اولین تماس تلفنی 3 بعدی (ایمرسیو) نوکیا

نوکیا اولین تماس تلفنی 3 بعدی (ایمرسیو) تاریخ را با موفقیت انجام داد

پکا لوندمارک، مدیرعامل نوکیا اولین تماس تلفنی 3 بعدی (ایمرسیو) تاریخ را با موفقیت انجام داد. این فناوری کیفیت تماس را بهبود می‌بخشد.

اولین تماس تلفنی 3 بعدی (ایمرسیو) تاریخ با موفقیت توسط نوکیا انجام شد. فناوری جدیدی که پکا لوندمارک، مدیرعامل شرکت نوکیا از آن صحبت می‌کند، بخشی از استاندارد پیشرفته 5G آینده خواهد بود. در واقع نوکیا به‌دنبال فرصت صدور مجوزهایی است که این فناوری را به‌طور گسترده در دسترس جهانیان قرار می‌دهد.

نوکیا از تجربه خود در برقراری اولین تماس تلفنی سه بعدی می‌گوید

مدیرعامل نوکیا درباره نخستین تجربه خود از برقراری اولین تماس تلفنی 3 بعدی می‌گوید ما آینده تماس‌های صوتی را به نمایش گذاشتیم. پکا لوندمارک توانست در سال ۱۹۹۱ در اتاقی که اولین تماس 2G برقرار شد، حضور داشته باشد. تماس‌های فعلی که در جهان برقرار می‌شوند، با استفاده از گوشی های موبایل هوشمند مونوفونیک برقرار می‌شود. این گوشی‌ها عناصر صوتی را به هم فشرده و صدا را تخت و کم‌جزئیات پخش می‌کنند.

سال‌ها پیش، صحبت از تغییر نحوه برقراری تماس و دستیابی به فناوری‌های نو در میان بود. حال فناوری جدیدی که نوکیا از آن می‌گوید، قادر است صدا را به‌صورت 3 بعدی در اختیار افراد قرار دهد تا تماس‌گیرنده، احساس نزدیکی فرد مقابل به خود در حین مکالمه را داشته باشد.

اولین تماس تلفنی 3 بعدی (ایمرسیو) تاریخ

جنی لوکاندر، رئیس تکنولوژی کمپانی نوکیا معتقد است دستیابی به این فناوری، بزرگ‌ترین پیشرفت در تماس های صوتی زنده از زمان معرفی صدای مونوفونیک در گوشی های هوشمند و رایانه‌ها است. لوکاندر در مصاحبه‌ای در خصوص همگانی شدن این فناوری اظهار کرد این فناوری جدید در حال استاندارد شدن است؛ بنابراین ارائه‌دهندگان شبکه، تولیدکنندگان چیپست و تولیدکنندگان گوشی می‌توانند آن را در محصولاتشان پیاده‌سازی کنند.

جالب است بدانید این تماس از طریق یک گوشی هوشمند معمولی و از طریق شبکه عمومی 5G برقرار شده است. این فناوری تنها مختص به تماس‌های فراگیر یا به‌اصطلاح ایمرسیو بین افراد نیست؛ بلکه می‌تواند در تماس‌های کنفرانسی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. قابلیت دوم این فناوری می‌تواند صداهای شرکت‌کنندگان را بر اساس موقعیت فضایی که در آن قرار دارند، جدا کند.

جیوری هوپانیمی، رئیس تحقیقات صوتی در نوکیا به بیان جزئیات این فناوری پرداخت و گفت اکثریت گوشی های هوشمند حداقل دارای دو میکروفون هستند که می‌توان این فناوری را با انتقال ویژگی‌های فضایی تماس در زمان واقعی پیاده‌‌سازی کرد.

به‌گفته رویترز، این فناوری نسل پنجم در طول سال‌های آتی، به یک استاندارد تبدیل می‌شود و نوکیا قادر خواهد بود که این فناوری را در دسترس همگان قرار دهد.

در گجت نیوز بخوانید:
گوشی نوکیا ۳۲۱۰ جدید رونمایی شد؛ ارزان قیمت و خاطره انگیز گوشی های جدید نوکیا با رنگ‌و‌بوی نوستالژیک و اینترنت 4G در راه‌اند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*