ویندوز 11 بازار

قمار مایکروسافت روی هوش مصنوعی جواب داد؛ سهم ویندوز 11 در بازار به 30 درصد رسید

جدیدترین گزارش‌های آماری حاکی از گذر کردن سهم ویندوز 11 در بازار کامپیوترهای جهان از 30 درصد است. دلیل این موفقیت مایکروسافت چیست؟

طبق جدیدترین تحلیل‌های آماری، سهم سیستم عامل ویندوز 11 در بازار Windows سرانجام به بالاتر از 30 درصد رسید. به‌طور دقیق، بر اساس آمارگیری‌های موسسه Statcounter در ماه جولای 2024، سهم ویندوز 11 از بازار اکنون به 30.83 رسیده که تقریبا یک درصد بیشتر از آمارگیری پیشین است.

از سوی دیگر، ویندوز 10 نیز با یک درصد افت در سهم بازار اکنون روی 64.99 درصد کامپیوترهای ویندوزی نصب است و همچنان با اختلاف در صدر جدول ایستاده است.

خبر گذر سهم جدیدترین نسخه ویندوز از محدوده سی درصدی قطعا برای مایکروسافت خوشایند خواهد بود؛ به‌خصوص با در نظر گرفتن این که ماه مارس سال گذشته Windows 11 توانست به سهم 20 درصدی از بازار برسد و به همین دلیل، دستیابی به ده درصد نهایی حدود یک سال و چهار ماه زمان برده است.

لپتاپ Windows 11

البته حتی همین الان هم نمی‌توان نرخ نفوذ سیستم عامل ویندوز 11 در میان کاربران را سریع توصیف کرد. در این بین حتی بد نیست بدانید که سهم این سیستم عامل در میان دستگاه‌های ویندوزی در ابتدای سال 2024 حتی با اندکی افت نیز روبرو شد. با این وجود طی سه ماه گذشته این سیستم عامل موفق به تصاحب 4.5 درصد از سهم بازار شده که رقمی عالی به نظر می‌رسد.

دلیل افزایش سهم ویندوز 11 از بازار چیست؟

ممکن است گمان کنید سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سنگین مایکروسافت روی هوش مصنوعی دلیل این رشد در سهم ویندوز 11 در بازار کامپیوترها بوده است. با این حال بسیاری افراد با این مساله مخالف هستند. در ماه‌های اخیر پلتفرم کوپایلوت مایکروسافت هیچ پیشرفت قابل ارائه‌ای نداشته و حتی ردموندی‌ها دنبال تبدیل کردن Copilot به یک اپلیکیشن جداگانه هستند؛ زیرا ظاهرا تعبیه آن در گوشه‌ای از تسکبار ویندوز چندان به مذاق کاربران خوش نیامده است.

از سوی دیگر یکی از معدود قابلیت‌های واقعا جدید هوش مصنوعی در ویندوز 11، یعنی Recall نیز اکنون به‌طور کامل متوقف شده تا اوضاع برای پلتفرم کوپایلوت چندان خوب پیش نرود.

ویندوز 11 بازار

از سوی دیگر اما کامپیوترهای کوپایلوت پلاس مایکروسافت با قابلیت‌های جذاب هوش مصنوعی‌شان به‌تازگی وارد بازار شده و توانسته‌اند حیات تازه‌ای به بازار لپتاپ‌های ویندوزی ببخشند.‌ این دستگاه‌ها احتمالا مهم‌ترین پیشرانه دستیابی ویندوز 11 به سهم 30 درصدی از بازار و موفقیت آن در ماه‌های آتی هستند.

در این بین البته بد نیست بدانید که سال آینده مایکروسافت به‌طور رسمی پشتیبانی از ویندوز 10 را به پایان خواهد رساند. بنابراین احتمالا در ماه‌های منتهی به پایان عمر این سیستم عامل شاهد مهاجرت گروه زیادی از کاربران به نسل جدید خواهیم بود.

در گجت نیوز بخوانید:
چرا گلکسی بوک ۴ اج سامسونگ جذاب ترین لپ تاپ هوش مصنوعی حال حاضر دنیاست؟ پرتکرارترین مشکلات ویندوز ۱۱ و راهکار برطرف برطرف کردن آن‌ها با یادگیری مهم‌ترین کلیدهای میانبر ویندوز ۱۱، استاد کامپیوتر خود شوید آموزش نصب ویندوز ۱۱؛ راهنمای مهاجرت از ویندوز ۱۰ به ۱۱

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*