احتمال بیشتر خرابی خودروهای برقی و پلاگین هیبرید

نتیجه تحقیق: خودروهای برقی 3 برابر بیشتر از ماشین‌های بنزینی خراب می‌شوند

اگر فکر می‌کردید احتمال خرابی خودروهای برقی پایین‌تر و هزینه آن‌ها کمتر است، سخت در اشتباه بودید. مطالعه‌ای دقیقاً خلاف این را ثابت می‌کند.

این روزها باور عمومی بر این است که خودروهای برقی کمتر از نمونه‌های بنزین‌سوز و دیزلی احتمال خرابی دارند و نگهداری از آن‌ها کم‌هزینه‌تر و کم‌دردسرتر است. چنین تصوری از جهاتی می‌تواند درست باشد؛ مثلاً فرایند نگهداری از این خودروها به‌دلیل عدم نیاز به تعویض روغن، سرویس و امور این‌چنینی زحمت کمتری می‌طلبد. با وجود این، نتیجه مطالعه جدید جی‌دی پاور در اخبار خودرو احتمالاً غافلگیرتان می‌کند؛ از آنجا که با توجه به مطالعات این شرکت آماری معتبر، خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبرید بیشتر از نمونه‌های درون‌سوز خراب می‌شوند.

احتمال بیشتر خرابی خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبرید

بررسی‌های جی‌دی پاور نشان می‌دهد خودروهای درون‌سوز (شامل بنزینی و دیزلی) رقم 180 مشکل به ازای هر 100 خودرو را ثبت کردند، در حالی که این رقم برای خودروهای تمام الکتریکی به 266 مشکل به ازای هر 100 خودرو می‌رسد. همان‌طور که فرانک هانلی، مدیر ارشد ارزیابی خودروها در جی‌دی پاور اشاره کرده، دارندگان خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید 3 برابر بیشتر از دارندگان بقیه خودروها مجبور به مراجعه به نمایندگی‌های برای تعمیر می‌شوند.

احتمال بیشتر خرابی خودروهای برقی و پلاگین هیبرید

به گفته جی‌دی پاور، هرچند بهبود محسوسی در کیفیت خودروهای الکتریکی در سال جاری میلادی صورت نگرفته، فاصله بین محصولات تسلا و ماشین‌های برقیِ خودروسازان مطرح دیگر کمتر شده است. در واقع هم محصولات تسلا و هم ساخته‌های بقیه شرکت‌ها به‌طور میانگین با 266 مشکل به ازای هر 100 دستگاه مواجه شده‌اند.

این در حالی است که تسلا در مطالعات قبلی بهتر ظاهر شده بود. جی‌دی پاور همچنین ذکر کرده که حذف کنترل‌های مرسوم برای چراغ راهنما و برف‌پاک‌کن یا همان دسته‌های پشت فرمان باب میل مشتریان تسلا نبوده است.

احتمال بیشتر خرابی خودروهای برقی و پلاگین هیبرید

در حالی که عموم به احتمال پایین‌تر خرابی خودروهای برقی به‌دلیل داشتن اجزای مکانیکی کمتر معتقدند، این مطالعه خلاف آن را ثابت می‌کند. به نظر می‌رسد الکتریکی‌ها به‌خاطر پیچیدگی در زمینه‌های دیگر و همچنین این‌که کماکان برای خیلی از خودروسواران آشنا نیستند، بیشتر راهی تعمیرگاه‌ها می‌شوند. البته این تنها مطالعه‌ای نیست که بر این موضوع صحه می‌گذارند.

چنین مطالعاتی می‌توانند تاثیر مفیدی روی تصمیم‌گیری خودروسواران ایرانی در خرید خودروهای الکتریکی بگذارند؛ چراکه محصولات برقی متعددی از جمله دانگ فنگ E70 برقی ایران خودرو، خودرو برقی اکسیژن، ریرا برقی و آریزو 5 برقی طی چند وقت اخیر به بازار کشور معرفی شده‌اند. در همان حال، خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید جدیدی هم در راه بازار کشور هستند.

در گجت نیوز بخوانید:
شیائومی حالا در طراحی ماشین از فراری کپی می‌کند شکست خودروهای برقی در آمریکا؛ مردم دوباره به بنزینی ها رو آوردند سیستم رانندگی خودکار تسلا راننده را راهی ریل قطار کرد + عکس نتیجه یک پژوهش: خودروهای برقی برای جان مردم خطرناک‌ترند