سود ایلان ماسک از رئیس جمهور شدن ترامپ چیست؟

ایلان ماسک چه سودی از رئیس جمهور شدن ترامپ می‌برد؟

با توجه به اعلام حمایت علنی ایلان ماسک از دونالد ترامپ و شایعاتی درباره کمک مالی هنگفت او به کمپین نامزد جمهوری‌خواه، طرح این سوال منطقی است که واقعا ایلان ماسک چه سودی از رئیس جمهور شدن ترامپ می‌برد؟

طی چند روز گذشته و بعد از ترور نافرجام دونالد ترامپ، ایلان ماسک به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های دنیای فناوری حمایت علنی خود از نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات 2024 را اعلام کرد و حتی شایعاتی درباره کمک مالی ماهانه 45 میلیون دلاری ماسک به کمپین آقای ترامپ مطرح شد. اما سود ایلان ماسک از رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ چیست؟

سود ایلان ماسک از ریاست جمهوری ترامپ چیست؟

طبیعتا ایلان ماسک صرفا از سر علاقه نمی‌خواهد ماهانه 45 میلیون دلار به کمپین آقای ترامپ کمک کند. چنین کمک قابل توجهی به دونالد ترامپ که یک رقم رکوردشکن محسوب می‌شود، در صورتی که با ریاست جمهوری او در انتخابات 2024 همراه شود، می‌تواند منافع شایان توجهی برای شرکت‌های ایلان ماسک که کم تعداد هم نیستند به همراه داشته باشد.

در واقع بخش مهمی از فعالیت‌های ایلان ماسک در شرکت‌هایش، مبتنی بر حمایت‌های دولتی است و از جمله می‌توان به قراردادهای اسپیس ایکس با ناسا یا مزیت‌های رقابتی تسلا در بازار خودروهای برقی اشاره کرد که به لطف حمایت‌های دولتی فراهم می‌شوند.

ایلان ماسک و دونالد ترامپ

دیگر شرکت‌های آقای ماسک مانند نورالینک و حتی شبکه اجتماعی ایکس نیز هر یک می‌توانند از منافع دولتی خاصی برخوردار شوند که در صورت نزدیکی ایلان ماسک به دونالد ترامپ، تحقق‌پذیرتر خواهند بود.

البته مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس تاکنون درباره دلیل حمایت خود از ترامپ به مواهب دولتی ناشی از این حمایت اشاره‌ای نکرده و بیشتر به مسائل سیاسی مانند مهاجرت تاکید کرده است.

همچنین، باید بدانید که حمایت ایلان ماسک از دونالد ترامپ در شرایطی رخ داده که این چهره معروف دنیای فناوری در مارس 2024 اعلام کرده بود در انتخابات 2024 از هیچکس حمایت نخواهد کرد. با وجود این و بعد از ترور نافرجام ترامپ، آقای ماسک تغییر موضع خود و حمایت از ترامپ را علنی کرد.

بیشتر بخوانید:
نگاهی به اسلحه مرگباری که دونالد ترامپ با آن ترور شد ایده عجیب و غریبی که پس از ترور ترامپ به سر ایلان ماسک زده است ایلان ماسک دست راست ترامپ می‌شود ترور ترامپ قبلا در این فیلم پیشگویی شده بود + ویدیو پیش بینی هوش مصنوعی از برنده انتخابات آمریکا؛ بایدن یا ترامپ؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*