پهپاد انتحاری جدید چین

پهپاد انتحاری جدید چین با برد 2500 کیلومتری معرفی شد

چین در راستای نوسازی و ارتقای تجهیزات نظامی خود از یک پهپاد جدید رونمایی کرد. پهپاد انتحاری جدید چین را بهتر بشناسید.

در حمله ضربتی کوتاه و گذرای ایران به اسرائیل پس از شهادت چندتن از اعضای ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دیدیم که پهپادها نقش پررنگ و اهمیت بسیاری برای سامانه‌های دفاع هوایی دارند. ارسال صدها پهپاد شاهد 136 به خاک دشمن گرچه با رهگیری تمامی آنها همراه بود اما باعث سردرگمی سامانه‌های پدافندی اسرائیل و نفوذ بهتر موشک‌های بالستیک و کروز شد.

پهپاد انتحاری جدید چین رونمایی شد

همچنین در طول جنگ روسیه و اوکراین بارها دیدیم که روس‌ها از پهپادها به نحو احسن برای تخریب اهداف مدنظرشان استفاده کردند. چین به عنوان یکی از ابرقدرت‌های دهکده جهانی در صدد است با ساخت تجهیزات نظامی پیشرفته از رقابت‌ها عقب نماند و در راستای نوسازی ناوگان نظامی خود به تازگی از یک پهپاد جدید با برد 2500 کیلومتر رونمایی کرده است.

پهپاد بزرگ چینی‌ها مجهز به دو پیشرانه و یک بال جدید است و شباهت زیادی به پهپاد کامیکازه که اخیرا در درگیری روسیه و اوکراین استفاده شده بود دارد. PD-2900 مداومت پروازی 12 ساعت دارد و قادر است 2500 کیلومتر را با سرعت 155 مایل در ساعت (250 کیلومتر در ساعت) طی کند.

بیشتر بخوانید:

چینی‌ها پهپادهایی شبیه به پرندگان واقعی ساختند!

بر اساس اطلاعات منابع چینی، پی دی 2900 مجهز به دو موتور بنزینی و مساحت بال قابل توجه است. این پهپاد یک کامیکازه دوربرد است و بسیار بزرگ تر از پهپادهای مشابهی نظیر هاروپ و شاهد 136 خواهد بود.

پهپاد PD-2900 میل به پنهان کاری و استتار دارد

پهپاد انتحاری جدید چین

پهپاد PD-2900 دارای رنگ استتاری است که شباهت زیادی به جنگنده نسل پنجم روس‌ها یعنی سوخو 57 دارد. سال گذشته چین و روسیه در خصوص توسعه مدل‌های پهپاد کامیکازه از نظر برد و محموله بحث کردند. گرچه باید اطلاعات بیشتری از نفع روسیه برای توسعه این پهپاد در دسترس باشد اما با توجه به قابلیت‌های دوربرد، ظرفیت بالقوه بار بیشتر و روابط دیپلماتیک بین دو کشور قابل قبول است.

امروزه پهپادهای کامیکازه با اندازه بزرگ خود به جایگزینی اقتصادی برای موشک‌های کروز تبدیل شده و عمدتا به دلیل در دسترس بودن قطعات و سکوها در بازارهای غیرنظامی مورد توجه خاص قرار گرفته‌اند. در طول جنگ روسیه و اوکراین، هر دو طرف از پهپادها برای هدف قرار دادن موضع‌های ثابت استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه جنگنده اف 22 و سوخو 57؛ نبرد مرگبار در آسمان

مشخصات کلی PD-2900

بدنه اصلی پی دی 2900 از فیبرکربن و مواد کامپوزیت ساخته شده که استحکام ساختاری فوق العاده‌ای ارائه می‌کند و وزن کلی پهپاد را به حداقل ممکن می‌رساند. یکی از ویژگی‌های مهم این پهپاد، تیک آف به کمک موشک است که امکان برخاستن، فرود و پرواز مستقل را در مسیرهای از پیش برنامه‌ریزی شده فراهم می‌کند.

این وسیله نقلیه نظامی قادر است تا 100 کیلوگرم تجهیزات نظامی را در طول پروازهای طولانی مدت به مدت 12 ساعت حمل کند. همچنین مجهز به یک مخزن سوخت 160 لیتری ضدانفجار شده که به آن حداکثر برد 2500 کیلومتری می‌دهد. بر اساس طرح‌های قبلی چینی‌ها، این پهپاد پتانسیل ارائه موقعیت دقیق سینماتیکی در زمان واقعی برای برخاستن و فرود، عملکرد سینماتیکی پس از پردازش، شبکه خودکار، رله خودکار و قابلیت‌های جهش ضدفرکانسی دارد.

پهپاد انتحاری جدید چین

به نظر می‌رسد PD-2900 به عنوان یک پهپاد کامیکازه دو موتوره و با الهام از شاهد 136 طراحی شده با این تفاوت که دارای ویژگی‌های پیشرفته، آیرودینامیک بهبودیافته، برد گسترده و ظرفیت بار بیش از 100 کیلوگرم است و می‌تواند دو برابر بیشتر از نسخه قبلی خودش بار حمل کند. طراحی خاص پی دی 2900 مزایای زیادی دارد که یکی از آنها مونتاژ راحت و آسان آن است.

اهمیت روزافزون پهپادهای ارزان قیمت

اهمیت بسیار زیاد قدرت هوایی ارزان قیمت به وضوح در نبرد روسیه با اوکران نشان داده شد. در گذشته پهپادها به عنوان سلاح‌های دقیق مورد استفاده قرار می‌گرفتند و افراد یا گروه‌های کوچکی از مردم را هدف قرار می‌دادند اما کاربری آنها امروزه تغییر یافته و شامل میادین بزرگ می‌شود.

امروزه واقعیت بسیار متفاوت است. در اوکراین از پهپادهای کامیکازه برای سرکوب شورشی‌ها استفاده می‌شود و همین هواپیماهای بدون سرنشین هستند که تا حد زیادی سرنوشت جنگ را تعیین می‌کنند. در حال حاضر بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا مجبور به خرید پهپادهای مقرون به صرفه با تکنولوژی پرینت سه بعدی شده‌اند.

همچنین بخوانید:
جنگنده میگ 1.44 ؛ خفاشی که قرار بود اشک اف 22 را درآورد سیستم جنگ الکترونیک Murmansk BN چیست و آیا روسیه آن را به ایران تحویل داده است؟ بریتانیا، ژاپن و ایتالیا از جدیدترین جنگنده کانسپت خود رونمایی کردند چینی‌ها پهپادهایی شبیه به پرندگان واقعی ساختند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*