گوشی آیفون 15 پرو

5 گوشی که می‌توانید در سال 2024 به جای آیفون 15 پرو خریداری کنید

اگر قصد خرید یک گوشی پرچمدار جدید دارید و به هر دلیلی تمایل ندارید آیفون 15 پرو را انتخاب کنید، در ادامه می‌توانید پنج جایگزین جذاب آن را مشاهده فرمایید.

به زعم بسیاری افراد، آیفون 15 پرو اپل یکی از بهترین گوشی‌هایی‌ست که هم اکنون می‌توان خریداری کرد. این گوشی جدیدترین و بهترین دستاوردهای تکنولوژیک اپل را به کاربران ارائه داده و با بهره‌گیری از تراشه قدرتمند A17 Pro، سیستم دوربین بهبودیافته، صفحه نمایش بسیار باکیفیت ProMotion و کلید اکشن در کنار درگاه USB-C به یک پرچمدار کامل تبدیل شده است. به بیان دیگر، این گوشی تمامی قابلیت‌های پریمیوم پرچمداران اپل را در اندازه‌ای کوچک و جمع و جور به کاربران ارائه می‌کند.

گوشی آیفون 15 پرو

با این وجود قیمت بسیار بالای این گوشی بسیاری افراد را از خرید آن منصرف می‌کند و به سمت سایر گوشی‌های بازار سوق می‌دهد. در صورتی که شما هم قصد خرید یک گوشی جدید دارید، اما به هر دلیلی علاقه‌ای به انتخاب جدیدترین پرچمدار اپل ندارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین جایگزین های آیفون 15 پرو که قیمت مناسب‌تری داشته و توانمندی فنی بالایی دارند را معرفی کنیم.

بهترین گوشی های جایگزین آیفون 15 پرو در سال 2024

گوشی هایی که در ادامه معرفی می‌شوند همگی در شمار پرچمداران بازار قرار داشته و عملکرد فنی قدرتمندی ارائه می‌کنند. علاوه بر این، تمامی این محصولات قیمت‌های مناسب‌تری در مقایسه با آیفون 15 پرو داشته و قادر خواهند بود طرفداران این گوشی را تا حد زیادی راضی نگه دارند.

آیفون 15

iPhone 15 اپل

اگر به اکوسیستم آی او اس اپل علاقمند هستید، اما تمایلی به پرداخت حداقل 1000 دلار برای خرید جدیدترین پرچمدار این کمپانی ندارید توصیه ما به شما خرید آیفون 15 است که با حذف برخی قابلیت‌های پریمیوم مدل Pro قیمتی معقول‌تر پیدا کرده است. اندازه صفحه نمایش این گوشی دقیقا برابر با آیفون 15 پرو بوده و در ماژول دوربین آن از همان حسگر 48 مگاپیکسلی اصلی و 12 مگاپیکسلی فوق عریض استفاده شده است. صفحه نمایش این گوشی همچنین حداکثر روشنایی 2000 نیتی را ارائه کرده و داینامیک آیلند و درگاه USB-C نیز از دیگر مشخصات آن به شمار می‌روند.

البته تفاوت‌هایی نیز میان مدل‌های استاندارد و پرو iPhone 15 وجود دارد که اختلاف قیمت آن‌ها را توجیه می‌کند. به عنوان مثال، آیفون 15 هنوز از قاب آلومینیومی استفاده می‌کند؛ درحالیکه در مدل پرو شاهد استفاده از قاب تیتانیومی هستیم که ظاهر پریمیوم‌تر و فاخرتری به این گوشی بخشیده است. از سوی دیگر تراشه به کار رفته در مدل استاندارد نیز همان مدل A16 Bionic است که در سال گذشته شاهد استفاده از آن در آیفون 14 پرو بودیم. این تراشه البته  همچنان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و در عملکرد عادی کاملا هم‌تراز با چیپست A17 Pro عمل می‌کند.

مهم‌ترین تفاوت مدل‌های استاندارد و پرو آیفون 15 البته نرخ رفرش 60 هرتزی صفحه نمایش مدل استاندارد است که البته برای بسیاری افراد چندان قابل تشخیص نبوده و تنها با قرار دادن آن در کنار یک گوشی با نرخ رفرش بالاتر می‌توان متوجه تفاوت هر دو پانل شد. همچنین از دیگر قابلیت‌های گوشی آیفون 15 پرو که مدل استاندارد فاقد آن است می‌توان به نبود صفحه نمایش همیشه روشن، استفاده از اسلایدر قدیمی زنگ/سایلنت به جای کلید اکشن و البته نبود لنز تله فوتو اشاره کرد.

