گجت آیرون من

5 گجت جذاب آیرون من که ای کاش در واقعیت هم ساخته شده بودند!

آیرون من – Iron Man یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها در کامیک‌های مارول به شمار می‌رود که صاحب گجت ها و اکسسوری‌های جذاب زیادی است. امروز 5 مورد از بهترین گجت‌های این ابرقهرمان را معرفی خواهیم کرد.

پس از سال‌ها درخشش در تعداد بسیار زیادی کتاب‌های کامیک در طول چند ده سال گذشته و حضور شگفت‌انگیز در سایر محتواهای سرگرمی مانند دنیای سینمایی مارول (MCU) شکی نیست که آیرون من یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای کامیک در دنیا به شمار می‌رود. علاوه بر شخصیت پیچیده و کاراکتر دوست‌داشتنی تونی استارک، آنچه او را به یک ابرقهرمان محبوب در میان نسل جدید تبدیل کرده، گجت های شگفت‌انگیز و متعددی است که آیرون من استفاده می‌کند.‌ او در طول مدتی که ستاره کامیک‌های مارول بوده، گجت‌‌های جذاب و خلاقانه‌ای را طراحی کرده و ساخته که در شرایط دشواری که اشعه‌های لیزر و موشک‌ها برای مقابله با دشمنانش کافی نبوده‌اند، بشریت را به جذاب‌ترین شکل ممکن نجات داده است!

فراموش نکنید که تونی استارک همان فردی‌ست که توانسته درون یک غار و با محدودترین امکانات رآکتور آرک تولید کرده و با استفاده از منبع انرژی لایزال آن از دست افرادی که او را گروگان گرفته بودند فرار کند! بنابراین با حجم زیاد اطلاعات و خلاقیت و البته ثروت سرشاری که این ابرقهرمان دارد، اجرا کردن ایده‌های دیوانه‌وار توسط او اصلا کار دشواری نیست. در طول این سال‌ها شاهد استفاده تونی استارک/آیرون من از انواع هوش‌های مصنوعی فوق‌العاده، اشعه‌های مخرب، موشک‌ها و بمب‌ها و گجت‌های مختلف دیگری بوده‌ایم که هریک اوج خلاقیت طراحان کامیک‌های مارول را به رخ می‌کشند.

مرد آهنی

این همه جذابیت گجت‌ های آیرون من باعث شده که بسیاری افراد شروع به رویاپردازی در خصوص ساخت برخی از وسایل و ادوات آیرون من در واقعیت کنند. البته بخش عمده‌ای از اکسسوری‌ها و فناوری‌های مورد استفاده توسط تونی استارک حداقل با علم کنونی بشر قابل ساخت یا حتی قابل توجیه نبوده و صرفا جنبه سرگرمی دارند. با این حال اگر قصد داشته باشیم گروهی از ابرقهرمانان مانند «انتقام‌جویان» را در واقعیت گرد هم جمع کنیم، یقینا به برخی قابلیت‌ها و توانایی‌های Iron Man نیاز خواهیم داشت. به همین بهانه امروز قصد داریم نگاهی داشته باشیم به تعدادی جذاب‌ترین گجت های آیرون من که ساخت آن‌ها در واقعیت می‌توانست بسیار هیجان‌انگیز باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
رتبه بندی فیلم های مارول ؛ از بهترین تا بدترین ۱۵ اتفاق مهم در فیلم‌های مارول که پس از تیتراژ رقم خوردند آیا آیرون من خالق عنکبوتی است که پیتر پارکر را نیش زد؟

5 مورد از جذاب‌ترین گجت های آیرون من که می‌توان در واقعیت ساخت

آنچه در ادامه مطرح خواهد شد، جذاب‌ترین گجت‌هایی که آیرون من در طول مدت زمان درخشش در دنیای مارول طراحی و تولید کرده را ارائه خواهد کرد. برای تهیه این لیست علاوه بر دنیای سینمایی مارول نگاهی هم به کامیک‌های آیرون من شده است.

