اجماع جهانی بر ضد خودروهای چینی

اجماع جهانی ضد خودروهای چینی؛ کانادا هم تعرفه واردات ماشین چینی ها را افزایش می‌دهد

با وضع تعرفه‌های وارداتی سنگین برای خودروهای چینی توسط دولت کانادا، به نظر می‌رسد که شاهد شکل‌گیری یک اجماع جهانی بر ضد خودروهای چینی هستیم.

بعد از اقدامات اخیر دولت آمریکا و اتحادیه اروپا علیه واردات خودروهای چینی، حال و در جدیدترین اخبار خودرو گزارش‌هایی از تصمیم دولت کانادا برای انجام اقدامی مشابه مطرح شده و به نظر می‌رسد که نوعی اجماع جهانی بر ضد خودروهای چینی در حال شکل‌گیری است.

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به دنیای خودرو کشیده است

در ماه می سال جاری میلادی، دولت بایدن نسبت به افزایش تعرفه واردات خودروهای برقی چینی اقدام کرد و بعد از آن در ماه ژوئن نیز، اتحادیه اروپا تعرفه واردات خودروهای چینی را 38.1 درصد اضافه کرد. اخیرا حتی شایعاتی از افزایش شدید تعرفه واردات خودروهای چینی در ترکیه مطرح شده است و حالا، کانادا جدیدترین کشوری است که در آستانه اتخاذ تصمیمی مشابهی برای خودروهای چینی است.

در همین خصوص، داگ فورد، نخست وزیر انتاریو از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا درخواست کرده که تعرفه واردات خودروهای چینی به این کشور را با افزایشی قابل توجه، به حد تعرفه وضع شده برای این محصولات در آمریکا برساند.

اجماع ضد خودروهای چینی در جهان

دولت کانادا در همین خصوص اعلام کرده که به دقت فرآیند اقدامات دیگر کشورها در موضوع واردات خودروهای چینی را زیر نظر گرفته و در همین باره در جلسه اخیر رهبران گروه 7 در ایتالیا نیز مذاکراتی در این خصوص انجام داده است. با وجود این همچنان دولت ترودو قانون مشخصی در این باره تصویب نکرده است و به نظر می‌رسد دلیل این موضوع، نگرانی کانادا از اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی پکن باشد.

با وجود این، بررسی آمارها حاکی از افزایش شدید فروش خودروهای چینی در کانادا است؛ به نحوی که ارزش خودروهای وارداتی چینی به کانادا در سال 2022 تا 2.2 میلیارد دلار کانادا (1.6 میلیارد دلار آمریکا) افزایش یافته است. این در حالی است که پیش از این، رقم واردات خودروهای چینی به کانادا کمتر از 100 میلیون دلار کانادا بوده است.

البته که بخش مهمی از این واردات مربوط به خودروهای تسلا وارداتی از مبدا چین است و به نظر می‌رسد که دولت کانادا نیز با این بخش از واردات خودروهای برقی از چین مشکلی نداشته باشد.

کانادا هم به اجماع جهانی ضد خودروهای چینی پیوست

اما در هر حال، به جز نخست وزیر انتاریو، فعالان و اتحادیه‌های گوناگون فعال در صنعت خودرو کانادا نیز خواستار افزایش تعرفه واردات خودروهای برقی چینی شده‌اند. از نظر این افراد، کانادا نباید سیاستی متفاوت با آمریکا در این خصوص پیش بگیرد، خصوصا که قرار است توافق سه‌جانبه تجارت آزاد مابین آمریکا، مکزیک و کانادا بازبینی شود.

خودروهای چینی

البته جاستین ترودو گفته که در حال بررسی دقیق موضوع واردات خودروهای چینی است و قصد دارد اقدامات مهمی در راستای حفاظت از منافع خودروسازان و مشتریان کانادایی ترتیب دهد.

در اینجا شما را به مطالعه مطالب معرفی و بررسی خودرو برقی شیائومی SU7، بی وای دی یانگ وانگ U8 و بی وای دی یانگ وانگ U9 به عنوان سه مورد از معروف‌ترین خودروهای برقی چینی دعوت می‌کنیم.

ویدیو مرتبط:
همچنین بخوانید:
ماشین جدید کیم کارداشیان یک رنج روور خاص است + عکس سوپر اسپرت وحشی بی ام و M3 CS با 710 اسب بخار قدرت معرفی شد اولین خودرو برقی فراری سرانجام رخ نشان داد تماشا کنید: مرسدس بنز AMG وان با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت اتوبان را به خاک و خون می‌کشد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*