بازی بایوشاک 4

از بازی بایوشاک 4 – BioShock 4 چه می‌دانیم؛ از داستان و گیم پلی تا زمان انتشار

بازی بایوشاک 4 – BioShock 4 بدون شک یکی از مورد انتظارترین عناوین حال حاضر دنیای ویدیوگیم است. از این بازی چه اطلاعاتی در اختیارمان است؟

نسخه اول بایوشاک که در سال 2007 منتشر شد تحولی بزرگ در دنیای بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رفت. این بازی شوتر اول شخص جذاب نه تنها دنیای جدید و پر رمز و رازی به نام Rapture را پیش روی‌مان قرار داد؛ بلکه در کنار گیم‌پلی فوق‌العاده، داستانی گیرا و پر از پیچش‌های مختلف را ارائه نمود که نمونه‌اش تا آن زمان در هیچ عنوانی مشاهده نشده بود.

از سوی دیگر، نسخه سوم این بازی، Bioshock Infinite نیز در دنیای پساآخرزمانی عجیب دیگری به نام «کلمبیا» در جریان بود و بار دیگر با داستان شگفت‌انگیزش بسیاری از ما را شیفته خود کرد. این درخشش سه‌گانه بایوشاک باعث شده که بسیاری از گیمرها بی‌صبرانه منتظر نسخه جدید این فرنچایز، بازی بایوشاک 4 باشند. 2K قبلا رسما تایید کرده که این بازی در دست ساخت است؛ اما از آن چه می‌دانیم؟

نکته ناراحت‌کننده در خصوص نسخه چهارم BioShock این است که سازنده خلاق سه‌گانه اول، کن لوین، از تیم ساخت جدا شده و مشغول توسعه بازی خود، Judas است. با این وجود استودیوی جدید Cloud Chamber از سال 2019 فرآیند توسعه این نسخه را کلید زده است. امروز قصد داریم به معرفی بیشتر نسخه چهارم فرنچایز بایوشاک بپردازیم و جزئیات و اطلاعات بیشتر آن را با هم مرور کنیم.

استودیو کلاود چمبر

از زمان انتشار و پلتفرم‌های بازی بایوشاک 4 چه می‌دانیم؟

نه استودیوی Cloud Chamber و نه کمپانی 2K، هیچ‌یک اطلاعاتی در خصوص زمان انتشار این بازی در اختیارمان قرار نداده‌اند. بنابراین تنها اطلاعاتی که فرآیند توسعه بازی در دست است مربوط به یک آگهی لینکدین متعلق به دو ماه پیش است که یکی از طراحان بازی از آغاز فرآیند توسعه و جذب نیروی آن منتشر کرده بود.

بازی بایوشاک 4

بر این اساس به نظر می‌رسد فرآیند توسعه بازی به‌تازگی آغاز شده و به این ترتیب باید حداقل دو یا سه سال برای انتشار نسخه جدید آن منتظر ماند. علاوه بر این، با توجه به همین مساله می‌توان پیش‌بینی کرد که کنسول‌های نسل کنونی، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس و PC احتمالا قادر به تجربه این بازی خواهند بود. طبیعتا کنسول میان نسلی ایکس باکس سری ایکس یا پلی استیشن 5 پرو نیز می‌توانند این بازی را تجربه کنند.

البته اگر انتشار بازی به سال‌های آخر عمر کنسول‌های نسل حاضر موکول شود می‌توان انتظار داشت کنسول‌های نسل بعدی یعنی پلی استیشن 6 و ایکس باکس نسل دهم نیز قادر به اجرای این بازی باشند.

از BioShock 4 چه اخبار و اطلاعاتی داریم؟

با توجه به این که هیچ‌گونه تریلر یا اسکرین شات رسمی از نسخه چهارم بایوشاک منتشر نشده فعلا هیچ اطلاعاتی از آن در اختیارمان نیست. با این وجود به‌تازگی تصاویری جدید و غیررسمی از این بازی منتشر شده که اسلحه‌ها، المان‌های رابط کاربری و برخی محیط‌های آن را به تصویر می‌کشند.

البته فرد افشاکننده این اطلاعات اذعان کرده که تصاویر منتشر شده برگرفته از دموی نمایش داده شده از این بازی در سال 2021 است. بنابراین احتمالا تا زمان انتشار رسمی بازی شاهد تغییرات زیادی در آن خواهیم بود. این تصاویر جدید از BioShock 4 را می‌توانید در زیر مشاهده فرمایید:

البته حتی پیش از انتشار این اسکرین شات‌ها نیز دو دسته حدس و گمان در خصوص داستان و جزئیات بازی بایوشاک در اینترنت منتشر شده بود. برخی معتقد بودند که محل رخ دادن داستان بازی شهری در قطب جنوب تحت نام بورئالیس (Borealis) و زمان رخ دادن آن نیز دهه 1960 میلادی خواهد بود و ارتباطاتی با نسخه‌های پیشین فرنچایز خواهد داشت.

از سوی دیگر، دسته دیگری از اخبار لو رفته در خصوص این بازی نیز به گیم پلی جهان باز بازی اشاره می‌کنند که می‌تواند فرنچایز بایوشاک را از گیم پلی خطی کنونی‌اش خارج کند.

از طرف دیگر آگهی کاری منتشر شده از سوی سازنده بازی همچنین به یک برنامه‌نویس با توانایی کار کردن با موتور «آنریل انجین 5» اشاره داشته. بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که نسخه چهارم BioShock از موتور گرافیکی شگفت‌انگیز Unreal Engine 5 استفاده کند.

گیم پلی بازی بایوشاک 4 چگونه خواهد بود؟

علیرغم تمامی تفاوت‌هایی که نسخه‌های مختلف بایوشاک با یکدیگر داشته‌اند، هسته مشترک تمامی آن‌ها گیم پلی‌شان بوده است. مطمئنا انتظار می‌رود که المان‌ها و بخش‌های جدیدی به گیم پلی BioShock 4 افزوده شود.

با این وجود می‌توان پیش‌بینی کرد که هسته گیم پلی بازی همچنان شوتر اول شخص و قدرت‌های ماوراء طبیعی باشد. در عین حال هنوز مشخص نیست که این قدرت‌های جدید به چه فرمی در بازی تعبیه شده و چه توجیهی برای‌شان وجود خواهد داشت.

گیم پلی BioShock 4

از سوی دیگر در صورتی که گیم پلی بازی آن‌طور که برخی شایعات ادعا می‌کنند جهان باز باشد احتمالا تمام شهر محل رخ دادن بازی نیز کاملا قابل گشت و گذار خواهد بود. در این صورت حتی می‌توان انتظار داشت مکانیزم جهان باز این بازی چیزی شبیه به بازی Prey باشد؛ نه عناوین جهان باز فوق‌العاده گسترده‌ای مثل ویچر یا مس افکت.

با این حال تا زمانی که اطلاعات تکمیلی در خصوص بازی منتشر نشود، هیچ‌یک از این پیش‌بینی‌ها فراتر از حدس و گمان نیست.

در گجت نیوز بخوانید:
۵ رونمایی بزرگ در صنعت بازی های ویدیویی که بی‌صبرانه منتظر رخ دادن آن‌ها در تابستان هستیم ۵ بازی جذاب ایکس باکس ۳۶۰ که هنوز هم ارزش بازی کردن دارند بهترین بازی های شوتر اول شخص تاریخ که در خاطره ها ماندگار شدند فیلم بایوشاک توسط کارگردان The Hunger Games ساخته خواهد شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*