اسکیت‌های مجهز به موتور جت

اسکیت موتور جت

یکی از هیجان‌انگیزترین گجت های آیرون من که مورد علاقه بسیاری طرفداران کتاب‌های کامیک قرار دارد، اسکیت‌های موتور جت است که اگرچه هرگز به دنیای سینمایی مارول راه پیدا نکرد، اما در شرایط مختلفی همراه تونی بوده و او را از مرگ حتمی نجات داده است! این گجت‌ها نخستین بار در سال 1964 در کامیک «Tales of Suspense #40» معرفی شدند. این گجت خلاقانه که ابتکار استن لی فقید، رابرت برنشتاین و جک کربی است، اساسا برای استفاده‌های نظامی طراحی شده بود و به محض فعال‌سازی امکان جابجا شدن کاربر با سرعت فوق‌العاده بالا را فراهم می‌نمود. این گجت در نهایت توانست راه خود را به مجموعه گجت‌های جذاب ابرقهرمان مارول باز کند و در شرایطی که پرواز کردن یا استفاده از توپ‌های لیزری کارساز نیست زمینه‌ساز فرار مرد آهنی شود!

فارغ از این که اسکیت‌های آیرون من از باتری‌های قابل شارژ، رآکتورهای آرک و یا سوخت جت استفاده می‌کردند، تونی در بسیاری شرایط توسط آن‌ها از مرگ نجات یافته بود. علاوه بر این، به کمک این اسکیت‌ها، آیرون قادر بود ابرقهرمانان بسیار سریعی مثل اسپایدرمن یا «مشعل انسانی» در گروه چهار شگفت‌انگیز را نیز پشت سر بگذارد. البته بر اساس طراحی‌های اولیه، این اسکیت قرار بوده حداکثر سرعت 100 کیلومتر بر ساعتی داشته باشد. با این وجود احتمالا سرعت نهایی آن‌ها بیشتر از این مقدار بوده است!

اگر این دستگاه قرار بود در واقع تولید شود، احتمالا با استقبال فوق‌العاده‌ای روبرو می‌شد. در سال‌های گذشته گجت‌های فوق‌العاده‌ای مانند اسکوترها یا هاوربردهای برقی به دلیل علاقه شدید کاربران به اسکیت توانستند به فروشی عالی برسند. به این ترتیب یک جفت کفش اسکیت که از موتور جت بهره می‌برد و توسط آیرون من هم مورد استفاده قرار می‌گرفت، می‌توانست یکی از پرفروش‌ترین گجت‌های تاریخ باشد!

دستکش مخصوص آیرون من

گجت آیرون من

حمل کردن لباس سنگین و بزرگ آیرون من به هرجا قطعا برای تونی خوشایند نیست. با این حال هر لحظه و هر جا ممکن است به آیرون من نیاز باشد و به همین دلیل دستکش مخصوص آیرون من که دربرگیرنده بخش‌های کلیدی لباس او به شمار می‌رود یکی از بهترین گجت هایی‌ست که این ابرقهرمان تا کنون ساخته! این دستکش در نگاه اول شبیه به یک ساعت مچی معمولی است. با این وجود یک رآکتور آرک کوچک در زیر آن تعبیه شده که پس از فعال‌سازی به یک شلیک‌کننده لیزری در کف دست تونی تبدیل می‌شود.

این شلیک‌کننده البته اصلا توانایی‌های دفاعی و تهاجمی لباس کامل آیرون من را ندارد؛ اما حداقل به تونی در برابر حمله‌های ناگهانی شانس دفاع می‌دهد. علاوه بر این، آن‌طور که در فیلم Captain America: Civil War نشان داده شده، این دستکش در فاصله‌های کم ضدگلوله بوده و می‌تواند جان تونی را نجات دهد!

در کنار تمامی این قابلیت‌ها تونی همچنین در بازه‌ای از فناوری نانو نیز در این دستکش‌ها استفاده کرد؛ به‌طوری که پوشیدن آن‌ها توانایی دستکش‌های بی‌نهایت را به او می‌داد! این طراحی دوست‌داشتنی و فوق‌العاده کاربردی یکی از جذاب‌ترین صحنه‌های کل فرنچایز The Avengers را در پایان مجموعه رقم زد. حتی اگر از بین بردن تایتان دیوانه، تانوس، برای درک قدرت این دستکش‌ها کافی نیست، می‌توانید به سری What…If? رجوع کنید؛ جایی که از این دستکش‌ها در برابر لشکری از زامبی‌ها و موجودات عجیب و غریب دیگر استفاده شده و این گجت بدون هیچ مشکلی در برابر آن‌ها قد علم می‌کند!

