سرعت اینترنت ایران

کاهش مجدد رتبه سرعت اینترنت ایران در گزارش جدید اسپیدتست

اسپیدتست در گزارشی به تازگی سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران را اندازه‌گیری کرده است. این گزارش، خبر از کاهش سرعت اینترنت کشور می‌دهد.

اخیرا وب سایت اسپیدتست که زیر مجموعه شرکت اوکلا است در آماری، پهنای باند اینترنت اقصا نقاط جهان و سرعت اینترنت کشورهای مختلف جهان را اندازه‌گیری کرده و این آمار را منتشر کرده است.

سرعت اینترنت ایران در زمان دکتر پزشکیان چه تغییری کرده است؟

سرعت اینترنت ایران

اسپیدتست در گزارشی که برای ماه ژوئیه امسال بوده، بیان کرده که میانگین سرعت اینترنت موبایل در جهان دچار کاهش شده اما میانگین سرعت اینترنت ثابت افزایش پیدا کرده است.

این وب سایت اعلام کرده که رتبه اینترنت موبایل و اینترنت ثابت ایران، کاهش پیدا کرده است. اسپیدتست، میانگین سرعت موبایل و اینترنت ثابت جهان برای ماه مه را به ترتیب 56.9 و 93.94 مگابایت بر ثانیه گزارش کرده است.

اسپیدتست سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران در ماه ژوئیه را به‌ ترتیب عددی نزدیک به 14.95 و 37.41 مگابیت‌ بر ثانیه اعلام کرده و بیان کرده است که سرعت اینترنت در ایران روند افزایشی را طی می‌کند.

باوجود افزایش سرعت اینترنت ایران، همچنان رتبه کشورمان در هر دو بخش اینترنت موبایل و اینترنت ثابت کاهش یافته است. در واقع سرعت اینترنت موبایل از 36.97 به 37.41 مگابایت بر ثانیه رسیده است.

رتبه سرعت اینترنت موبایل در ایران از گزارش قبلی این وبسایت تا به الان 4 پله کاهش یافته، یعنی از 65 به 69‌امین کشور پرسرعت اینترنت در جهان رسیده‌ایم.

لازم به ذکر است که در بخش اینترنت ثابت نیز سرعت افزایش یافته اما رتبه کشور ما در بین دیگر کشورهای جهان 2 رتبه کاهش یافته و به 146‌امین کشور در جهان رسیده‌ایم.

مطابق با گزارش قبلی اسپیدتست، سرعت اینترنت ثابت در ایران از 14.77 به 14.95 مگابایت بر ثانیه رسیده که نشان دهنده افزایش سرعت اینترنت ثابت در ایران بوده است.

وضعیت اینترنت کشورهای آسیایی چگونه است؟

سرعت اینترنت ایران

جالب است بدانید که امارات متحده عربی، توانسته بالاترین سرعت اینترنت در سطح جهانی را برای شهروندانش به وجود آورد و از گزارش قبلی تا به الان یک پله نیز صعود پیدا کرده است.

میانگین سرعت اینترنت موبایل در امارات متحده عربی 369.85 مگابایت بر ثانیه است. رتبه‌های بعدی این گزارش به ترتیب برای دیگر کشورهای خاورمیانه از جمله قطر و کویت بوده که رتبه‌های دوم وسوم این لیست را از آن خود کرده‌اند.

قطر با سرعت 343.84 مگابایت بر ثانیه در رتبه دوم و کویت نیز با سرعت 232.12 مگابایت بر ثانیه در رتبه سوم این لیست قرار دارند. همچنین امارات متحده عربی در بخش اینترنت ثابت همچنان در صدر جدول دیده می‌شود.

کاربران اماراتی به صورت میانگین با سرعت 291.85 مگابایت بر ثانیه امکان اتصال به اینترنت ثابت را داشته و پس از آنان سنگاپور و هنگ کنگ در رتبه دوم و سوم لیست اینترنت ثابت جهان هستند.

میانگین سرعت اینترنت ثابت برای کشور سنگاپور و هنگ کنگ به ترتیب نزدیک به 290.86 و 277.26 مگابایت بر ثانیه است که در رتبه‌های دوم و سوم این لیست قرار می‌گیرند.

پیشینه خبر:
نماینده مجلس خطاب به وزیر پیشنهادی ارتباطات: اگر نمی‌توانید کامل فیلتر کنید، فیلترینگ را بردارید اسپاتیفای در ایران رفع فیلتر شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*