فیلم پرفروش مارول

10 مورد از پرفروش ترین فیلم های ابرقهرمانی مارول

اینجا به معرفی 10 مورد از پرفروش ترین فیلم های ابر قهرمانی دنیای سینمایی مارول می‌پردازیم که رکورد فروشی بیش از یک میلیارد دلاری را ثبت کردند.

دیزنی در سال 2009 مارول را با قیمت تنها 4.4 میلیارد دلار خریداری کرد. با توجه به فروش 34 میلیارد دلاری فیلم‌های مارول تا کنون به نظر می‌رسد دیزنی خرید فوق‌العاده‌ای داشته و سود سرشاری از این معامله کسب کرده است. اکثر فیلم‌های مارول نزد هواداران و بینندگان محبوب هستند و معمولا به فروش بسیار خوبی هم می‌رسند.

با این وجود برخی فیلم‌های این کمپانی به‌طور خاص به عناوینی بسیار موفق تبدیل شده و در شمار پرفروش ترین فیلم های هالیوود قرار گرفته‌اند. در اینجا سعی داریم به معرفی تعدادی از پرفروش ترین فیلم های ابرقهرمانی مارول بپردازیم که موفق به فروش بیش از یک میلیارد دلاری شده‌اند.

پرفروش ترین فیلم های ابرقهرمانی مارول با فروش بیش از یک میلیارد دلار

در ادامه تعدادی از پرفروش ترین فیلم های ابرقهرمانی مارول را بررسی خواهیم کرد که موفق به ثبت فروش بیش از یک میلیارد دلاری در گیشه‌ها شده‌اند.

کاپیتان مارول

فروش جهانی: 1.128 دلار

اگر فیلم Avengers: Infinity War را مشاهده کردید، حتما صحنه‌های پس از نمایش عوامل فیلم را به یاد دارید؛ جایی که شخصیت کاپیتان مارول برای نخستین بار به علاقمندان معرفی شد. همین مساله زمینه‌ساز ورود کارول دنورز با بازی بری لارسون به دنیای سینمایی مارول شد؛ عنوانی که در نهایت با فروشی 1.128 میلیارد دلاری به کار خود در گیشه‌های سینما پایان داد.

کاپیتان مارول

البته دنباله این فیلم، The Marvels، به‌حدی بد از آب درآمد که احتمالا نسخه سوم این فیلم هرگز ساخته نشود. The Marvels فروش فاجعه‌بار تنها 206 میلیون دلاری را در بازار کسب کرد و به یک شکست تمام‌عیار تبدیل شد.

اسپایدر من: دور از خانه

فروش جهانی: 1.131 میلیارد دلار

حضور اسپایدرمن سونی در دنیای سینمایی مارول یک برد بزرگ برای هر دو کمپانی بود. این مساله به‌خوبی در فروش فیلم قابل مشاهده است؛ زیرا دومین نسخه از تریلوژی اسپایدر من تام هالند موفق شد به‌عنوان نخستین فیلم MCU پس از اونجرز: اند گیم به فروش استثنایی 1.131 میلیارد دلاری دست پیدا کند.

فیلم پرفروش مارول

ساموئل ال جکسون در این فیلم با ایفای نقش نیک فیوری توانست پیوندهای Spider-Man: Far from Home با اونجرها را حفظ کند. با این وجود تام هالند و همراهان دوست‌داشتنی‌اش در این فیلم نشان دادند که به‌خوبی قادرند بینندگان را به سینما بکشند.

در گجت نیوز بخوانید:
تام هالند مجدداً به‌عنوان بازیگر نقش اسپایدرمن در فیلم مرد عنکبوتی ۴ انتخاب شد

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

فروش جهانی: 1.155 میلیار دلار

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی نخستین حضور برادران روسو در لباس کارگردان در لیست پرفروش ترین فیلم های مارول است که هرچند به عقیده بسیاری کارشناسان ضعیف‌تر از Captain America: The Winter Soldier است، اما با فروش عالی 1.155 میلیارد دلاری به ستاره‌ای درخشان در دنیای سینمایی Marvel تبدیل شد.