بدون شک پوشیدن این دستکش های مخصوص به‌تنهایی نمی‌تواند کسی را به آیرون من تبدیل کند. با این وجود به دست داشتن آن در بسیاری شرایط به کمک تونی آمده و او را از مخصمه نجات داده است.

عینک منحصربفرد تونی استارک

عینک تونی استارک

با وجود این که قفسه لباس‌های تونی استارک پر از گجت‌ها و آیتم‌های فلزی عجیب و غریب برای محافظت در برابر خطرات کهکشانی است، اما کامیک‌ها و دنیای سینمایی مارول هر از گاهی او را به عنوان فردی به تصویر می‌کشد که علاقه زیادی به ادغام تکنولوژی‌های پیشرفته با مد و فشن دارد! یکی از جنبه‌های علاقه این مهندس خلاق به ادغام فناوری و مد، عینک مخصوصی است که او در چندین فیلم از فرنچایز The Avengers مثل Avengers: Infinity War یا Spider-Man: Far From Home به چشم دارد! این گجت آیرون من البته بسیار فراتر از یک عینک معمولی است و علاوه بر اشعه‌های ماوراء بنفش در برابر انواع و اقسام دشمنان نیز از او محافظت می‌کند!

از جمله قابلیت‌های جذاب و ویژه‌ای که تونی در این عینک تعبیه کرده می‌توان به دید مادون قرمز، سیستم مسیریابی حرفه‌ای، تحلیل خطرهای بین کهکشانی ظرف تنها چند ثانیه و اینترفیس بسیار کاربردی برای اتصال به پیشرفته‌ترین سامانه‌های هوش مصنوعی اشاره کرد. البته همین الان هم می‌توان در بازار عینک‌هایی هوشمند را پیدا کرد که به هوش مصنوعی مجهز شده باشند. با این وجود قطعا هیچ‌یک از آن‌ها به سیستم دفاعی فوق پیشرفته تونی که از ارتشی از پهپادهای مرگبار تشکیل شده بود، متصل نیستند! در کنار این توان تخریبی فوق‌العاده تکنولوژی B.A.R.F تونی را نیز نباید فراموش کرد که به کمک این عینک‌ها قابل فعال‌سازی بوده و فرو بردن فرد مقابل در یک دنیای واقعیت مجازی باورنکردنی حتی قدرتمندترین دشمنان آیرون من را نیز زمین‌گیر کرده است!

با در نظر گرفتن تجربه بصری خارق‌العاده‌ای که این عینک‌های آفتابی ارائه می‌کردند، تولید آن‌ها در شرایط کنونی می‌توانست انقلابی در زمینه سرگرمی، تماشای محتوای ویدیویی، واقعیت افزوده/مجازی و یا حتی کارهای مجرمانه مثل سرقت به پا کند. فقط کافی‌ست توانایی‌های این عینک آفتابی تونی را با قابلیت‌های دست و پا شکسته هدست‌های واقعیت مجازی کنونی مقایسه کنید تا متوجه خلاقیت مثال‌زدنی طراحان این گجت خیالی شوید!

دستگاه ضد جاذبه

گجت آیرون من

در میان لیست گجت های جذاب آیرون من، یک دستگاه قادر است واقعا کوه‌ها را جابجا کند! همین قابلیت آن را به یکی از ضروری‌ترین گجت‌هایی تبدیل کرده که باید در اختیار هر ابرقهرمانی قرار داشته باشد. این دستگاه در حقیقت یک دستکاری‌کننده جاذبه است که به شکل یک جعبه قرمز رنگ کوچک برای نخستین بار در فوریه 1964 در کامیک «Tales of Suspense #53» معرفی شد. در این کامیک، بلک ویدو اندکی پس از آن‌که تونی به سیستم کار این دستگاه پی می‌برد آن را می‌دزدد! او برای نشان دادن توانایی این دستگاه شگفت‌انگیز ابتدا یک ساختمان را روی سر تونی انداخته و سپس یک کوه را در جریان حمله به Fort Knox روی سر ارتش خراب می‌کند!

