کاهش قیمت هونگچی H5 همچنان ادامه دارد؛ سقوط 4 میلیارد تومانی سدان لوکس چینی

سدان وارداتی و لوکس هونگچی H5 در روزهای اخیر با افت قابل توجه قیمت مواجه بوده تا بدین ترتیب شاهد سقوط سنگین ارزش آن در بازار باشیم.

هونگچی H5، سدان وارداتی بی ام کارز (زیر مجموعه گروه بهمن موتور) که در ابتدای سال جاری رکورد قیمت ماشین چینی در بازار ایران را با برچسب قیمتی ۷ الی ۸ میلیارد شکسته بود، حال طبق جدیدترین اخبار خودرو، با افت قابل توجه قیمت همراه بوده و با نصف این قیمت هم خریدار ندارد و ریزش ۴ میلیارد تومانی را تجربه کرده است.

کسب رکورد کاهش قیمت خودرو چینی در بازار ایران توسط هونگچی H5

قیمت هونگچی H5

این خودرو که در ابتدا عرضه در فروردین ماه ۱۴۰۳ با برچسب قیمتی ۱۰ میلیارد تومانی توسط برخی مالکان و دلالان عرضه شده بود، اما اکنون با گذشت حدود کمتر از ۴ ماه به کانال قیمتی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. عمده دلیل این کاهش قیمت هونگچی H5 مربوط به نامشخص بودن خدمات پس از فروش سدان لوکس وارداتی چینی‌ها در کشورمان است. این موضوع موجب عدم اطمینان مشتریان برای خرید این خودرو شده است.

درحال حاضر قیمت ثبت نامی هونگچی اچ ۵ توسط بهمن موتور حدود ۳ میلیارد تومان است و با این تفاسیر پیش‌بینی همسان شدن قیمت نمایندگی و بازار این خودرو تا چند ماه آینده غیر منطقی به نظر نمی‌رسد. همچنین این خودرو با قیمت رسمی بیش از 2 میلیارد و 900 میلیون تومان هم در حال حاضر بین گران‌ترین خودروهای وارداتی جا دارد.

مشخصات فنی و آپشن های هونگچی اچ 5 وارداتی

قیمت هونگچی H5

در بخش فنی ان خودو از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با توان ۲۲۲ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. مجموع این قدرت توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT آیسین به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد H5 حدود ۷.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. سیستم تعلیق این خودرو در قسمت جلو مک‌فرسون و در قسمت عقب از نوع مولتی لینک است.

قیمت هونگچی H5

از مجموع آپشن های Hongqi H5 می‌توان به نمایشگر لمسی ۱۲.۶ اینچی کنسول مرکزی با قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی، کلاستر ۱۲.۳ اینچی تمام دیجیتال راننده، ۸ عدد کیسه هوای ایمنی، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، کنترل خودرو در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، سیستم کنترل کشش، ترمز پارک برقی به‌همراه اتو هلد، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، سنسور پایش فشار باد تایرها، سنسور پارک عقب و جلو، سیستم پایش خستگی راننده، ترمز اضطراری خودکار، رادار تشخیص نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، رادار هشدار خروج از پارک، سیستم هشدار تصادف از جلو، سیستم هشدار تصادف از عقب، صندلی برقی راننده و سرنشین، صندلی راننده و سرنشین دارای گرم‌کن و سردکن، پوشش چرمی صندلی‌ها، نور محیطی داخل کابین و قابل تنظیم، دوربین ثبت وقایع رانندگی، تنظیم حالت رانندگی با سه حالت اقتصادی، اسپرت و نرمال (Drive Mode) و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه مجهز به تصفیه هوا اشاره کرد.

از جدیدترین محصولات وارداتی بازار کشورمان می‌توان به لیپ موتور C01 و لیپ موتور C11 اشاره کرد. از شما دعوت می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی این دو ماشین تازد وارد چینی که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را نیز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
نگاهی به قیمت خودروهای دست دوم در امارات؛ سانتافه ۲۰۲۱ فقط ۹۶۰ میلیون چانگان دیپال S07 با سیستم رانندگی هوشمند هوآوی ADS 3 معرفی شد مجوز استاندارد مزدا ۳ وارداتی بهمن موتور صادر شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*