وان پلاس نورد 5

وان پلاس نورد 5 با تراشه AI به جنگ بهترین میانرده های سال 2024 خواهد رفت

اطلاعات جدید منتشر شده از وان پلاس نورد 5 – OnePlus Nord 5 به تراشه قدرتمند و صفحه نمایش فوق‌العاده این گوشی میانرده اشاره دارند. ظاهرا شگفتی‌های وان پلاس در بازار گوشی‌های موبایل تمامی ندارد!

وان پلاس این روزها با دو گوشی وان پلاس 12 و وان پلاس 12R خود غوغایی به پا کرده است! گوشی وان پلاس 12 پرچمداری توانمند و خوش‌قیمت است که به عقیده بسیاری کارشناسان حتی از گلکسی اس 24 اولترا هم گوشی بهتری بوده و یکی از مناسب‌ترین گوشی‌های جایگزین برای S24 Ultra به شمار می‌رود. از سوی دیگر، وان پلاس 12R هم یک میانرده پریمیوم توانمند و همه‌کاره است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

در عین حال، محصولات میانرده سری OnePlus Nord این کمپانی هم مدت‌هاست که طرفداران ویژه خود را در سرتاسر دنیا پیدا کرده‌اند و به‌عنوان گوشی‌هایی کارآمد با توانمندی‌های فنی شگفت‌انگیز و قیمت فوق‌العاده رقابتی، میانرده‌ها یا حتی پرچمداران سایر گوشی‌سازان اندرویدی را به چالش کشیده‌اند.

به‌تازگی اطلاعاتی جدید از جدیدترین نسل از میانرده‌های OnePlus، گوشی وان پلاس نورد 5 منتشر شده و اطلاعات مهمی را در خصوص مشخصات فنی این گوشی در اختیارمان قرار داده است. بر اساس این اطلاعات، وان پلاس نورد 5 قرار است با پیشرفت‌های مهمی در توان پردازشی و عملکرد فنی روبرو شود. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی اطلاعات افشا شده از این گوشی فوق‌العاده وان پلاس بپردازیم.

وان پلاس نورد 5؛ دوشادوش پرچمداران با تراشه AI!

اطلاعات کنونی افشا شده در مورد OnePlus Nord 5 از دو منبع مختلف، Digital Chat Station در وایبو و ShiShir در اکس (توییتر سابق) استخراج شده‌اند. این افشاگران ادعا کرده‌اند وان پلاس نورد 5 به تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 مجهز خواهد بود و از 16 گیگ رم و یک باتری 5500 میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد.‌

گوشی OnePlus 12R

کوالکام نسخه معمولی تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3 را در ماه نوامبر سال گذشته برای گوشی‌های میانرده رونمایی کرد. این کمپانی وعده داده بود که توان پردازشی این تراشه در مقایسه با نسل اول 60 درصد بالاتر خواهد بود. علاوه بر این، تراشه Snapdragon 7 Gen. 3 همچنین به واحد پردازش گرافیکی کوالکام هگزاگون هم مجهز شده بود تا قابلیت‌های هوش مصنوعی را به دستگاه‌های میانرده اضافه کند.‌ وان پلاس نورد 5 البته به نسخه پلاس این تراشه مجهز است که هنوز هیچ بنچمارک رسمی از آن منتشر نشده و نمی‌توان در خصوص آن اظهار نظر قطعی کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
وان پلاس ۱۲ در برابر آیفون ۱۵ پرو مکس؛ قاتل پرچمدار چینی به آیفون هم رحم نمی‌کند وان پلاس اوپن به سبک تاشو و با درخشان‌ ترین نمایشگر موبایل جهان معرفی شد ۵ گوشی که می‌توانید در سال ۲۰۲۴ به جای آیفون ۱۵ پرو خریداری کنید

اندازه صفحه نمایش این گوشی 6.74 اینچی بوده و از پانل‌های اولد با رزولوشن 1.5K و نرخ رفرش 120 هرتز بهره خواهد برد.‌ اگر این مشخصات صفحه نمایش برای‌تان آشناست، بد نیست بدانید که وان پلاس 12R هم دقیقا از همین صفحه نمایش استفاده می‌کند! البته تنها تفاوت صفحه نمایش‌های این دو گوشی میانرده نبود فناوری LTPO در Nord 5 است. البته بر اساس اطلاعات موجود، صفحه نمایش نورد 5 حاشیه‌های بسیار باریکی خواهد داشت و در کنار تراشه قدرتمند به کار رفته در آن تجربه گیمینگ بسیار پویا و باکیفیتی را در اختیار گیمرهای موبایل قرار خواهد داد. این مساله می‌تواند برگ برنده این گوشی باشد؛ چراکه اکثر محصولات خانواده Nord وان پلاس به خاطر سخت افزارهای ضعیفشان عملکرد چندان درخشانی در انجام بازی‌ها نداشتند!

از سوی دیگر ShiShir ادعا کرده که ماژول دوربین به کار رفته در نورد 5 دقیقا مشابه با وان پلاس 12R خواهد بود که مزایا و معایب خاص خود را خواهد داشت. اگر این اطلاعات درست باشند، در نسل بعدی میانرده‌های وان پلاس با دو دوربین متوسط فوق عریض و ماکرو طرف خواهیم شد؛ اما شاهد استفاده از یک دوربین اصلی با حسگر 1/1.56 اینچی IMX890 سونی خواهیم بود که توانایی ثبت عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا را خواهد داشت.

یک قابلیت کوچک که می‌تواند OnePlus Nord 5 را به میانرده‌ای کامل تبدیل کند

در سال‌های اخیر تقریبا تمامی پرچمداران اندرویدی و حتی اکثر میانرده‌های بازار فاقد جک 3.5 میلیمتری هدفون به بازار عرضه شده‌اند. در عین حال بسیاری افراد هستند که همچنان استفاده از هدفون‌های سیمی را به ایربادها ترجیح می‌دهند. بر این اساس وان پلاس نورد 5 می‌تواند با تعبیه این درگاه تبدیل به محصولی موفق‌تر و محبوب‌تر در بین علاقمندان به گوشی‌های میانرده شود.

وان پلاس نورد 5

دلیل این اتفاق آن است که هدفون‌های سیمی معمولا ارزان‌قیمت‌تر بوده و اصولا کیفیت صدای بهتری هم نسبت به ایربادها ارائه می‌کنند.‌ در عین حال اگر قرار باشد OnePlus Nord 5 دنباله‌روی Nord 3 و مسیر طراحی آن باشد، احتمالا جک هدفون در آن حضور نخواهد داشت. با این حال حتی در این صورت هم می‌توان با انتخاب یکی از بهترین ایربادهای بیسیم بازار از کیفیت صدای فوق‌العاده برخوردار شد.

اطلاعات منتشر شده توسط هیچیک از دو افشاگر مورد بحث حاوی تصاویر وان پلاس نورد 5 نبودند. بنابراین هنوز هیچگونه اطلاعاتی در خصوص مشخصات ظاهری این میانرده در اختیارمان نیست. با این حال با توجه به مشخصات فنی Nord 5 و شباهت‌های فراوانی که میان این گوشی و وان پلاس 12R وجود دارد، می‌توان انتظار داشت ظاهر این دو گوشی نیز بسیار به یکدیگر شبیه باشد.

همچنین بخوانید:
وان پلاس از ساعت هوشمند واچ ۲ با باتری ۱۰۰ ساعتی رونمایی کرد تاریخچه کمپانی وان پلاس و بررسی سیر تکامل گوشی های این کمپانی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*