اشعه‌های ساطع شده توسط این دستگاه هر شی یا فردی که در مسیر آن‌ها قرار داشته باشد را از سطح زمین جدا خواهند کرد. علاوه بر این، در صورت لزوم، اثر معکوس این اتفاق نیز قابل رخ دادن است و نیروی جاذبه وارد شده به یک جسم می‌تواند از طریق اشعه‌های این دستگاه چند برابر شود! البته استفاده نادرست از این دستگاه می‌تواند اثراتی جبران‌ناپذیر روی ساختمان‌ها، افراد و کل زیست‌بوم داشته باشد. با این وجود دستیابی به تکنولوژی ساخت آن‌ها می‌توانست در بلند کردن اشیاء سنگین بسیار به انسان‌ها کمک کند. به‌عنوان مثال به کمک این گجت‌ها اسباب‌کشی بسیار ساده‌تر انجام می‌شد یا در هنگام خرابی خودرو نیازی به استفاده از جرثقیل برای حمل آن نبود! این‌ها البته تنها بخشی از قابلیت‌های شگفت‌انگیز دستگاه ضدجاذبه آیرون من هستند و استفاده‌های موجود در آن‌ها چه در مبارزه با ابرشرورها و چه در زندگی روزمره انسان‌ها بسیار زیاد است.

دستگاه جی پی اس زمان-مکان

جی پی اس زمان-مکان

آیرون من گنجینه‌ای شگفت‌انگیز از گجت ها و دستگاه‌های مختلفی در اختیار دارد که انتخاب بهترین مورد از میان آن‌ها را به کار بسیار دشواری تبدیل می‌کند. با این وجود یکی از مهم‌ترین کاندیداها برای انتخاب به‌عنوان بهترین گجت آیرون من، دستگاه مسیریاب زمان-مکان است که امکان جابجا شدن در زمان را به ابرقهرمانان مارول می‌داد. در خلال فیلم Avengers: Endgame، استارک موفق به ساخت یک دستگاه GPS زمان- مکان شد که به ابرقهرمانان داستان اجازه می‌داد در طول زمان جابجا شده و با کمک گرفتن از قلمر کوانتومی (Quantum Realm) در زمان سفر کرده و جذاب‌ترین ماجراجویی پایان‌بخش فاز سوم دنیای سینمایی مارول را رقم بزنند.

همچنین بخوانید:
۵ گجت جذاب در فیلم ماموریت غیرممکن که ای کاش واقعی بودند ۱۰ گجت جذاب که هر کاربر اندروید در سال ۲۰۲۴ به آن‌ها نیاز خواهد داشت

این اکسسوری همچنین مشکلاتی که در مجموعه Ant-Man برای اسکات لنگ و جنت فن داین به وجود آمد را برطرف کرده و خطر گیر کردن در دنیای کوانتوم را به‌طور کامل رفع می‌کند. بنابراین کسی که این دستگاه را در اختیار داشته باشد قادر است به ساده‌ترین شکل ممکن به گذشته سفر کرده و آن را تغییر دهد.

با وجود این که ساخت دستگاه برای از بین بردن جاذبه یا لباس‌هایی که می‌تواند هرکسی را به یک سرباز خبره و تا دندان مسلح تبدیل کند همگی از مهارت تونی استارک در طراحی دستگاه‌های شگفت‌انگیز حکایت دارند، اما ساخت وسیله‌ای که بتواند به‌سادگی امکان سفر به گذشته را فراهم کند سطح جدیدی از توانمندی و علم را طلب می‌کند که تنها تونی استارک قادر است از پس آن برآید. احتمالا نیازی نیست از کاربری‌های یک دستگاه دستکاری در زمان برای هر فرد صحبت کنیم؛ چراکه قطعا هریک از شما برنامه خاصی برای سفر به یک نقطه خاص در گذشته خود دارید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*