هوش مصنوعی گوشی پرچمدار

به لطف چینی ها هوش مصنوعی دیگر مخصوص گوشی های پرچمدار نخواهد بود!

کمپانی چینی Oppo اعلام کرده که به‌زودی قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را نه تنها برای گوشی های پرچمدار، بلکه برای محصولات میان رده و حتی اقتصادی هم منتشر خواهد کرد.

کمپانی چینی Oppo به‌تازگی اعلام کرده که قصد دارد قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد را به‌زودی نه فقط برای گوشی های پرچمدار پریمیوم، بلکه تمامی محصولاتش اعم از میان رده و اقتصادی عرضه کند. به‌ادعای این کمپانی، ابزارهایی مثل AI Eraser نه فقط برای بهترین گوشی های پرچمدار اوپو، سری Find، بلکه برای خانواده محصولات Reno و حتی برخی مدل‌های خانواده‌های F و A این کمپانی نیز منتشر خواهد شد.

به این ترتیب، اوپو ادعا کرده که تا پایان سال 2024 قصد دارد 50 میلیون نفر از کاربران سری محصولات مختلف اوپو را به هوش مصنوعی مولد مجهز کند.

اوپو هوش مصنوعی را به تمام گوشی‌هایش میاورد

ادعای جدید اوپو با در نظر گرفتن آن که سبد محصولات این کمپانی فوق‌العاده گسترده و متنوع است بسیار بلندپروازانه به نظر می‌رسد! این گوشی‌ساز چینی در محصولاتش هم با کوالکام و هم با مدیاتک همکاری می‌کند. علاوه بر این، برخی محصولات اوپو به نسخه‌های کاملی از گوگل مجهز بوده و برخی دیگر فاقد سرویس‌های گوگل هستند. همین تنوع، کار این کمپانی برای تعبیه قابلیت‌های هوشمند AI را بسیار سخت‌تر خواهد کرد.

قابلیت AI اوپو

البته افزوده شدن ابزارهای هوش مصنوعی به گوشی های پرچمدار سری Find و Reno چندان جای تعجب ندارد؛ اما این که سری گوشی های ارزان‌تر خانواده A و F این کمپانی چگونه از پس پردازش‌های پیشرفته هوش مصنوعی برخواهند آمد، مساله‌ای‌ست که اوپو باید به فکر حل آن باشد. طبیعتا مساله سرنوشت‌ساز در عملکرد هوش مصنوعی در این دستگاه‌ها تراشه‌های آن‌هاست که بسته به توانمندی، قادر به پردازش فرآیندهای AI خواهند بود یا خیر.

این خبر جدید Oppo در راستای برنامه کلی این کمپانی برای ارائه هوش مصنوعی به تعداد بیشتری از کاربران در سرتاسر دنیاست. اوپو هم‌اکنون در حال همکاری با گوگل است تا قابلیت‌های هوش مصنوعی Gemini Nano را به پرچمداران جذاب خود، سری Find X جدید و اوپو رنو 12 اضافه کند.

هوش مصنوعی گوشی پرچمدار

از طرف دیگر، این کمپانی همچنین با همکاری مدیاتک در صدد ارتقای توان پردازشی محصولات خود به منظور دستیابی به عملکرد بهینه‌تر هوش مصنوعی است و با مایکروسافت نیز برای استفاده از هوش مصنوعی برای تبدیل متن به صوت و برعکس و البته بهبود سیستم اتصال گوشی‌های موبایل به کامپیوترها همکاری دارد.

چه زمانی گوشی های اوپو، به هوش مصنوعی مجهز می‌شود؟

با وجود این که ادعای جدید اوپو در خصوص ارائه قابلیت های هوش منصوعی به گوشی های پرچمدار، میان رده و اقتصادی‌اش بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اما هیچ‌گونه اطلاعات تکمیلی در خصوص جزئیات و زمان معرفی آن اعلام نشده است. این کمپانی به‌طور خاص توان خود را روی قابلیت AI Eraser متمرکز نموده و آن را مهم‌ترین ابزار هوش منصوعی امسال گوشی‌های موبایل توصیف کرده است.

گوشی تاشو Oppo

با این وجود هنوز مشخص نیست که این 50 میلیون کاربر Oppo چه زمانی قادر خواهند بود به ابزارهای هوش مصنوعی جدید چینی‌ها دسترسی پیدا کنند. همچنین محدودیت‌های مختلف جغرافیایی در مناطق متفاوت دنیا و چگونگی پوشش سرویس‌های اشتراکی هوش مصنوعی نیز دیگر سوال بزرگی است که در ذهن علاقمندان ایجاد شده است.

البته اوپو تنها گوشی‌سازی نیست که قصد دارد هوش مصنوعی را به گوشی‌های ارزان‌تر خود بیاورد. پیش‌تر گوگل نیز برخی قابلیت‌های Gemini Nano را به جدیدترین میانرده خود، پیکسل 8a آورده بود و سامسونگ نیز برخی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی AI را در اختیار کاربران گوشی‌های گلکسی A55 و گلکسی A35 خود قرار داده بود.

در گجت نیوز بخوانید:
معجزه جدید اوپو: ویژگی پرچمداران گران قیمت در گوشی ۱۰۰ دلاری گوشی های برند اوپو در ایران رونمایی شدند؛ راه‌اندازی اولین کارخانه مجهز تلفن همراه، به‌زودی در ایران این 5 قابلیت هوش مصنوعی اندروید 15 زنگ خطری برای iOS 18 به شمار می‌روند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*