ورود با آیفون 14 و 15 به مترو تهران ممنوع

ادعای عجیب یک خبرنگار: ورود با آیفون 14 و 15 به مترو تهران ممنوع است!

یک خبرنگار مدعی اتفاق عجیبی در مترو تهران شده است. ظاهرا افرادی که صاحب آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ هستند دیگر نمی‌توانند از خدمات مترو استفاده کنند!

به تازگی محمد قاسمی، یک خبرنگار در صفحه اجتماعی خود ادعای عجیبی را مطرح کرده است. وی اعلام کرده که در مترو تهران گوشی افرادی که قصد استفاده از مترو را دارند، چک می‌شود. به گفته وی، اگر گوشی مورد استفاده از مدل‌های آیفون ۱۴ یا آیفون ۱۵ باشد که جزو مدل‌های رجیستر نشده هستند، اجازه سوار شدن به مترو به آن‌ها داده نمی‌شود.

پلیس تهران، گوشی تک تک مسافران مترو را چک می‌کند!

به گزارش قاسمی، او در ایستگاه مترو تئاتر شهر توسط پلیس مترو متوقف شده و خواسته شده گوشی‌اش را تحویل دهد. هنگامی که او از دادن گوشی خودداری کرده است، پلیس از او خواسته تا گوشی را اسکن کند تا اصالت آن بررسی شود و مشخص شود آیا رجیستر شده یا خیر. این اتفاق باعث تعجب و خشم او شده و او این تجربه را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته است.

ورود با آیفون 14 و 15 به مترو تهران ممنوع

لازم به ذکر است که واردات آیفون ۱۴ و مدل‌های بعدی به ایران به دلایلی که هیچگاه به صورت رسمی اعلام نشد، ممنوع است. آخرین مدل آیفونی که به طور رسمی در ایران عرضه می‌شود، آیفون ۱۳ است که قیمت آن نیز بسیار بالاتر از قیمت جهانی است. این ممنوعیت باعث شده تا قیمت آیفون ۱۳ نیز به شکل غیرمنطقی افزایش یابد و کاربران ایرانی برای تهیه این مدل نیز با مشکلاتی مواجه شوند. حتی شایعاتی وجود دارد که واردات تمام مدل های آیفون به کشور ممنوع خواهد شد تا حتی این مدل‌های قدیمی هم از دست مردم خارج شود!

این اتفاق و ادعاهای مطرح شده نشان از چالش‌های جدی کاربران ایرانی در دسترسی به تکنولوژی‌های روز دنیا و محدودیت‌های ایجاد شده توسط قوانین واردات و استفاده از دستگاه‌های هوشمند است. در شرایطی که تکنولوژی روز به روز پیشرفت می‌کند، محدودیت‌های این‌چنینی می‌تواند تاثیرات منفی زیادی بر زندگی روزمره مردم داشته باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
کاهش قیمت گوشی در هند با معافیت از مالیات، همزمان با هشدار واردات آیفون به ایران انجمن تلفن همراه به پزشکیان: جلوی وقوع تخلفاتِ «دبش» در صنعت موبایل را بگیرد با این تصمیم جدید دولت، قیمت آیفون ۱۳ سر به فلک می‌کشد تصمیم جدید دولت برای واردات آیفون اعلام شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*