کانسپت کادیلاک سولی (Sollei)

کانسپت کادیلاک Sollei به نمایش گذاشته شد؛ خودرو کروک آمریکایی که از آینده آمده است

کادیلاک کانسپت جدید Sollei را به‌نمایش گذاشت. سولی خودرویی فوق‌العاده ویژه و لوکس است که احتمالاً فقط نصیب چند مشتری کادیلاک می‌شود.

کادیلاک، خودروساز مشهور و باقدمت آمریکایی، این روزها آینده تمام‌الکتریکی خود را دنبال می‌کند و در این راستا خودروهایی مثل کادیلاک ویستیک و کادیلاک سلستیک را به بازار معرفی کرده است. جدیدترین محصولی که آن‌ها بر اساس جدیدترین اخبار خودرو به نمایش گذاشته‌اند، کانسپتی تحت عنوان «سولی» (Sollei) است. این خودرو مفهومی دیدنی، در همان حال که خودروهای کروک کادیلاک در دهه 60 میلادی را به یاد می‌آورد، زبان طراحی آینده‌گرایانه این شرکت را نشان می‌دهد. در ادامه بیشتر با آن آشنا شوید.

معرفی خودرو کانسپت Sollei کادیلاک

به نظر می‌رسد کانسپت سولی در واقع نسخه کروک یا کانورتیبل کادیلاک سلستیک باشد. سلستیک خود سدان پرچمدار جدید این خودروساز است که رقابت با محصولات شرکت‌هایی مثل رولز رویس را در سر دارد و اولین خودرو دست‌ساز کادیلاک بعد از 50 سال به حساب می‌آید. از قضا سولی هم در Cadillac House واقع در ایالت میشیگان آمریکا به نمایش گذاشته شده است؛ جایی که مشتریان بالارده این شرکت برای انتخاب نوع چرم و بقیه المان‌های سلستیکِ دست‌ساز خود به آن مراجعه می‌کنند.

نمای عقب کانسپت کادیلاک سولی (Sollei)

در نمای بیرونی و کابین کانسپت کادیلاک Sollei از رنگ زرد منحصر به فردی با نام Manila Cream استفاده شده است. ترکیب این رنگ با تریم چوبی فضای داخلی جای دیدن دارد؛ خصوصاً وقتی در طرح روی صندلی‌ها که شبیه به پرتوهای خورشید به نظر می‌آید، به ظرافت از این رنگ بهره گرفته شده است. البته این شباهت به پرتوهای خورشید بی‌دلیل نیست؛ حتی بخشی از نام این خودرو کروک به کلمه «خورشید» بر می‌گردد. کنسول مرکزی، پنل‌های درب‌ها و بخش پشتی صندلی‌ها هم برخی از قسمت‌هایی‌اند که با برخورداری از تریم چوبی، سولی را شبیه به کروک‌های کلاسیک کرده‌اند.

نمای کناری کانسپت کادیلاک سولی (Sollei)

داشبورد Sollei هم شباهت‌های زیادی به سلستیک دارد. روی داشبورد نمایشگر سه‌گانه 55 اینچی به چشم می‌خورد که در واقع متشکل از دو پنل مجزا است. بین صندلی‌های عقب سردکن با درب برقی، آبخوری کریستالی و لیوان‌های مخصوص وجود دارد تا سرنشینان عقب بتوانند با بهترین کیفیت نوشیدنی‌های سرد خود را میل کنند. در کنار این‌ها آلبومی حاوی نقاشی‌های مختلف از پرندگان و نگهدارنده جای مداد و خودکار در دسترس سرنشینان هستند.

یک المان خاص‌تر از این‌ها بین صندلی‌های عقب دیده می‌شود؛ یک کیس فلزی با پوشش چرمی که در آن وسیله‌هایی مخصوص برای تولید صدا جهت جذب پرندگان قرار گرفته‌اند. البته چنین وسیله‌ عجیبی برای قشر فوق‌العاده محدودی که به پرندگان علاقه‌مند باشند و از قضا توانایی خرید یک خودرو لوکس از کادیلاک را هم داشته باشند، کاربردی خواهد بود.

جالب است که ببینیم کانسپت کادیلاک Sollei در نهایت به تولید می‌رسد یا خیر. با توجه به این‌که این خودرو مفهومی بر اساس یک خودرو تولیدی طراحی شده است، بعید نیست که در آینده به مرحله تولید برسد.

در گجت نیوز بخوانید:
سریع ترین پورشه پانامرای تاریخ با شتاب زیر ۳ ثانیه از راه رسید کادیلاک اسکالید ۲۰۲۵؛ فیس لیفت شاسی بلند لوکس آمریکایی، خیره‌کننده‌تر از همیشه هایپرکار RB17 ردبول؛ شاهکار آیرودینامیک با قدرت 1200 اسب بخاری نسل جدید هوندا پریلود از راه رسید؛ سدان اسپرت جذاب ژاپنی برای جوانان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*