رزیدنت اویل 9

از بازی رزیدنت اویل 9 چه می‌دانیم؟

بازی رزیدنت اویل 9 – Resident Evil 9 یکی از مورد انتظارترین عناوین حال حاضر دنیای بازی‌های ویدیویی است. اینجا هرچه راجع به این بازی می‌دانیم را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

سری رزیدنت اویل را باید یکی از طولانی‌ترین فرنچایزها در تاریخ صنعت ویدیوگیم دانست. این مجموعه در طول حیاتش پستی و بلندی‌های فراوانی را تجربه کرده؛ اما با نسخه هفتم توانست بار دیگر به مسیر درخشش بازگردد. از آن زمان مجموعه رزیدنت اویل به دو دسته مختلف تقسیم شده که یکی نسخه‌های جدید را در بر گرفته و دیگری نیز ریمیک‌های فوق‌العاده نسخه‌های پیشین را در قالبی جدیدتر به علاقمندان ارائه می‌دهد. در میان این دو دسته، عناوین جدید این مجموعه مجبوبیت بسیار بیشتری دارند. به‌طور خاص؛ رزیدنت اویل 9، جدیدترین نسخه این مجموعه یکی از مورد انتظارترین عناوین سال‌های آینده در دنیای بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود.

البته تقریبا هیچ اطلاعات رسمی در خصوص نسخه جدید فرنچایز Resident Evil در اختیارمان نیست. با این وجود در ادامه سعی داریم با بررسی برخی اخبار، شایعات و جزئیات منتشر شده از نسخه بعدی، تمام آن‌چه در خصوص این بازی می‌دانیم را با شما به اشتراک بگذاریم.

بازی Resident Evil 9

به‌طور خلاصه، هیچ‌گونه بازه زمانی خاصی برای انتشار نسخه بعدی فرنچایز رزیدنت اویل وجود ندارد. با این وجود مطمئنیم که «کوشی ناکانیشی»، کارگردان نسخه هفتم بازی قرار است بار دیگر کارگردانی رزیدنت اویل 9 را نیز بر عهده داشته باشد.

بازی رزیدنت اویل 9 چه زمانی منتشر خواهد شد؟

بازی Resident Evil 9

برخی افشاگران معتقدند که نسخه بعدی سری Resident Evil سال 2025 معرفی شده و منتشر خواهد شد. با این وجود سال 2026 پیش‌بینی منطقی‌تری در این خصوص به نظر می‌رسد. توجه کنید که نسخه هشتم این فرنچایز، سه سال قبل و در سال 2021 رونمایی و معرفی شده است.

Resident Evil 9 روی چه پلتفرم‌هایی منتشر خواهد شد؟

علیرغم آن که هیچ اطلاعاتی در خصوص پلتفرم احتمالی نسخه بعدی رزیدنت اویل در اختیارمان نیست؛ می‌توان انتظار داشت که این بازی روی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس و PC منتشر شود. با توجه به زمان انتشار بازی، کنسول‌های میان نسلی پلی استیشن 5 پرو و ایکس باکس میان نسلی نیز احتمالا از ابتدا نسخه بهینه‌تر و باجزئیات‌تری از آن را دریافت خواهند کرد.

رزیدنت اویل 9

از طرف دیگر بسیار بعید به نظر می‌رسد که گیمرهای کنسول‌های نسل هشتمی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان قادر به تجربه رزیدنت اویل 9 باشند. همچنین احتمال بازسازی این بازی برای کنسول‌های نسل آینده مثل پلی استیشن 6 نیز منتفی نیست.

جزئیات داستانی بازی (اسپویلر)

تا کنون هیچ اسکرین شات، تریلر یا حتی سند مکتوبی در خصوص جزئیات داستانی رزیدنت اویل 9 منتشر نشده است. با این حال کارگردان بازی، ناکانیشی پیش‌تر به این نکته اشاره کرده که ایده‌ای که پس از رزیدنت اویل 7 به ذهن تیم توسعه بازی رسیده پتانسیل بالایی داشته و می‌تواند زمینه‌ساز دنباله‌های هیجان‌انگیزی برای این بازی باشد.

کریس ردفیلد Resident Evil 9

البته با توجه به این که شخصیت اصلی نسخه‌های اخیر رزیدنت اویل، اتان، در پایان بسته اضافی بازی کشته شد، نخستین حدس برای ادامه بازی انتخاب کاراکتر اصلی است. «رز» می‌تواند کاراکترمناسبی برای ادامه داستان بازی باشد؛ هرچند که کریس نیز گزینه‌ای محبوب و منطقی برای نسخه نهم خواهد بود.

گیم پلی Resident Evil 9

بر اساس روند کارگردانی موفق دو نسخه اخیر سری رزیدنت اویل و محبوبیت آن‌ها نزد مخاطبین به نظر می‌رسد در نسخه نهم نیز شاهد استفاده از گیم پلی اول شخص در بازی باشیم. البته طبیعی است که انتظار داشته باشیم در ادامه مدهای سوم شخص یا حتی وی آر نیز به واسطه دنباله‌ها یا مادها به بازی افزوده شود؛ اما احتمالا هنگام عرضه بازی باید انتظار دوربین اول شخص را برای آن داشته باشیم.

رزیدنت اویل 9

در کنار دوربین بازی المان‌های دیگری که پیش‌بینی می‌شود همچنان با آن‌ها سر و کار داشته باشیم عبارتند از مدیریت منابع (Inventory Management)، حل پازل و معما، رویارویی با موجودات و باس‌های رقت‌انگیز و البته گشت و گذار در محیط‌های منحصربفرد و استثنایی.

البته همانند تمامی نسخه‌های پیشین قطرها در نسخه نهم نیز عناصر جدیدی به گیم پلی اضافه خواهند شد. با این وجود هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص آن‌ها در اختیارمان نیست.

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین نسخه های بازی محبوب رزیدنت اویل ناامید کننده ترین بازی های تاریخ؛ از رزیدنت اویل ۶ تا سایبرپانک بازی Resident Evil: Village رکوردهای استیم را جابه‌جا کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*