استون مارتین والیانت - Valiant

استون مارتین والیانت؛ سوپرکار فوق‌العاده خاص 2.5 میلیون دلاری که پیست را به آتش می‌کشد

استون مارتین از والیانت، سوپرکار جدید خود پرده برداشت. این خودرو با طراحی و پیشرانه خود تصور شما از ماشین‌های سوپر اسپرت را تغییر می‌دهد.

تابستان گذشته استون مارتین از والور رونمایی کرد. استون مارتین والور از چندین جهت خودرویی منحصر به فرد است؛ مثلاً از لحاظ طراحی نمای بیرونی که در سبک رترو قرار می‌گیرد یا پیشرانه آن که آخرین نمونه 12 سیلندر این خودروساز بریتانیایی خواهد بود. آخرین اخبار خودرو نشان می‌دهند آن‌ها نسخه‌ای ویژه‌تر از والور را با نام والیانت (Valiant) معرفی کرده‌اند؛ یک ابرخودرو با گیربکس دنده‌ای که برای پیست طراحی شده است، ولی همچنان مجاز به تردد در خیابان‌ها خواهد بود.

معرفی استون مارتین والیانت

والیانت نسخه‌ای اسپرت‌تر از والور به حساب می‌آید و جالب است بدانید ایده ساخت آن را فرناندو آلونسو، راننده استون مارتین در مسابقات فرمول 1 به این شرکت داد. او از استون مارتین چنین نسخه‌ای را به‌عنوان سفارش شخصی خود درخواست کرد و این خودروساز هم در نهایت تصمیم گرفت آن را تولید و به سبد محصولات خود اضافه کند. این سوپرکار قرار است در 38 دستگاه تولید شود و هرچند قیمت آن با توجه به آپشن‌ها متغیر خواهد بود، در محدوده حدود 2.5 میلیون دلار قرار می‌گیرد.

نمای جلو استون مارتین والیانت - Valiant

والیانت به‌عنوان یک سوپرکار پیست‌محور از اجزای آیرودینامیکی جدید فراوانی بهره می‌برد که اسپویلر ثابت عقب و اسپلیتر و دیفیوزر بزرگ برخی از آن‌ها هستند. طراحی نمای جلو این خودرو سوپر اسپرت نسبت به والور تغییراتی را تجربه کرده، ولی مهم‌تر از این‌ها بدنه جهت بهبود جریان هوا بازطراحی شده و به‌صورت کامل از فیبر کربن ساخته شده است. رینگ‌های منیزیمی 21 اینچی زیر این خودرو قرار گرفته‌اند که در آن‌ها ترمزهای سرامیک کربنی به کار رفته است.

نمای عقب استون مارتین والیانت - Valiant

پیشرانه 5.2 لیتری V12 توئین توربو استون مارتین Valiant حالا با افزایش 30 اسب بخاری، توانایی تولید 735 اسب بخار قدرت را دارد. با وجود این، گشتاور آن دست‌نخورده مانده و کماکان 753 نیوتن متر است. به گفته سخن‌گوی استون مارتین، افزایش پیدا نکردن گشتاور تولیدی این پیشرانه به محدودیت‌های گیربکس بر می‌گردد. وظیفه انتقال نیرو محرکه این سوپرکار هم مثل والور بر عهده یک گیربکس دستی 6 سرعته قرار دارد و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی در سیستم انتقال قدرت جا گرفته است.

حتی تغییرات بیشتری از نظر فنی در استون مارتین والیانت صورت گرفته است. از جمله این‌ها می‌توان به ساب‌فریم عقب که با پرینت سه‌بعدی ساخته شده، باتری لیتیوم یونی سبک و تیوب گشتاور تیتانیومی اشاره کرد. سیستم تعلیق هم کمک‌فنرهایی موسوم به ASV و برخی از تجهیزات با توانایی تنظیم همزمان میلی‌ثانیه‌ای کمک‌فنرها را در بر می‌گیرد.

استون مارتین والیانت - Valiant

استون مارتین والیانت در فستیوال گودوود که از 11 ژوئیه مصادف با 21 تیر برگزار می‌شود به نمایش گذاشته خواهد شد. تحویل این خودرو از سه‌ماهه چهارم سال 2024 کلید می‌خورد و فرناندو آلونسو اولین نفری است که این ساخته خاص خودروساز بریتانیایی را تحویل خواهد گرفت.

در گجت نیوز بخوانید:
بوگاتی توربیون با موتور V16 هیبرید و 1800 اسب بخار قدرت رونمایی شد استون مارتین ونتیج جدید یک سوپرکار لوکس حیرت‌انگیز با پیشرانه ۸ سیلندر ۶۶۰ اسب بخاری است هیسپانو سویزا کارمن ساگررا معرفی شد؛ سوپرکار ۱۱۰۰ اسب بخاری از خودروساز از گور برگشته فراری 12Cilindri از راه رسید؛ بازگشت به ریشه‌ها با پیشرانه بنزینی 12 سیلندر لامبورگینی هوراکان STJ معرفی شد؛ خداحافظی با سوپرکار 10 سیلندر افسانه‌ای

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*