کاپیتان آمریکا جنگ داخلی

این فیلم در حقیقت به‌نوعی نقش Avengers 2.5 را بازی کرده و کاپیتان آمریکا را در برابر آیرون من قرار می‌دهد. با این وجود اهمیت اصلی این فیلم معرفی کاراکترهای اسپایدر من و بلک پنتر به علاقمندان مارول است؛ کاراکترهایی که هریک بعدا به شخصیت‌هایی بسیار محبوب تبدیل شدند.

آیرون من 3

فروش جهانی: 1.215 میلیارد دلار

آیرون من آغازکننده دنیای سینمایی مارول و احتمالا محبوب‌ترین کاراکتر در میان تمام انتقام‌جویان است. بنابراین تعجبی ندارد که فیلم‌های مستقل Iron Man همگی به فروش‌هایی عالی برسند. در این بین اما سومین نسخه با فروشی 1.215 میلیارد دلاری به‌مراتب موفق‌تر از دو نسخه دیگری بود.

فیلم پرفروش مارول

شین بلک، کارگردان این فیلم به‌خوبی توانست با تکیه بر جذابیت رابرت داونی جونیور دنیای مارول پس از نسخه اول اونجرز را شکل دهد و زمینه‌ساز فاز بعدی دنیای سینمایی ابرقهرمانان مارول باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
۵ گجت جذاب آیرون من که ای کاش در واقعیت هم ساخته شده بودند!

بلک پنتر

فروش جهانی: 1.349 میلیارد دلار

یکی از مهم‌ترین عواملی که زمینه‌ساز درخشش بلک پنتر و فروش جهانی باورنکردنی 1.349 میلیار دلاری آن شد حضور یک ابرقهرمان سیاه‌پوست و بسیار دوست‌داشتنی بود؛ چیزی که تا کنون در کمتر فیلم پرهزینه هالیوود به آن پرداخته شده بود.

بلک پنتر

چادویک بوزمن فقید در این فیلم توانست به دومین ابرقهرمان محبوب مارول پس از Blade تبدیل شود و بسیاری بینندگان سیاه‌پوست را به سینماها بکشد. در این بین اما از درخشش مایکل بی جردن در نقش «اریک کیل‌مانگر» نیز نباید غافل شد که تاثیرگذار، جذاب و مغرور ظاهر شد و یک ابرشرور واقعی را خلق نمود.

در گجت نیوز بخوانید:
فیلم پلنگ سیاه با نامزدی در بخش بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۹ تاریخ‌ساز شد تهیه کننده پلنگ سیاه، ساخت فیلم Black Panther 3 را تأیید کرد

انتقام جویان: عصر اولتران

فروش جهانی: 1.405 میلیارد دلار

عصر اولتران به هیچ وجه فیلم بدی نیست؛ اما در مقایسه با دیگر نسخه‌های اونجرز اندکی ضعیف‌تر ساخته شده است. دلیل این مساله بار سنگینی است که روی دوش سازندگان فیلم قرار داشته است.

انتقام جویان عصر اولتران

عصر اولتران کاراکترهای اسکارلت ویچ، ویژن و کوییک‌سیلور را به طرفداران معرفی کرد و اولتران را نیز به‌عنوان یک ابرشرور در داستان قرار داد. از سوی دیگر، اتفاقاتی که در این فیلم برای قهرمانان دنیای سینمایی مارول رخ داد زمینه‌ساز حضور آن‌ها در فاز بعدی MCU بود. بنابراین طبیعی است که رخ دادن این همه اتفاق در یک فیلم تکانه‌هایی را برای این فیلم به همراه داشته باشد.

با این وجود  Avengers: Age of Ultron پنجمین فیلم پرفروش دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود و با ثبت فروش 1.405 میلیارد دلاری رکوردهای فراوانی را جابجا کرده است.

انتقام جویان

فروش جهانی: 1.520 میلیارد دلار

شاید آیرون من آغازکننده دنیای سینمایی مارول باشد؛ اما نسخه اول انتقام‌جویان بدون شک عنوانی است که فیلم‌های ابرقهرمانی را وارد فاز جدیدی کرد و اتحاد چندین ابرقهرمان قدرتمند در یک فیلم سینمایی را به پدیده‌ای عادی تبدیل نمود.