در عین حال آیفون 15 جایگزینی ایده‌آل برای iPhone 15 Pro به شمار می‌رود که اگر به زرق و برق و قابلیت‌های پریمیوم مدل پرو نیاز نداشته باشید گزینه‌ای فوق‌العاده برای شما خواهد بود. فراموش نکنید که قیمت این گوشی 800 دلار بوده و رنگ‌بندی‌های جذاب آن نیز حتما نظرتان را جلب خواهند کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
بزرگ‌ترین شکست های دنیای موبایل در سال ۲۰۲۳؛ از داغ شدن آیفون ۱۵ پرو تا ارسال آی‌مسیج روی اندروید ادعای اپل به واقعیت پیوست؛ اجرای حیرت‌انگیز بازی کنسولی با آیفون ۱۵ پرو + ویدیو مقایسه آیفون ۱۴ پرو با آیفون ۱۵ پرو؛‌ آیا واقعا ارزش ارتقا دارد؟

سامسونگ گلکسی اس 24

گلکسی اس 24

گلکسی اس 24 سامسونگ هم گوشی پرچمدار فوق‌العاده‌ای برای افرادی‌ست که بی‌میل نیستند از اکوسیستم بسته اپل خارج شوند و به دنیای پهناور محصولات اندرویدی ملحق شوند. قیمت Galaxy S24 دویست دلار ارزان‌تر از iPhone 15 Pro بوده و قابلیت‌ها و مشخصاتش آن را به یکی از بهترین گوشی های پرچمدار حال حاضر دنیا تبدیل کرده است.

اندازه صفحه نمایش گلکسی اس 24 تقریبا برابر با آیفون 15 پرو، یعنی 6.2 اینچ است. علاوه بر این، پانل‌های فوق‌العاده داینامیک امولد 2X این گوشی که قادر به تغییر هوشمند نرخ نوسازی صفحه نمایش از یک تا 120 هرتز هستند هم بهترین نمونه تولید شده در صنعت گوشی‌های موبایل به شمار رفته و با ارائه روشنایی 2600 نیتی، درخشان‌تر از آیفون 15 پرو ظاهر خواهد شد.

از سوی دیگر سامسونگ همچنین در این گوشی پرچمدار از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 مخصوص گلکسی استفاده کرده که نسخه‌ای اوورکلاک شده و قدرتمندتری از تراشه پرچمدار کوالکام به شمار رفته و به‌طور اختصاصی برای گوشی‌های سامسونگ تولید شده است. علاوه بر این، ظرفیت باتری اس 24 هم 4000 میلی آمپر ساعت است که در قیاس با ظرفیت 3274 میلی آمپر ساعتی آیفون 15 پرو حجیم‌تر به شمار رفته و به لطف مصرف انرژی بهینه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 قادر است با هر بار شارژ حداقل یک روز کامل کاربران را همراهی کند.‌ در این میان سرعت شارژ این گوشی نیز تقریبا هم‌تراز با آیفون 15 پرو ارزیابی می‌شود؛ هرچند که در کنار شارژر 25 واتی سیمی، پرچمدار سامسونگ همچنین از یک شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 4.5 واتی هم بهره می‌برد.

علاقمندان به عکسبرداری و فیلمبرداری هم بدون شک از جدیدترین پرچمدار سامسونگ استقبال خواهند کرد. گلکسی S24 به یک ماژول سه‌گانه دوربین مجهز است که متشکل از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی نوری سه برابری و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض است. بعلاوه، دوربین سلفی این گوشی هم 12 مگاپیکسلی بوده و روی کاغذ مشخصاتی شبیه به نمونه به کار رفته در آیفون 15 پرو ارائه می‌کند. با این وجود تصاویر خروجی پرچمدار سامسونگ رنگ‌هایی زنده‌تر و اشباع‌تر دارند. البته لازم به توجه است که امسال سامسونگ تصمیم گرفته پروفیل رنگ عکس‌های خروجی پرچمدارانش را تغییر دهد؛ به‌طوری که تصاویر آن‌ها رنگ‌هایی طبیعی‌تر داشته باشند. این مساله شدیدا به مذاق کاربران این گوشی‌ها خوش آمده است.

در کنار تمامی ویژگی‌های گفته شده، بزرگترین نقطه قوت سری پرچمداران گلکسی S24 که آیفون 15 فاقد آن‌هاست، هوش مصنوعی Galaxy AI خواهد بود که مانور تبلیغاتی فراوانی هم روی آن داده شده است.‌ از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در خانواده گلکسی اس 24 می‌توان به قابلیت Circle to Search، ویرایش مولد برای تصاویر گالری و قابلیت فرمت کردن نوشته‌ها و یا خلاصه‌سازی آن‌ها توسط هوش مصنوعی اشاره کرد. از میان تمامی این موارد، Circle to Search به محبوبیت فراوانی رسیده و توانسته طرفداران پر و پا قرصی در سرتاسر جهان پیدا کند.

