آی او اس 18 مشکل شارژ آیفون

آی او اس 18 این دو مشکل بزرگ شارژ آیفون را حل می‌کند

در کنار بهبودهای ریز و درشتی که آپدیت آی او اس 18 به آیفون های اپل خواهد آورد، اخبار موجود خبر از رفع دو مشکل بزرگ شارژ توسط این آپدیت می‌دهند! این مشکلات کدامند؟

چند روزی از برگزاری رویداد WWDC 2024 اپل می‌گذرد؛ رویداد بزرگی که در آن اپل از جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری خود مثل آپدیت iOS 18 و iPadOS 18، سیستم عامل واچ او اس 11، هوش مصنوعی Apple Intelligence، نسخه جدیدی از دستیار هوشمند سیری و سیستم عامل مک او اس سکویا رونمایی کرد.

بسیاری از تغییرات بزرگ آی او اس 18 در این رویداد معرفی و رونمایی شدند. با این وجود برخی پیشرفت‌ها و تغییرات جزیی‌تر آن به مرور زمان در حال فاش شدن هستند. در کنار قابلیت نمایش ساعت در آیفون بدون شارژ که ویژگی جذابی برای کاربران آی او اس 18 به شمار خواهد رفت گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل در این سیستم عامل دو مورد از مشکلات بزرگ آیفون در مساله شارژ را نیز برطرف خواهد کرد.

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی بیشتر این دو ویژگی جدید بپردازیم.

دو مشکل بزرگ شارژ آیفون که در آی او اس 18 برطرف شده‌اند

بر اساس گزارشات رسیده از دو وبسایت مهم MacRumors و 9to5Mac، بروزرسانی iOS 18 قرار است میزان کنترل کاربران روی سطح شارژ آیفون را افزایش دهد. به‌طور خاص، علاوه بر تعیین عدد 80% به‌عنوان حداکثر شارژ آیفون، کاربران از این به بعد می‌توانند عددهای 85% و 90% و حتی 95% را نیز به‌عنوان حداکثر میزان شارژ گوشی خود تنظیم کنند.

شارژ باتری iPhone 15

این آستانه‌های بالای شارژ به‌منظور ارتقای سلامتی باتری این گوشی‌ها در سیستم عامل تعبیه شده‌اند و تضمین‌کننده حفظ ظرفیت شارژ آن در بلندمدت خواهند بود. به ادعای اپل، شارژ کردن گوشی تا 80 در مقایسه با زمانی که گوشی را به‌طور کامل شارژ می‌کنیم تاثیر مثبت بسیار بیشتری روی سلامت باتری خواهد داشت.

گزینه‌های جدیدی که در این بخش در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند، ضمن آن که همچنان افزایش عمر باتری را تضمین می‌کنند، می‌توانند میزان شارژدهی آن بین دو بار شارژ کردن متوالی را نیز ارتقا دهند.

بر اساس اطلاعات اولیه منتشر شده در خصوص این قابلیت، در حال حاضر گزینه‌های جدید تنها در اختیار کاربران آیفون 15 قرار دارند.

شناسایی سرعت پایین شارژ

دیگر مشکل شارژ آیفون که آی او اس 18 در صدد برطرف کردن آن است، تشخیص شرایطی است که میزان شارژ ورودی به آیفون کمتر از حداکثر توان قابل پشتیبانی دستگاه است. به این ترتیب در بروزرسانی جدید iOS، می‌توان در بخش باتری در قسمت تنظیمات (Settings) گزینه‌ای تحت عنوان Slow Charger را با رنگ نارنجی در نمودار چرخه شارژ مشاهده کرد که نشان‌دهنده شارژ شدن آیفون با سرعتی کمتر از میزان بهینه است!

آی او اس 18 مشکل شارژ آیفون

بر خلاف ویژگی قبلی، سیستم شناسایی سرعت پایین شارژ در تمامی مدل‌های آیفون سازگار با آی او اس 18 قابل دسترسی خواهد بود. البته باید توجه کرد که فعلا هنوز در فاز بتا و تست iOS 18 قرار داریم؛ بنابراین ممکن است این ویژگی همانند سایر قابلیت‌های جدید این سیستم عامل از نسخه نهایی حذف شود!

از دیگر قابلیت‌های جذاب آپدیت انقلابی آی او اس 18 می‌توان به امکان شخصی‌سازی پیشرفته هوم اسکرین آیفون، قابلیت ارسال پیام از طریق اتصال ماهواره‌ای، قفل یا مخفی کردن اپلیکیشن‌هایی خاص و آپگریدهای هوش مصنوعی جذاب برای دستیار هوشمند Siri اشاره کرد.

در حال حاضر نسخه بتا iOS 18 در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد و در ماه جولای باید انتظار انتشار این بروزرسانی برای سایر کاربران را داشت. با این وجود نسخه نهایی و رسمی این آپدیت احتمالا در ماه سپتامبر و همزمان با معرفی خانواده آیفون 16 قابل دانلود خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
اپل این قابلیت های جذاب iOS 18 را از اندروید دزدیده است بعد از سال‌ها، کنترل سنتر آیفون با iOS 18 متحول می‌شود + تغییرات مقایسه آیفون ۱۶ پرو با گلکسی اس ۲۴ اولترا؛ پرچمدار آتی اپل دربرابر بهترین گوشی سامسونگ آیا باید منتظر آیفون ۱۶ اولترا باشیم؟ تمام شایعات و اخبار در مورد آیفون سوپر پریمیوم اپل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*