قیمت ریرا در بازار

قیمت احتمالی ریرا در بازار آزاد

در این مطلب به تخمین قیمت احتمالی جدیدترین محصول عرضه شده توسط ایران خودرو با نام ریرا در بازار آزاد می‌پردازیم.

پس از اعلام شرایط فروش ریرا، به‌عنوان اولین خودرو شاسی بلند ملی که اتفاقا مورد توجه و استقبال بسیاری از مردم نیز قرار گرفته است، به‌زودی شاهد عرضه آن به متقاضیان واجد شرایط خواهیم بود. با این حال این خودرو زمانی که وارد بازار خودرو کشورمان شود با چه قیمتی خرید و فروش خواهد شد؟ تصمیم داریم تا در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به این سوال پاسخ دهیم.

قیمت احتمالی شاسی بلند ریرا ایران خودرو در بازار آزاد

دور جدید ثبت نام محصولات ایران خودرو با عرضه شاسی بلند ریرا رنگ و بوی متفاوتی به نسبت دفعات گذشته داشت. همین موضوع سبب شد تا پس از این عرضه، فروش حواله ریرا در فضای مجازی رونق بگیرد. قیمت کارخانه این خودرو در حالی که طبق اظهارات علی آبادی، وزیر صمت دولت سیزدهم زیر ۱ میلیارد تومان تخمین زده شده بود، اما در نهایت با احتساب هزینه های جانبی نظیر مالیات، شماره گذاری، اسقاط و… مبلغ ۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان اعلام شده است.

مورد دیگری که احتمالا در قیمت ریرا در بازار آزاد تاثیر خواهد گذاشت میزان تولید و تیراژ ری را است. طبق اعلام شرکت ایران خودرو، تعداد قابل توجهی از ری را تولید شده و همین موضوع باعث می‌شود که متقاضیان واجد شرایط تخصیص این خودرو، این محصول در موعد مقرر تحویل گیرند. همچنین شرکت ایران خودرو اعلام کرده است که تا پایان سال 1403 حدود 10 هزار دستگاه از این کراس اوور پر آپشن تولید و روانه بازار خواهد شد که در صورت عملی شدن می‌تواند یک رکورد قابل قبول در صنعت خودرو کشور ثبت شود.

بر همین اساس می‌توان انتظار داشت که به‌زودی شاهد حضور پر رنگ این خودرو در بازار باشیم. طبق روند چند سال اخیر بازار خودرو کشور، زمانی که محصولات جدید داخلی، مونتاژی و حتی وارداتی در بازار عرضه می شوند در ماه های ابتدایی با قیمت های عجیب و غریب و فضایی به فروش می‌رسد و به مرور از قیمت آنها کاسته می‌شود. با این تفاسیر احتمال می‌رود که ری را نیز در محدوده 1 میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت بخورد و به مرور قیمت آن متعادل تر و در بازار آزاد بین 1 میلیارد و 500 تا 1 میلیارد و 600 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی و آپشن‌های ری را

در بخش فنی، این خودرو از پیشرانه EF7P TC توربوشارژ با ظرفیت ۱۶۴۵ سی‌سی و توانایی تولید قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. مجموع این توان توسط گیربکس شش‌ سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب 0 تا 100 ری را ۱۰.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

از جمله امکانات شاسی بلند ریرا می‌توان به کنترل کشش، کنترل پایداری الکترونیکی، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی و سربالایی، ترمز پارک برقی (EPB) به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)، رادار نقطه کور، دوربین دید 360 درجه، فرمان برقی، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، در برقی صندوق عقب، خروجی برق ۱۲ ولت در صندوق عقب، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور و باران، کروز کنترل، سانروف، نورپردازی مخفی با قابلیت تغییر رنگ، نمایشگر دوگانه شامل کلاستر دیجیتال ۱۲ اینچی و سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه لمسی ۱۲ اینچی و سیستم صوتی با 9 بلندگو نام برد.

همچنین بخوانید:
بیش از یک و نیم میلیون ثبت نام برای ۱۲۰ هزار خودرو در طرح جدید فروش ایران خودرو محصولات توربو دوگانه سوز ایران خودرو به‌زودی وارد بازار می‌شوند شاسی بلند لوکس وویا فری با قیمت ۵۰ هزار دلاری به ایران آمد