افزایش قیمت بنزین تا 26 هزار تومان به عقیده میرسلیم

میرسلیم: قیمت بنزین باید لیتری ۲۶ هزار تومان شود

میرسلیم، نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام باری دیگر درباره قیمت بنزین موضع گرفت. به عقیده او، نرخ بنزین باید لیتری 26 هزار تومان شود!

سید مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام طی چند وقت اخیر با اظهارات متعدد خود سر و صدای زیادی به پا کرده و با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. احتمالاً به یاد داشته باشید که میرسلیم اوایل امسال در برنامه‌ای تلویزیونی مدعی شد پژو 206 و تویوتا لندکروزر هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. همچنین طرفداری میرسلیم از فیلترینگ یکی دیگر از تیترهای بحث‌برانگیزی بوده است که در رسانه‌ها دیده‌ایم. او اخیراً در جدیدترین اظهار نظر خود گفت که قیمت بنزین باید لیتری 26 هزار تومان شود.

اعتقاد میرسلیم به 26 هزار تومانی شدن قیمت بنزین

افزایش قیمت بنزین تا 26 هزار تومان به عقیده میرسلیم

میرسلیم پیش از این در ایکس یا توییتر سابق خطاب به مسئولان دولت گفته بود که اگر جرئت افزایش قیمت بنزین را ندارند، حداقل از مردم بخواهند بنزین را اسراف نکنند. همواره مسئله قیمت بنزین برای مردم و فعالان محل بحث بوده و در حالی که عده‌ای افزایش قیمت آن را با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور به هیچ وجه شدنی نمی‌دانند، عده‌ای دیگر از قضا روی افزایش پافشاری می‌کنند. به نظر می‌رسد میرسلیم هم جزو دسته‌ای است که بالا رفتن نرخ بنزین را ضروری می‌داند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به‌تازگی در حاشیه همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت اظهار داشت که بنزین باید با 90 درصد قیمت فوب برابر با تقریباً 26 هزار تومان در دسترس قرار بگیرد. به عقیده وی، با اجرای چنین سیاستی، مردم بیشتر به سمت خودروهای کم‌مصرف متمایل می‌شوند. میرسلیم همچنین می‌گوید وقتی همچنان بنزین با نرخ پایین عرضه می‌شود، شرکت‌های خودروساز هم تلاشی برای تولید، مونتاژ و عرضه محصولات کم‌مصرف نخواهند کرد.

این در حالی است که مدتی قبل هم پس از کاهش ناگهانی سهمیه بنزین آزاد، زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه بنزین با سه نرخ در آینده به گوش رسید. شنیده‌ها حکایت از این داشتند که دولت جهت پاسخ‌گویی به تقاضای کل کشور، برنامه دارد ضمن نرخ‌های یارانه‌ای و آزاد قبلی، نرخ سومی را با قیمت لیتری 8 هزار تومان برای مشترکان پرمصرف عرضه کند. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره اظهار نظر تازه سید مصطفی میرسلیم چیست؟

همچنین بخوانید:
آیا استانی شدن کارت های هوشمند سوخت حقیقت دارد؟ بنزین در ایران از تمام جهان ارزانتر است؛ بهانه‌ای عالی برای افزایش قیمت مقایسه قیمت بنزین در ایران و کشورهای همسایه