مرورگر سافاری اپل با هوش مصنوعی

مرورگر سافاری اپل با هوش مصنوعی، خلاصه مطالب سایت‌ها را تحویل شما می‌دهد

مرورگر سافاری اپل با هوش مصنوعی خیلی قدرتمندتر و بهتر از گذشته می‌شود. این مرورگر در iOS 18 دارای قابلیتی جذاب برای تولیدکنندگان محتوا است.

اپل شب گذشته قابلیت جدیدی به‌نام “Highlights” را در سیستم عامل iOS 18 رونمایی کرد. قابلیتی که از فناوری یادگیری ماشین برای ایجاد خلاصه متن و استخراج اطلاعات مفید درباره یک صفحه وب استفاده می‌کند.

اپل با معرفی قابلیت جدید “Highlights” در سافاری 18، گامی بلند در جهت ارتقای تجربه مرور وب کاربران برداشته است. این ویژگی نوآورانه، اطلاعات مفید و مرتبطی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در حین مرور صفحات وب، به طور کامل در محتوای مورد نظر غوطه‌ور شوند.

مرورگر سافاری اپل با هوش مصنوعی

قابلیت Highlights مرورگر سافاری چه می‌کند؟

Highlights به طور خودکار اطلاعات کلیدی و مرتبط با صفحه وب را شناسایی و استخراج می‌کند و آنها را به صورت خلاصه، مختصر و بصری به کاربران نمایش می‌دهد. جالب است بدانید که Highlights در ابتدا در دوره توسعه‌اش به عنوان جستجوی هوشمند شناخته می‌شد و حالا با نام متفاوتی آماده عرضه شده است.

به‌طور مثال، کاربران هنگام برنامه‌ریزی سفر می‌توانند از طریق هایلایتس به جزئیات مهمی درباره یک مکان خاص دسترسی پیدا کنند. این اطلاعات می‌تواند شامل شماره‌ تلفن و آدرس هتل محبوب کاربر باشد. به‌گفته اپل، کاربران قادر به پخش موسیقی هنرمند دلخواه خود از طریق هایلایتس خواهند بود و می‌توانند جزئیات بیشتری را در مورد یک برنامه تلویزیونی یا فیلم به‌دست بیاورند.

مرورگر سافاری ۱۸، از نمای بازطراحی شده Reader بهره می‌برد که یک فهرست خودکار از تیترها و خلاصه‌ای از مقالات خبری یک وب‌سایت را با کمک هوش مصنوعی در اختیار شما می‌گذارد. دقیقا مشابه این خلاصه‌سازی را می‌توانید در رابط کاربری اصلی بخش Highlights مرورگر سافاری نیز داشته باشید.

مرورگر سافاری اپل با هوش مصنوعی

علاوه بر این، سافاری ۱۸ با حالت نمایشگر جدیدی به نام Viewer همراه است. این حالت به‌طور خودکار ویدیوهای موجود در یک صفحه را شناسایی می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد به سرعت ویدیو را به حالت تصویر در تصویر (Picture-in-Picture) یا تمام صفحه منتقل کنند.

قابلیت دیگری که اپل ماه‌ها مشغول کار روی آن بود ولی بعید به‌نظر می‌رسد به نسخه جدید مرورگر سافاری اپل با هوش مصنوعی اضافه شده باشد، Web Eraser یا مسدودکننده محتوای اختصاصی اپل است. احتمالا این تصمیم به دلیل فشار و شکایت‌هایی صورت گرفته که از سوی انجمن رسانه‌های خبری بریتانیا و گروهی از ناشران فرانسوی مطرح شده است.

در مجموع مرورگر سافاری با قابلیت‌های ارتقا یافته توسط هوش مصنوعی اپل، تنها یکی از به‌روزرسانی‌های متعدد سیستم‌عامل‌های جدیدی است که اپل شب گذشته معرفی کرد. در کنفرانس سالانه WWDC، این شرکت از iOS 18، iPadOS 18 و همچنین macOS Sequoia رونمایی کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*