بررسی پوکو اف 6

بررسی پوکو اف 6 – Poco F6؛ میان‌رده‌ای از جنس پرچمداران

اینجا به بررسی گوشی پوکو اف 6 – Poco F6، جدیدترین قاتل پرچمدار Poco خواهیم پرداخت. آیا این گوشی می‌تواند پرچمداران بزرگ اندرویدی را به چالش بکشد؟

طی سال‌های گذشته پوکو همواره عملکرد درخشانی با محصولات خانواده Poco F خود داشته و همیشه توانسته علاقمندان به این سری گوشی‌های پرطرفدار را شگفت‌زده کند. اگر پیگر اخبار محصولات پوکو باشید در جریان هستید که سال گذشته گوشی پوکو اف 5 موفق شد عملکرد بسیار درخشانی در بازار محصولات میانرده پریمیوم داشته باشد. اما آیا وضعیت برای نسل جدید این گوشی، پوکو F6 هم همین‌طور خواهد بود؟

بررسی فنی گوشی پوکو اف 6 شیائومی

در ادامه سعی داریم با بررسی گوشی Poco F6 نقاط قوت و ضعف این محصول جدید پوکو را معرفی کرده و نگاهی به ارزش خرید آن در مقایسه با گوشی‌های میان رده و پرچمدار بازار داشته باشیم. این بررسی در چندین بخش انجام خواهد شد که می‌توانید از طریق فهرست زیر به هریک از آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

فهرست مطالب

بررسی مشخصات فنی Poco F6

پیش از این که گوشی پوکو اف 6 را به‌طور دقیق بررسی کنیم، بد نیست نگاه کوتاهی به مشخصات فنی این گوشی داشته باشیم. جدول زیر مشخصات فنی این دستگاه را به‌طور خلاصه به تصویر می‌کشد.

پوکو F6

ابعاد160.5 در 74.4 در 7.8 میلیمتر
وزن179 گرم
صفحه نمایش
  • 6.7 اینچی (2712 در 1220 پیکسل)، پانل اولد 12 بیتی
  • نرخ رفرش 120 هرتز
  • حداکثر روشنایی 2400 نیت
  • پشتیبانی از HDR10+ و دالبی ویژن
  • لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس کورنینگ
تراشه
  • کوالکام اسنپدراگون 8s نسل 3
  • هشت هسته‌ای
  • چهار نانومتری
  • واحد پردازش گرافیکی Adreno 735
ظرفیت رم
  • 8 گیگ
  • 12 گیگ
حافظه داخلی
  • 256 گیگ
  • 512 گیگ
ماژول دوربین پشتی
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با حسگر 1/1.95 اینچی IMX882 سونی، دیافراگم f/1.59، لرزشگیر نوری، فلش LED
  • دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2، ضبط ویدیو 4K
دوربین سلفی20 مگاپیکسلی OmniVision با قابلیت ضبط ویدیو 1080p
سیستم عاملشیائومی هایپر او اس
باتری و سرعت شارژ
  • ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی
  • شارژ سریع 90 واتی
سایر مشخصات و قابلیت‌ها
  • دو سیم کارت
  • کسب استاندارد IP64 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت
  • اسپیکرهای استریو با قابلیت پشتیبانی از دالبی اتموس
  • بلوتوث 5.4
  • حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش
  • حسگر مادون قرمز
  • مسیریابی از طریق GPS و Galileo و GLONASS
  • درگاه USB-C 3.2 نسل 1
  • ان اف سی

طراحی فنی و بصری پوکو اف 6

پوکو در عرضه محصول جدیدش به بازار دست و دل‌بازی فراوانی به خرج داده است. در جعبه این محصول می‌توانید علاوه بر خود گوشی، آداپتور شارژ 90 واتی، کابل شارژ USB-C، قاب سیلیکونی و پین خارج‌کننده سیم کارت را مشاهده کنید. این مجموعه کامل در راستای تعهد این کمپانی به ارائه حداکثر ارزش افزوده در محصولاتش به کاربران ارائه شده و Poco F6 را یک سر و گردن بالاتر از محصولات سامسونگ، اپل و بسیاری کمپانی‌های دیگر قرار می‌دهد.

