رکورد شکنی قیمت و ارزش بیت کوین - Bitcoin

قیمت بیت کوین رکورد تاریخ خود را شکست

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین با رشدی چند صد درصدی، رکوردی جدید در تاریخ خود ثبت کرد؛ حالا علت افزایش شدید ارزش رمزارز Bitcoin چیست؟

بیت کوین، بازیگر اصلی دنیای رمزارز است که با قیمت خود به بازار جهت می‌دهد و افزایش قیمت آن می‌تواند اثرات مختلفی در بازار کریپتو داشته باشد. آخرین اخبار ارز دیجیتال حکایت از این دارند که بیت کوین سه‌شنبه گذشته با جهش چشمگیر قیمت رکوردی تازه در تاریخ خود ثبت کرد. آخرین بار در نوامبر 2021 قیمت Bitcoin رکوردشکنی کرده بود.

رکورد شکنی بی‌سابقه قیمت بیت کوین

رکورد شکنی قیمت و ارزش بیت کوین - Bitcoin

قیمت بیت کوین روز سه‌شنبه با رشد بیش از 300 درصدی، از مرز 69 هزار دلار گذشت. این در حالی بود که کمی بیش از یک سال قبل، ارزش آن در محدوده 17 هزار دلار قرار داشت. اخیراً دستیابی قیمت بیت کوین به رکورد تاریخی خود پیش‌بینی شده بود و حالا در این وضعیت، بیت کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2024 تلقی می‌شود.

بر اساس برآوردهای مرجع آماری CoinMarketCap، ارزش دارایی‌های بازار کریپتو به بیش از 3.5 تریلیون دلار می‌رسد. در واقع فقط روزانه صدها میلیارد دلار در معاملات رمزارزی رد و بدل می‌شوند. حالا چندین عامل در رشد ارزش Bitcoin در این بازار عظیم جهانی نقش بازی کرده‌اند.

یکی از عوامل افزایش قیمت بین کوین، فراهم شدن امکان سرمایه‌گذاری به روش‌های جدید از طریق صندوق‌های قابل معامله (به اختصار ETF) بود؛ اتفاقی که فرصتی تازه برای سرمایه‌گذاران وال استریت بود. این صندوق‌های قابل معامله را می‌توان به‌عنوان صندوق‌هایی مشترک توصیف کرد که روی دارایی‌های رمزارزی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

افزایش بی‌سابقه ارزش طلا هم به نوبه خود در رکوردشکنی قیمت بیت کوین موثر بود. به گفته تحلیل‌گران رویترز، سرمایه‌گذاران در حالی که اقتصاد آمریکا در وضعیت آسیب‌پذیری به سر می‌برد و همچنین نگرانی‌هایی بابت افت کلی بازار سهام و تغییر نرخ بهره وجود دارد، به خرید طلا روی آورده‌اند.

در نهایت، بیت کوین طی تاریخ خود همواره با فراز و فرود مواجه بوده است. فقط ظرف 4 سال گذشته ارزش بیت کوین در عین حال که بیش از دو برابر شده، بیشتر از نصف شده است. این رمزارز در انتهای 2020 زیر 20 هزار دلار قیمت‌گذاری شده بود، ولی تا پایان 2021 به مرز 67 هزار دلار رسید. مدت زیادی طول نکشید تا این‌که در ژوئن 2022 قیمت آن به زیر 18 هزار دلار کاهش پیدا کرد.

همچنین بخوانید:
با پنج استیبل کوین برتر بازار آشنا شوید + مزایا و معایب سرمایه‌گذاری هجوم نهنگ های ارز دیجیتال به ریپل افزایش قیمت میم کوین ها یکی پس از دیگری؛ فلوکی، شیبا و په په در مدار صعود شاید باور نکنید اما برای یک تراکنش بیت کوین، آب یک استخر بزرگ مصرف می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*