افزایش قیمت بنزین

پزشکیان تلویحا افزایش قیمت بنزین در آینده نزدیک را تایید کرد

مدتی است که بحث افزایش قیمت بنزین مطرح شده و پزشکیان، رئیس جمهور دولت چهاردهم نیز با اعتراض به یارانه بنزین، به این شایعه قوت بخشیده است.

مدت‌هاست که صحبت‌های ضد و نقیضی درباره افزایش قیمت بنزین به گوش می‌رسد؛ اما هر بار که شایعه گران شدن سوخت مطرح می‌شود، مسئولان مربوطه این اخبار را تکذیب می‌‌کنند و می‌گویند تصمیمی برای افزایش قیمت گرفته نشده است. دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب دولت چهاردهم، اخیرا وزرای پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی برد و در اتفاقی کم‌سابقه تمام وزاری پیشنهادی موفق شدند رای اعتماد را از نمایندگان مجلس اخذ کنند و کار خود را به‌صورت رسمی در کابینه دولت آغاز کردند. محسن پاک نژاد نیز به‌عنوان وزیر نفت دولت جدید انتخاب شده و در همین چند روزی که شروع به کار کرده، اظهاراتی درباره گران شدن بنزین داشته است.

افزایش قیمت بنزین

در روزهایی که برخی افراد و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جبران ناترازی بنزین با راهکارهای قیمتی صحبت می‌کردند و حتی اخباری درباره طرح جدید سهمیه بندی بنزین و اختصاص سوخت به کارت ملی افراد شنیده می‌شد، وزیر نفت جدید اظهار کرد برای جبران ناترازی بنزین باید سراغ راهکارهای غیر قیمتی برویم. محسن پاک نژاد افزوده بود باید با سایر سازمان‌ها و وزارتخانه همکاری داشته باشیم تا بدون افزایش نرخ بنزین، در تراز تولید و مصرف سوخت تعادل ایجاد کنیم.

احتمال افزایش قیمت بنزین قوت گرفت

با وجود این که پس از اظهار نظر وزیر نفت درباره گرانی بنزین به‌نظر می‌رسید این موضوع، حداقل برای مقطع فعلی از دستور کار خارج شده، اما امروز رئیس جمهور اظهاراتی داشته که احتمالا نشان‌دهنده افزایش قیمت سوخت در آینده نزدیک خواهد بود. مسعود پزشکیان امروز در این رابطه گفت:

هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با قیمت دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم. اقتصاددانان و سیاست‌مداران ما باید بلند شوند و نسبت به این سیاست‌های نادرستی که اجرا می‌کنیم، اعتراض کنند. ما پول گندم، دارو، نهاده، حقوق بازنشستگان و… را نداریم، آن‌وقت بنزین را با دلار 50 هزار تومانی می‌خریم و 10 هزار تومان می‌فروشیم. کدام منطقی این را از ما قبول می‌کند؟ من تصور نمی‌کنم هر انسان آگاه و دغدغه‌مندی این سیاست و این نوع نگاه را بپذیرد.

این اظهارات رئیس جمهور، مهر تاییدی بر افزایش قیمت بنزین در آینده نزدیک است و احتمالا به‌زودی باید منتظر شنیدن این خبر باشیم. نظر شما در این‌باره چیست و آیا با صحبت‌های رئیس جمهور موافقید؟

همچنین بخوانید:
در مدتی کوتاه، از صادرکننده به واردکننده بنزین تبدیل شدیم ایران بنزین را لیتری ۳۸ هزار تومان به کشور وارد می‌کند! ماجرای ۳ نرخی شدن بنزین به کجا رسید؟ میرسلیم: قیمت بنزین باید لیتری ۲۶ هزار تومان شود