سونوگرافی از راه دور مبتنی بر فناوری 5G

همراه اول از سرویس سونوگرافی از راه دور مبتنی بر فناوری 5G رونمایی کرد

همراه اول در جریان نمایشگاه الکامپ 1403، با همکاری شرکت دانش‌بنیان نبض آوا از سرویس سونوگرافی از راه دور مبتنی بر فناوری 5G رونمایی کرد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در جریان است و گروه همراه اول نیز با شعار «اتصال به آینده هوشمند» در این رویداد از جدیدترین سرویس‌های دیجیتال خود با محوریت فناوری‌های جدید نسل پنجم شبکه رونمایی می‌کند. شبکه‌های پرسرعت 5G در دنیای پزشکی می‌تواند به‌طور قابل توجهی موثر واقع شود. بر همین اساس، امروز همراه اول با همکاری شرکت دانش‌بنیان نبض آوا از سرویس سونوگرافی از راه دور مبتنی بر فناوری 5G رونمایی کرده است. این سرویس بر بستر نسل پنجم ارتباطی می‌تواند به انتقال تصاویر و داده‌های پزشکی با سرعت و دقت بالا بپردازد.

سرویس سونوگرافی از راه دور مبتنی بر فناوری 5G چه مزایایی دارد؟

سرویس سونوگرافی از راه دور بر بستر شبکه های پرسرعت 5G قادر است تحول بزرگی در حوزه پزشکی و بهبود چشمگیری در دسترسی به خدمات پزشکی را به‌وجود بیاورد. با این فناوری نوآورانه، امکان انتقال پرسرعت داده‌های تصویربرداری سونوگرافی فراهم می‌شود تا بهبود چشمگیری در سرعت ارسال تصاویر سونوگرافی حاصل شود. بنابراین،‌ راه‌اندازی این سرویس علاوه بر اهمیت بسیار زیادی که در زمینه پزشکی دارد، باعث می‌شود پزشکان بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی، در زمان کوتاه‌تر و با کیفیت بیشتری به معاینه بیماران بپردازند و تشخیص خود را انتقال دهند.

پهنای باند و سرعت بالای انتقال داده‌ها از جمله ویژگی‌های شاخص فناوری نسل پنجم محسوب می‌شود و این قابلیت در سونوگرافی منجر به دریافت تصاویر با رزولوشن بالا و با سرعت زیاد توسط پزشکان خواهد شد. بهبود کیفیت تصاویر و دسترسی فوری به اطلاعات به پزشکان کمک می‌کند تا بیماری‌های مختلف را با دقت بالاتر تشخیص دهند و برنامه‌های درمانی مناسب‌تر را به اجرا دربیاورند. استفاده از شبکه 5G، ارتباطات پزشکی مثل انتقال تصاویر و اطلاعات بیماری را متحول می‌کند و این موضوع در موارد اورژانسی و پیچیده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

با استفاده از این سیستم و شبکه 5G، می‌توان در مناطق محروم و در عملیات‌ها یا مناطقی که امکان حضور مداوم پزشک متخصص در آنها وجود ندارد، معاینه بیمار توسط پزشک را از راه دور انجام داد. در مجموع، رونمایی از سرویس سونوگرافی از راه دور مبتنی بر فناوری 5G در جریان نمایشگاه الکامپ 1403 توسط همراه اول و شرکت دانش‌بنیان نبض آوا، نشان‌دهنده پیشرفت فناوری در حوزه پزشکی است. این فناوری علاوه بر ارتقای کیفیت تصاویر و دقت تشخیص بیماری‌ها، بهبود سرعت و کارایی در ارتباطات پزشکی را نیز به همراه خواهد داشت.

همچنین بخوانید:
مدل‌های زبانی فارسی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات در الکامپ ۱۴۰۳ معرفی شدند دو سامانه الکترونیک نظام سلامت توسط همراه اول راه‌اندازی شد آموزش فعال کردن پیشوازهای خاص (مخاطب در حال مکالمه، عبادت، غمگین) آموزش فعال سازی پشت خطی در گوشی های سامسونگ و شیائومی (ایرانسل و همراه اول)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*