های آنها می‌توان به قابلیت انتقال صدا اشاره کرد. نماد ARC در کابل‌های HDMI-ARC مخفف عبارت Audio Return Channel بوده که امکان بازگشت صدا از تلویزیون به دستگاه صوتی را به‌همراه دارد.

برای این‌که از قابلیت Dolby Atmos استفاده کنید، مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید.

  • یک کابل HDMI را از درگاه HDMI OUT (TV-ARC) در پشت ساندبار به درگاه HDMI IN (ARC) تلویزیون خود وصل کنید.
  • دکمه HOME را روی ریموت کنترل سامسونگ فشار دهید و سپس تنظیمات را انتخاب کنید.
  • منوی صدا را انتخاب کنید و سپس Expert Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه HDMI e-ARC Mode را روی حالت Auto قرار دهید.
  • سپس گزینه Digital Output Audio Format را نیز روی حالت Auto (یا Pass-Through) قرار دهید.
  • حال گزینه Dolby Atmos Compatibility را فعال کنید.

با انجام مراحل فوق، اگر موفق به برقراری اتصال نشدید، از فعال بودن عملکرد Anynet+ در تلویزیون سامسونگ اطمینان حاصل کنید. برای این کار در منوی تنظیمات تلویزیون خود باید پروتکل‌های HDMI-CEC را فعال کنید. نماد CEC پروتکل‌های HDMI-CEC مخفف عبارت Consumer Electronics Control بوده که امکان ارتباط و کنترل دستگاه‌های متصل شده از طریق HDMI را به‌همراه دارد. این پروتکل در تلویزیون های سامسونگ با نام Anynet+ شناخته می‌شود. برای فعال کردن این پروتکل، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ساندبارهای سامسونگ

  • دکمه Home را روی ریموت کنترل سامسونگ فشار دهید و وارد تنظیمات شوید.
  • در بخش منوی عمومی (General Menu)، گزینه External Device Manager را انتخاب کنید.
  • گزینه Anynet+ (HDMI-CEC) را فعال کنید.

ساندبارهای سامسونگ، یک همراه عالی برای هر نوعی سرگرمی خانگی محسوب می‌شوند که می‌توانند کیفیتی عالی را به‌همراه قابلیت‌های پیشرفته ارائه دهند. ساندبارهای سامسونگ در زمان تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی یا انجام بازی‌های ویدیویی، یک تجربه فوق‌العاده و بی‌نظیر را برای کاربران به‌همراه خواهند داشت.

همچنین بخوانید:
ساندبار Dolby Atmos سامسونگ با تمرکز بر گیمینگ معرفی شد سامسونگ برای دهمین سال متوالی رتبه نخست بازار جهانی ساندبار را از آن خود کرد ساندبارهای مدل ۲۰۲۳ سامسونگ از راه رسیدند
این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*