ثروتمندترین زنان جهان در سال 2024

ثروتمندترین زنان جهان در سال 2024 را بشناسید

طی سال‌های اخیر زنان موفق شده‌اند شانه به شانه مردان بر ثروت و دارایی خود بیفزایند. با ثروتمندترین زنان جهان در سال 2024 آشنا شوید.

همیشه از ثروتمندترین مردان جهان صحبت شده و کمتر به زنان ثروتمند و پولدار توجه نشان داده شده است. امروزه زنان موفق شده‌اند میزان ثروت و دارایی‌های خود را به مردان نزدیک کنند و با فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های تخصصی خودشان نظیر مد، تجارت الکترونیک و مراقبت از پوست و مو در فهرست افراد ثروتمند قرار بگیرند.

فهرست ثروتمندترین زنان جهان در سال 2024

هم اکنون طبق آمار رسمی منتشر شده، 13 درصد از میلیاردرهای جهان را زنان تشکیل می‌دهند و بخش کوچکی از فهرست ثروتمندان مجله فوربز هستند. در لیست 2 هزار و 781 میلیاردر برتری که فوربز تهیه کرده، 369 زن حضور دارند که در مقایسه با سال 2023 پیشرفت قابل قبولی به حساب می‌آید. (337 نفر سال گذشته در فهرست بوده‌اند)

دارایی 369 زن فهرست فوربز نزدیک به 1.8 تریلیون دلار برآورد شده که 240 میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته است. در ادامه به معرفی ثروتمندترین زنان جهان و حوزه کاری آنها می‌پردازیم.

پولدارترین زن دنیا کیست؟

ثروتمندترین زنان جهان در سال 2024

چندسالی است که رکورد ثروتمندترین زن جهان در دست فرانسوا بتنکورت مایرز است. او که وارث LOreal به شمار می‌رود، تنها در یک سال گذشته 19 میلیارد دلار به دارایی‌هایش اضافه شده و هم اکنون نزدیک به 100 میلیارد دلار ثروت دارد و به زودی وارد باشگاه صد میلیارد دلاری‌ها خواهد شد.

پیش از اینکه نام فرانسوا بتنکورت مایرز وارد فهرست مجله فوربز شود، مادر مرحوم وی، لیلیان بتنکورت عنوان ثروتمندترین زن دنیا را یدک می‌کشید و با مرگ ایشان در سال 2019، تنها وارثش موفق شد مقام اول را کسب کند. رقیب خاندان بتنکورت، والتون‌ها هستند که بر سر رتبه نخست می‌جنگند.

آلیس والتون تنها فرزند سام والتون، بنیان‌گذار والمارت و دومین زن ثروتمند جهان است. در سال 2018 و 2020، آلیس موفق شد عنوان پولدارترین زن جهان را از آنِ خود کند و فرانسوا بتنکورت را پشت سر بگذارد. لازم به ذکر است که خواهر شوهر آلیس بعد از اینکه همسرش را در یک حادثه سقوط بالگرد از دست داد موفق شد از آلیس سبقت بگیرد ولی پس از تقسیم ارث همه چیز به روال سابق بازگشت.

بیشتر بخوانید:

پولدارترین و ثروتمندترین انسان های جهان در سال 2023

پدیده کسب ثروت با طلاق

ثروتمندترین زنان جهان در سال 2024

از بین 10 زن ثروتمند دنیا، 9 نفر برتر ثروت خود را از پدر، شوهر و تنها در یک مورد از مادر به ارث برده‌اند. همچنین مکنزی اسکات اولین کسی است که توانسته بعد از گرفتن طلاق از همسرش در جمع ده زن ثروتمند جهان قرار بگیرد. اسکات زن سابق جف بزوس، کارآفرین برجسته جهان است که بعد از طلاق 35.6 میلیارد دلار نصیبش شد.

اسکات که یک بانوی خیر و نیوکار است، طی یک سال اخیر 640 میلیون دلار به سازمان‌های غیرانتفاعی کمک کرده و کل کمک‌های انسان دوستانه وی به 17.3 میلیارد دلار می‌رسد. اگر اسکات سخاوت خود را کنار می‌گذاشت، امروز 69 میلیارد دلار دارایی داشت و سومین زن ثروتمند دنیا شناخته می‌شد.

خودساخته‌های مجله فوربز

همان‌طور که گفتیم، بسیاری از زنان ثروتمند فهرست فوربز، دارایی خود را از پدر، شوهر یا مادرشان به ارث برده‌اند و بین آنها زنان خودساخته کم پیدا می‌شود. رافائلا آپونته دیامانت که مالک یکی از بزرگترین شرکت‌های کشتیرانی دنیا است، برترین زن خودساخته مجله فوربز به شمار می‌رود.

رافائلا هم اکنون هفتمین زن ثروتمند جهان و یکی از ده بانوی خودساخته این فهرست است. از 369 زنی که ثروتمند به شمار می‌روند، 100 نفر موفق شده‌اند با تلاش و کوشش خودشان و بدون پشتوانه ارث به چنین جایگاهی دست یابند. 200 زن دیگر ثروت خودشان را به ارث برده و 69 نفر باقی مانده ارث به دست آمده را گسترش داده‌اند و برای رونق آن تلاش می‌کنند.

ثروتمندترین زنان جهان در سال 2024

یکی از زنان ثروتمندی که دارایی خود را از همسرش به ارث برده و در حال رشد و ارتقای آن است، ابیگیل جانسون است که هم اکنون جایگاه دهم را به خود اختصاص داده.

بیشتر بخوانید:

تصویر ثروتمند ایرانی روی جلد مجله فوربز

تازه واردهای فوربز

در سال 2024 و براساس آمار مجله فوربز، 46 زن به فهرست ثروتمندترین زنان جهان راه پیدا کردند که برخی از آنها به علت افزایش نرخ سهامشان و برخی به خاطر ارث بردن به این جایگاه دست یافته‌اند. ثروتمندترین زنان تازه وارد مجله فوربز دو خواهر به نام‌های مرتا شرلینگ و سوفیا شرلینگ هستند.

پدر شرلینگ‌ها خود یکی از میلیاردرهای جهان بود که سال گذشته فوت کرد و دارایی‌اش را بین دو دخترش تقسیم نمود. ثروت هر یک از دختران ملکر شرلینگ هم اکنون 5.6 میلیارد دلار برآورد شده است.

از دیگر تازه واردهای فهرست فوربز می‌توان به میشل زاتلین، بنیان گذار شرکت امنیت سایبری Cloudflare و لیزا سو، رئیس شرکت نیمه هادی Advanced Micro Devices اشاره کرد. سهام این دو شرکت سال گذشته رشد خوبی داشت و به همین خاطر آنها به فهرست فوربز راه یافتند.

خواننده پرطرفدار پاپ

ثروتمندترین زنان جهان در سال 2024 - تیلور سوئیفت

آخرین کسی که معرفی خواهیم کرد، ستاره پاپ و نوازنده درجه یک، تیلور سوئیفت است. او پس از برگزاری تور Eras حدود 190 میلیون دلار درآمد کسب کرد و توانست تبدیل به نخستین موسیقیدان میلیاردر جهان شود.

در گجت نیوز بخوانید:
۲۰ فرد ثروتمند جهان در سال ۲۰۲۳ پولدارترین خانواده های جهان در سال ۲۰۲۳ از نگاه بلومبرگ هوش مصنوعی غول‌های ثروتمند دنیای تکنولوژی را به خاک سیاه نشاند؛ بیل گیتس و ایلان ماسک در لباس فقرا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*