تست تصادف ایمنی کی ام سی تی 9 - KMC T9

پیکاپ KMC T9 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه ANCAP شد + ویدیو تست تصادف

کی ام سی تی 9 پنج ستاره ایمنی از تست تصادف موسسه ANCAP استرالیا کسب کرد؛ دستاوردی که KMC T9 را از خیلی از خودروهای چینی متمایز می‌کند.

بخش عمده خودروهای چینی بازار نتوانسته‌اند در تست‌های معتبر ایمنی نتایج راضی‌کننده‌ای بگیرند و خیلی از آن‌ها حتی در این تست‌ها شرکت نکرده‌اند. در نتیجه کمتر خودرو چینی مونتاژی پیدا می‌شود که از لحاظ ایمنی موفق به کسب امتیاز بالایی شده باشد؛ چه برسد به پیکاپ‌های چینی که بخش کوچک‌تری از بازار خودرو کشورمان را تشکیل می‌دهند. با این حال، بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، پیکاپ KMC T9 محصول کرمان موتور اخیراً از موسسه ANCAP استرالیا پنج ستاره ایمنی دریافت کرده است.

عملکرد کی ام سی T9 در تست تصادف موسسه استرالیایی

موسسه ANCAP به شیوه‌های مختلف با توجه به دستورالعمل جدید خود که از سال 2023 اجرایی شده سطح ایمنی و مقاومت کی ام سی تی 9 را به آزمایش گذاشت. بر اساس این دستورالعمل جدید، مواردی از جمله سیستم‌های تشخیص موتورسوار، تشخیص عبور خودرو از عقب و پایش راننده و میزان استقامت اجزای الکترونیکی در صورت غوطه‌ور شدن در آب مورد بررسی قرار می‌گیرند. کی ام سی T9 هم در موارد مذکور موفق به کسب بالاترین امتیاز شد.

تست تصادف ایمنی کی ام سی تی 9 - KMC T9

کی ام سی T9 در این تست در حفاظت از راننده در صورت برخورد کامل دو خودرو از جلو، برخورد از ناحیه کناری، برخورد از طرف مخالف و حرکت شدید سر و گردن امتیاز کامل را به دست آورد. این پیکاپ چینی در حفاظت از سرنشینان کودک در برخورد جزئی از جلو و برخورد از ناحیه کناری هم موفق به کسب نمره کامل شد. البته در بخش قفسه سینه در برخورد مایل با اشیایی مثل درخت و برخورد جزئی با مانع صرفاً نمره قبولی گرفت و اثرگذاری کمربند و ایربگ آن در برخورد از جلو و توانایی آن در حفاظت از قفسه سینه سرنشینان عقب حداقلی ارزیابی شد.

تست تصادف ایمنی کی ام سی تی 9 - KMC T9

تی 9 کرمان موتور در بخش «سرنشینان بزرگسال»، «سرنشینان کودک»، «کاربران جاده» و «سیستم‌های ایمنی» به ترتیب 85 درصد، 87 درصد، 87 درصد و 89 درصد امتیاز کسب کرد. به همین ترتیب این پیکاپ چینی موفق شد پنج ستاره ایمنی از موسسه ANCAP را کسب کند و در بالاترین سطح ایمنی بنا به دستورالعمل این موسسه استرالیایی قرار بگیرد.

تست تصادف ایمنی کی ام سی تی 9 - KMC T9

همان‌طور که ذکر شد، خودروهای چینی که توانسته‌اند عملکرد چشمگیری در تست‌های ایمنی معتبر داشته باشند معدودند. فونیکس FX، کراس اوور مونتاژی مدیران خودرو یکی از همین نمونه‌ها است که از موسسه Euro NCAP پنج ستاره ایمنی را دریافت کرده بود. در واقع کی ام سی تی 9 از این نظر نه تنها جایگاهی خاص بین پیکاپ‌های چینی مونتاژی، بلکه بین کل محصولات چینی بازار خودرو ایران دارد.

در گجت نیوز بخوانید:
انتقاد تند معاون اول پزشکیان به وضعیت فروش و کیفیت خودروهای داخلی چری تیگو ۴ پرو فیس لیفت معرفی شد چری آریزو ۸، سدان لوکس جدید مدیران خودرو به زودی در بازار پیکاپ کره ای موسو خان به ایران می‌آید