سدان برقی لینک اند کو Z10

سدان برقی لینک اند کو Z10 با یکبار شارژ 800 کیلومتر را می‌پیماید

لینک اند کو Z10، یک خودرو سدان برقی با امکانات به‌روز است که با استفاده از باتری‌های قدرتمند خود، 800 کیلومتر راه می‌رود و سایر خودروهای رقیب را به چالش می‌کشد.

شرکت لینک اند کو (Lynk & Co) یک زیربرند لوکس از گروه خودروسازی جیلی چین به‌شمار می‌رود که در گذشته با ساخت خودروهای بنزینی و هیبریدی مانند لینک اند کو ۰۳ و لینک اند کو ۰۸ توانست نظرات مثبتی را از سوی مشتریان به‌سوی خود جلب نماید. حال این شرکت در جریان یک همایش رسمی در گوتنبرگ سوئد از اولین خودرو سدان تمام برقی خود با نام لیک اند کو Z10 رونمایی کرده که در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی و بررسی آن می‌پردازیم.

سدان برقی لینک اند کو Z10؛ قدرتمند و پرآپشن

سدان برقی لینک اند کو Z10

لینک اند کو جوینت ونچری مشترک بین جیلی و ولوو است. لینک اند کو Z10 محصولی که با E371 و تحت عنوان پروژه زیرو نیز شناخته می‌شود، قرار است به‌عنوان سدان پرچمدار این شرکت به بازار خودروهای برقی عرضه شود. طراحان این شرکت برای ظاهر خودرو جدید خود از کانسپت The Next Day الهام گرفته‌اند. چراغ‌های جلوی لینک اند کو Z10 همچنان از طراحی مشترک با سایر محصولات این برند بهره می‌برد و این در حالی‌ است که پروفایل جانبی آن ما را به یاد لوتوس امیا می‌اندازد.

دستگیره‌های در پنهان و درهای بدون فریم، جزو ویژگی‌های پروفایل جانبی این خودرو هستند. در بخش عقب نیز نوار نورانی مشابه لینک اند کو ۰۷ پلاگین هیبریدی کار شده است. نکته جالب اما در مورد تیم طراحی این خودرو است که ۱۰۰ طراح از حدود ۲۰ کشور جهان در ساخت Z10 ایده‌های خود را به‌کار برده‌اند.

ابعاد این خودرو در طول، عرض، ارتفاع به‌ترتیب برابر با 5028، 1966 و 1468 میلی‌متر و فاصله بین محوری آن نیز 3005 میلی‌متر اعلام شده است.

مشخصات فنی و ظرفیت باتری Lynk & Co Z10

این سدان از دو موتور سیلیکون کاربیدی بهره می‌برد که روی محور جلو و عقب نصب شده و ظرف مدت ۳.۵ ثانیه، خودرو را از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. در ساخت این سدان برقی از معماری ۸۰۰ ولتی استفاده شده است و لینک اند کو Z10 با یک‌بار شارژ قادر به پیمایش مسافت بیش از ۸۰۰ کیلومتر است. همچنین این خودرو می‌تواند در عرض ۱۵ دقیقه به شعاع حرکتی ۵۷۳ کیلومتری دست یابد. علاوه بر این، Z10 دارای باتری مستحکم با ساختار ضد برخورد بسیار مقاوم است که می‌تواند در برابر نیروی ۶۵ تنی هم دوام بیاورد.

نمای جانبی سدان برقی لینک اند کو Z10

Z10 از پلتفرم SEA جیلی که در چندین محصول این شرکت و زیر برندهای آن از جمله لوتوس، اسمارت، زیکر و ولوو به‌کار رفته بهره می‌برد. حدود ۸۵ درصد ساختار این سدان برقی از فولاد با استحکام بالا و آلومینیوم ساخته شده و مقاومت پیچشی آن به ۴۵ هزار نیوتن‌متر می‌رسد. علاوه بر این، Z10 به فنرهای بادی با دو محفظه مجهز شده و سیستم تعلیق الکترومغناطیسی آن، سواری راحتی را فراهم می‌سازد.

امکانات و فناوری‌های سدان لینک اند کو Z10

اتاق و داشبورد لینک اند کو Z10 بدون تردید ترسیمی زیبا از خودروهای برقی لوکس است. از امکانات نسخه فول این خودرو می‌توان به کلاستر تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی راننده، نمایشگر مولتی‌مدیا ۱۵.۴ اینچی، کنسول مرکزی، سنسور تشخیص چهره و اثر انگشت راننده، نمایشگر هدآپ دیسپلی (HUD) مجهز به قابلیت واقعیت مجازی، سیستم صوتی حرفه‌ای هارمن کاردون، گرم‌کن و سردکن صندلی راننده و سرنشین به همراه ماساژور، سنسور کیفیت هوا (AQS)، اتوپارک، دستگیره‌های درب به‌صورت مخفی، درهای الکترومغناطیس، کروز کنترل تطبیقی ​​(SACC)، هشدار برخورد از جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، تشخیص نقطه کور (BSD)، هشدار خروج از خط (LDW) و سیستم پایش حالت راننده (DMS) اشاره کرد.

با این‌که قیمت سدان مورد بحث اعلام نشده، اما انتظار می‌رود نسخه پایه Z10 با حداقل آپشن، حدود ۲۸ هزار دلار قیمت داشته باشد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
آلپین A290 معرفی شد؛ رنو 5 در اوج تکامل تصاویر لاکچری ترین شاسی بلند جهان در خیابان های تهران مینی کوپر پنج‌در ۲۰۲۵ معرفی شد؛ کوچولوی دوست‌‌داشتنی انگلیسی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*