فیلم پرفروش مارول

The Avengers برای انجام این کار به هریک از ابرقهرمانان نقشی مهم محول کرد و دشمنی بسیار قدرتمند را نیز پیش روی شان قرار داد که غلبه بر آن جز با اتحاد ممکن نبود. علاوه بر این، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی هوشمندانه فیلم نیز باعث شدند که این اثر ضمن آن که ساخته‌ای جدی است پر از صحنه‌های کمیک و بامزه باشد. نتیجه نخستین گردهمایی ابرقهرمانان مارول، فروشی 1.520 میلیارد دلاری بود.

اسپایدر من: راهی به خانه نیست

فروش جهانی: 1.921 میلیارد دلار

سومین نسخه از اسپایدر من استفاده از ایده شگفت‌انگیز ادغام دنیاهای مختلف و قرار دادن هر سه تجسم سینمایی این کاراکتر، یعنی توبی مگوایر، اندرو گارفیلد و تام هالند توانست آن‌چنان درخشان ظاهر شود که با فروش خیره‌کننده‌اش تنها دو نسخه Infinity War و Endgame از انتقام‌جویان را بالای سر خود می‌بیند. این فیلم با ثبت رکورد فروش 1.921 میلیارد دلار همچنین موفق‌ترین اثر سینمایی سونی به شمار می‌رود.

فیلم پرفروش مارول

علاوه بر این، ابرشرورهای حاضر در این فیلم نیز همگی از دل 20 سال حضور مرد عنکبوتی در سینما برخاسته‌اند و یکی از نوستالژیک‌ترین آثار دنیا برای علاقمندان به دنیای کامیک‌ها به شمار می‌روند.

در گجت نیوز بخوانید:
رتبه بندی بازیگران فیلم‌ های مرد عنکبوتی از بدترین تا بهترین

انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت

فروش جهانی: 2.052 میلیارد دلار

تمام آن‌چه دنیای سینمایی مارول در طول سال‌های پیش از Infinity War ارائه کرده بود در این فیلم گرد هم آمده و اثری ماندگار را خلق کرده است. در این فیلم تمامی کاراکترهای دنیای MCU به‌شکلی در کنار هم قرار گرفتند تا در نبردی نفس‌گیر و نهایی در برابر تانوس ظاهر شوند.

اونجرز جنگ بی نهایت

بر خلاف بسیاری آثار دیگر سینمایی، ابر شرور این فیلم در نهایت موفق به شکست قهرمانان شد و نیمی از جمعیت کره زمین را نابود کرد. این اتفاق غیرمنتظره نه تنها توقعات را از نسخه بعدی اونجرز به‌شدت بالا برد، بلکه فروشی بیش از دو میلیارد دلاری را برای آن رقم زد که تا آن زمان بی‌سابقه بوده است.

انتقام جویان: پایان بازی

فروش جهانی: 2.799 میلیارد دلار

گل سرسبد لیست پرفروش ترین فیلم های ابرقهرمانی مارول نیز Avengers: Endgame است که یک سال پس از Infinity War اکران شد و فروشی 2.799 میلیارد دلاری به همراه داشت. این فیلم البته به اندازه نسخه اول هیجان‌انگیز نیست و حتی اندکی بیش از اندازه هم بلند به نظر می‌رسد؛ اما به‌عنوان آخرین نسخه از چند فاز پیشین اونجرز، همان پایانی بود که این مجموعه استحقاقش داشت.

فیلم پرفروش مارول

هایپ عظیم و باورنکردنی ایجاد شده در Endgame باعث شد که این فیلم رکوردهای فروش را یکی پس از دیگری جابجا کرده و به‌تنهایی عنوان پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ را از آن خود کند. آیا Avengers Secret Wars که در سال 2027 اکران خواهد شد قادر به شکستن رکورد Endgame خواهد بود؟

در گجت نیوز بخوانید:
بررسی عملکرد فیلم‌های فاز چهارم سینمای مارول ؛ حال قهرمانان اصلا خوب نیست! رتبه بندی قوی ترین شخصیت های مارول ؛ کاراکترهای گم نام اما ترسناک! رتبه بندی فیلم های مارول ؛ از بهترین تا بدترین ۱۵ اتفاق مهم در فیلم‌های مارول که پس از تیتراژ رقم خوردند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*