آنباکس Poco F6

در نگاه اول، قاب تماما پلاستیکی این دستگاه، خصوصا اگر قبلا یک گوشی پرچمدار داشتید، به شدت توی ذوقتان خواهد زد. با این حال مزیت‌هایی مثل برطرف شدن نگرانی در خصوص ترک خوردن قاب پشت یا به جا ماندن اثر انگشت روی قاب باعث می‌شوند که رفته رفته به این طراحی و جنس بدنه عادت کنید.

جنس poco F6

البته نمی‌توان منکر شد که جای خالی استفاده از آلومینیوم حداقل در قاب‌های کناری این گوشی بسیار احساس می‌شود. این مساله می‌توانست مسیر این گوشی در رقابت با پرچمداران بزرگ بازار را بسیار همواره ساخته و ظاهر فوق‌العاده پریمیومی به آن ببخشد. با این وجود حتی علیرغم این مساله نیز Poco F6 یک گوشی خوش‌ساخت و باکیفیت به شمار خواهد کرد.

صفحه نمایش پوکو F6

گوشی پوکو F6 از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد با با رزولوشن 1.5K و نرخ رفرش 120 بهره می‌برد. این صفحه نمایش رنگ‌بندی و جزئیات فوق‌العاده‌ای داشته و حداکثر روشنایی آن در شرایط عادی به 500 نیت و تحت تابش مستقیم روشنایی نور به 2400 نیت می‌رسد. این میزان روشنایی باعث می‌شود بتوانید حتی در روشنایی ظهر تابستان و تحت تابش مستقیم نور خورشید نیز محتوای صفحه نمایش را به‌راحتی مشاهده کنید.

بررسی پوکو اف 6

در کنار این مورد، لایه محافظ کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس نیز مسئولیت حفاظت از این صفحه نمایش در برابر خط و خش و ضربه را عهده‌دار خواهد بود.

عملکرد سخت‌افزاری و نرم افزاری Poco F6

در این بخش از بررسی گوشی پوکو اف 6، مشخصات فنی و توانمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری آن را مرور کرده و عملکرد آن در اجرای برخی بازی‌های سنگین و پرجزئیات را بر اساس بنچمارک‌ها مورد سنجش قرار خواهیم داد.

میانرده پریمیوم جدید پوکو از تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 استفاده می‌کند که قدرت و سرعت بسیار خوبی دارد. همچنین علاقمندان به این گوشی می‌توانند آن را در دو نسخه 8 گیگ رم + 256 گیگ حافظه و 12 گیگ رم + 512 گیگ حافظه خریداری کنند.

نتایج بنچمارک این گوشی حاکی از ثبت امتیاز خیره‌کننده توسط آن بودند. پوکو F6 در تست Antutu 3D موفق به ثبت امتیاز 1433193 شد که به‌طرز قابل توجهی بالاتر از امتیاز پوکو اف 5 پرو در سال گذشته است. از سوی دیگر، بنچمارک گیک‌بنچ نیز امتیاز تک هسته‌ای 1850 و چندهسته‌ای 4664 را برای این گوشی ثبت کرده است.

محصول جدید پوکو همچنین در اجرای بازی‌های پرجزئیات و سنگین روز نیز خیره‌کننده عمل می‌کند. به‌طور خاص، عناوینی نظیر فورتنایت، گنشین ایمپکت یا کال آف دیوتی وارزون از جمله بازی‌هایی هستند که روز تنظیمات گرافیکی High به‌راحتی توسط این گوشی قابل اجرا خواهند بود.

عملکرد نرم افزاری این گوشی نیز به‌لطف تجهیز به سیستم عامل جذاب هایپر او اس کم‌نقص و باکیفیت خواهد بود. مراحل راه‌اندازی اولیه این دستگاه بسیار ساده و سرراست خواهد بود و حتی انتقال داده‌ها به آن از گوشی‌های اندرویدی قدیمی‌تر نیز در چند گام ساده قابل انجام است.

