جمنای دستیار گوگل

هوش مصنوعی جمنای، دستیار هوشمند جدید گوگل است

گوگل در رویداد شب گذشته خود رسما تایید کرد که هوش مصنوعی جمنای در سری پیکسل 9 جایگزینی دستیار هوشمند گوگل خواهد شد.

رویداد شب گذشته Made by Google محل رونمایی از خانواده چهارتایی پرچمداران سال 2024 گوگل، گوشی‌های پیکسل 9، پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو ایکس ال در کنار پیکسل 9 پرو فولد بود. در این این میان اما خبر مهمی که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد، معرفی چت بات جمنای به‌عنوان دستیار هوشمند جدید گوگل است. گوگل البته پیش‌تر امکان جایگزینی دستیار گوگل با پلتفرم هوش مصنوعی مولد این کمپانی را فراهم کرده بود؛ اما خانواده Pixel 9 نخستین محصولاتی بودند که به‌طور پیش‌فرض جمنای را جایگزین دستیار گوگل کردند.

هوش مصنوعی Gemini

البته مسئولین گوگل همچنین اعلام کردند که کاربرانی که تمایلی به استفاده از دستیار هوش مصنوعی جمنای ( که هنوز به توسعه کامل نرسیده) را ندارند، می‌توانند Google Assistant را جایگزین آن کنند؛ اما مشخصا آینده دستیارهای هوشمند گوشی‌های پیکسل در اختیار هوش مصنوعی خواهد بود.

جایگزینی دستیار گوگل با جمنای؛ تصمیمی برای آینده اندروید

چت بات Gemini و سایر ابزارهای هوش مصنوعی گوگل تا کنون به‌خوبی امتحان خود را پس داده‌اند و توانمندی خود برای انجام وظایف مختلف را به معرض نمایش گذاشته‌اند. همچنین کاربران نیز با استقبال گسترده از قابلیت‌های متنوع هوش مصنوعی اعم از تولید تصاویر یا ترجمه آنی متون جایگاه آن‌ها را در آینده گوشی‌های موبایل محکم‌تر کرده‌اند.

گوگل همچنین همراه با پرچمداران خانواده پیکسل 9 خود مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی جمنای را نیز رونمایی کرده است. در بخش تصاویر، گوگل ویژگی‌های Magic Eraser و Add Me را به کاربرانش ارائه کرده؛ درحالیکه Gemini Live نیز قادر است با تعامل کلامی با کاربران تجربه‌ای واقعی‌تر به آن‌ها ارائه دهد.

جمنای دستیار گوگل

البته گوگل مشخصات برنامه‌های گسترده‌تری برای هوش مصنوعی خود داشته و در صدد است که آن را فراتر از پیکسل‌های خود به دیگر دستگاه‌های اندرویدی نیز بیاورد. در این بین البته کمپانی‌های گوشی‌ساز به سرکردگی سامسونگ، هریک به‌طور مستقل در صدد توسعه ابزارهای هوش مصنوعی خود هستند. اما جمنای به‌عنوان ابزاری که به‌طور خاص توسط خود گوگل توسعه داده شده پتانسیل فراوانی برای حضور درخشان در گوشی‌های اندرویدی آینده دارد.

جایگزینی جمنای با دستیار گوگل البته به معنای بازنشستگی Google Assistant نیست؛ چنان‌که گوگل اعلام کرده این دستیار هوشمند همچنان در گجت‌های منزل هوشمند گوگل هوم یا نست به فعالیت خود ادامه خواهد داد. از سوی دیگر با توجه به نیاز ادوات هوش مصنوعی به سخت افزار قدرتمندتر می‌توان انتظار داشت که دستگاه‌های اقتصادی و رده‌پایین اندرویدی همچنان از دستیار گوگل استفاده کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
با قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی گوگل، تصاویر خود را متحول کنید ۱۴ روش برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل جمنای با اولین ویژگی های هوش مصنوعی Google Maps آشنا شوید هوش مصنوعی قدرتمند گوگل به گوشی های سامسونگ و دیگر اندرویدی‌ها می‌آید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*