وان پلاس 12

گوشی آیفون 15 پرو

اگر به فکر خرید گلکسی اس 24 به جای آیفون 15 پرو هستید، بد نیست بدانید وان پلاس گوشی پرچمدار جدیدی به بازار عرضه کرده که حتی از برخی جنبه‌ها از گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ هم بهتر است! کمپانی وان پلاس شهرت خود را مدیون قاتلان پرچمداری است که با ارائه قابلیت‌های فنی فوق‌العاده و طراحی‌های جذاب با قیمت استثنایی توانستند سر و صدای زیادی در سرتاسر دنیا به پا کنند. وان پلاس 12 هم از این قضیه مستثنی نیست و جدیدترین قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری دنیای گوشی‌های موبایل را با قیمتی حدودا 200 دلار پایین‌تر از آیفون 15 پرو در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد!

OnePlus 12 صفحه نمایشی 6.8 اینچی داشته و از پانل‌های امولد LTPO با چگالی 510 پیکسل بر اینچ و نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره می‌برد. این صفحه نمایش همچنین در لبه‌ها اندکی خمیده طراحی شده تا تجربه گیراتری ارائه کند. این مساله البته در عمل باعث اختلالاتی جزیی مانند لمس ناخواسته شده؛ اما همچنان یکی از بهترین نمونه‌های مشاهده شده در دنیای گوشی‌های اندرویدی است.

علیرغم قیمت پایه 800 دلاری، وان پلاس 12 در قدرت فنی و توان پردازشی چیزی از آیفون 15 پرو و گلکسی اس 24 سامسونگ کم ندارد! این گوشی به تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز شده و 12 یا 16 گیگ رم دارد. علاوه بر این، بسته به میزان رم انتخابی، حافظه داخلی این گوشی هم 256 یا 512 گیگ خواهد بود که برای مصرف اکثر کاربران کاملا کافی‌ست. پرچمدار جدید OnePlus همچنین به یک ماژول دوربین سه‌گانه مجهز است که تنظیم رنگ لنزهای آن توسط کمپانی سرشناسی هاسلبلاد انجام شده است. این ماژول از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین 64 مگاپیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی نوری سه برابری و یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی تشکیل شده است.‌ علاوه بر این، دوربین سلفی این گوشی هم 32 مگاپیکسلی است. به‌لطف تنظیم رنگ دقیق لنزهای دوربین توسط هاسلبلاد، بالانس رنگ سفید، اکسپوژر و پروفیل رنگی این گوشی بسیار دقیق و واقع‌گرایانه طراحی شده است.

گوشی OnePlus 12 همچنین از نظر باتری هم صاحب یکی از حجیم‌ترین و بادوام‌ترین نمونه‌های بازار است. ظرفیت باتری این گوشی پرچمدار 5400 میلی آمپر ساعت است و شارژ سریع آن با توان 100 وات انجام می‌شود.‌ به این ترتیب شارژ کامل باتری این گوشی ظرف تنها نیم ساعت انجام خواهد پذیرفت! نکته مثبت در این خصوص آن است که وان پلاس بر خلاف بسیاری برندهای دیگر آداپتور شارژ سریع را درون جعبه گوشی قرار داده است. OnePlus 12 همچنین شارژ بیسیم با توان 50 واتی را ارائه کرده و شارژ معکوس 10 واتی را نیز به علاقمندان هدیه می‌دهد تا از این حیث با اختلاف بالاتر از تمام رقبا قرار گیرد.

آیفون 14 پرو

iPhone 14 Pro اپل

اگر اصرار دارید همچنان در اکوسیستم اپل باقی بمانید؛ اما هزینه خرید آیفون 15 پرو برای‌تان بیش از حد بالاست می‌توانید در عوض آیفون 14 پرو را تهیه کنید که قیمت بسیار مناسب‌تری دارد.

علیرغم این که iPhone 14 Pro متعلق به نسل قبل است، همچنان یک گوشی توانمند به شمار رفته و مشخصات فنی شگفت‌انگیزی دارد. این گوشی از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی ProMotion بهره می‌برد که نرخ رفرش 120 هرتزی داشته و برای نخستین بار داینامیک آیلند را نیز به آیفون‌ها آورده است. اپل همچنین در آیفون 14 پرو برای نخستین بار از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بهره برده و کیفیت تصویربرداری و ضبط ویدیو در این گوشی را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا داده است. علاوه بر این، سازگاری و هماهنگی فوق‌العاده تراشه A16 Bionic با سیستم عامل iOS 17، عملکرد فنی خیره‌کننده و شگفت‌انگیزی را برای این گوشی به ارمغان آورده است.