تصویر زیر نمایی از بخش‌های مختلف رابط کاربری Poco F6 را به تصویر می‌کشد.

عملکرد دوربین پوکو اف 6

یکی از نگرانی‌های اولیه در خصوص مازول دوربین گوشی Poco F6 طراحی عجیب و بدریخت آن‌هاست که به جلوه بصری این گوشی آسیب فراوانی می‌زند. تصمیم‌گیری در خصوص این مساله البته کاملا شخصی است؛ اما نکته مهم‌تر در خصوص دوربین این دستگاه، عملکرد آن است.

ماژول دوربین Poco F6

چینش دوربین پشت Poco F6 بسیار بهینه و باکیفیت انجام شده و متشکل از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی دارای لرزشگیر نوری همراه با یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض است. پوکو در تصمیمی هوشمندانه، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو نسل قبل را از Poco F6 حذف کرد؛ چراکه افراد بسیار کمی واقعا از آن استفاده می‌کردند!

البته جای خالی یک لنز زوم در ماژول دوربین پشت این گوشی کاملا احساس می‌شود؛ اما همین چینش دوربین نیز به‌خوبی قادر است عملکرد ایده‌آل عکسبرداری پوکو اف 6 را تضمین کند. البته مثل بسیاری گوشی‌های میان رده دیگر، بهترین عملکرد فنی دوربین این گوشی نیز در شرایط نوری ایده‌آل رقم می‌خورد و کیفیت عکس‌های گرفته شده در نور شب به‌طور قابل توجهی پایین‌تر است.

در این بین البته نباید از مد اکسپوژر طولانی این دستگاه غافل شد که کیفیت تصاویر در نور کم را به‌طور قابل توجهی ارتقا داده و باعث ارائه عملکرد قابل دفاع از این گوشی خواهد شد.

در ادامه نمونه‌هایی از تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین این گوشی را مشاهده خواهید فرمود.

باتری و شارژدهی Poco F6

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به کار رفته در گوشی جدید پوکو قادر است حتی در سنگین‌ترین استفاده‌ها نیز حداقل یک روز کامل شارژدهی را تضمین کند. در عین حال اگر از گوشی خود استفاده متوسطی داشته باشید، می‌توانید روزتان را با بیش از 50 درصد شارژ باقیمانده در گوشی به پایان برسانید و حتی به دو روز شارژدهی کامل گوشی نیز امیدوار باشید!

همچنین شارژ سریع باتری این گوشی پوکو نیز با توان 90 وات انجام می‌شود که یکی از بالاترین نرخ‌های شارژ در دنیا بوده و قادر است در سریع‌ترین زمان ممکن باتری گوشی‌تان را شارژ کند.

جمع‌بندی؛ پوکو F6 ارزش خرید دارد یا خیر؟

پوکو اف 6 به‌خوبی توانسته سنت چند ساله Poco، یعنی ارائه محصولاتی قدرتمند با ارزش خرید بسیار بالا را به جا آورده و به یک گوشی کارآمد و قدرتمند تبدیل شود.

بررسی پوکو اف 6

عملکرد فنی سریع و قدرتمند، دوربین‌های باکیفیت و شارژدهی طولانی باتری این گوشی باعث می‌شوند کمتر محصولی بتواند از حیث ارزش خرید قادر به رقابت با آن باشد.

البته نمی‌توان برخی ایرادات این گوشی مثل جنس بدنه پلاستیکی یا عکسبرداری نه‌چندان خوب در محیط‌های تاریک را نادیده گرفت؛ اما به‌طور کلی، پوکو اف 6 محصولی است که از هم‌اکنون می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی های میان رده سال 2024 بازار دانست.

در گجت نیوز بخوانید:
مقایسه سامسونگ گلکسی A54 با پوکو F5 شیائومی؛ پر ادعاهای دنیای گوشی‌های میان رده چرا پوکو اف ۶ از پوکو اف ۶ پرو گوشی بهتری است؟ وان پلاس نورد 5 با تراشه AI به جنگ بهترین میانرده های سال 2024 خواهد رفت