آیفون 14 پرو همچنین ظاهری فوق‌العاده پریمیوم داشته و به لطف استفاده از فولاد ضدخش در طراحی، حتی در سال 2024 هم محصولی بسیار جذاب به شمار می‌رود. البته طبیعتا وزن آن در مقایسه با آیفون 15 پرو که از تیتانیوم ساخته شده اندکی بالاتر است؛ اما تفاوت قیمت این گوشی بدون شک باعث می‌شود که این اختلاف وزن چندان به چشم نیاید. از سوی دیگر رنگ‌بندی‌های جذاب این گوشی، خصوصا رنگ بنفش (Deep Purple) در مقایسه با رنگ‌های تیتانیومی آیفون 15 پرو چشم‌نوازتر و جذاب‌تر خواهد بود.‌ البته iPhone 14 Pro فاقد کلید جدید اکشن در نسل جدید خواهد بود و صرفا از همان اسلایدر قدیمی زنگ‌خور/سایلنت روی قاب سمت چپ بهره می‌برد.

به‌طور کلی آیفون 14 پرو همچنان محصولی بسیار جذاب و خوش‌ساخت است که می‌تواند در سال 2024 هم پاسخگوی نیاز تمامی کاربران باشد و به عنوان جایگزینی فوق‌العاده برای نسل جدید شناخته شود.

گوگل پیکسل 8 پرو

گوشی آیفون 15 پرو

پیکسل 8 پرو هم دیگر پرچمدار جذاب اندرویدی است که تجربه‌ای بسیار سرراست و روان از اندروید را به کاربران ارائه می‌کند؛ تجربه‌ای که بیش از هر محصول دیگری شبیه به iOS بوده و می‌تواند تا حدی کاربران آیفون را راضی نگه دارد.

در سال‌های اخیر پرچمداران گوگل همواره به ارائه بهترین دوربین در میان گوشی‌های اندرویدی معروف بوده‌اند و پیکسل 8 پرو هم از این قضیه مستثنی نیست. ماژول دوربین سه‌گانه این گوشی متشکل از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری پنج برابری است؛ درحالیکه دوربین سلفی آن نیز رزولوشنی 10.5 مگاپیکسلی دارد. در نتیجه بهره بردن از این حسگرهای قدرتمند و البته بهینه‌سازی‌های نرم افزاری بی‌رقیب این گوشی، تصاویر ثبت شده با آن رنگ‌بندی فوق‌العاده دقیق و کیفیتی استثنایی دارند.

البته دوربین فوق‌العاده تنها نقطه قوت Pixel 8 Pro نیست! این گوشی همچنین از تراشه جدید Tensor G3 بهره می‌برد که توسط خود گوگل تولید شده و پیشرفتی قابل توجه در مقایسه با نسل قبل به شمار می‌رود. علاوه بر این، 12 گیگ رم هم در کنار این پردازنده به کار گرفته شده تا اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها و پرجزئیات‌ترین بازی‌ها در این گوشی هم بدون کوچکترین مشکلی انجام شود. گوگل همچنین به طراحی فنی پرچمدار جدیدش هم توجه فراوانی کرده؛ به‌طوری که بر خلاف تراشه‌های تنسور G1 و تنسور G2، در مدل جدید شاهد داغ کردن نخواهیم بود.‌ البته مصرف بالاتر شارژ و در نتیجه شارژدهی پایین‌تر باتری گوشی پیکسل 8 پرو در مقایسه با سایر پرچمداران اندرویدی احتمالا مهم‌ترین نقطه ضعف این گوشی به شمار می‌رود که ممکن است برخی افراد را از خرید آن دلسرد کند.

صفحه نمایش پرچمدار جدید گوگل اندازه‌ای 6.7 اینچی داشته و از پانل‌های اولد LTPO با نرخ نوسازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 2400 نیت بهره می‌برد. البته شروع قیمت این گوشی دقیقا هم‌تراز با آیفون 15 پرو است. با این وجود قابلیت‌های فنی و نرم افزاری فوق‌العاده آن می‌تواند محرکی قوی برای انتخاب آن به جای پرچمدار اپل باشد.

مقایسه کیفیت عکاسی در نور کم با آیفون 14 پرو، گلکسی S23 اولترا، پیکسل 7 پرو و وان پلاس 11 آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید و وای فای ۷ مجهز می‌شوند آیفون ۱۶ پرو مکس با تکیه بر این قابلیت ها گلکسی اس ۲۴ اولترا را شکست خواهد داد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*