ماهواره‌های استارلینک

تعداد ماهواره‌های استارلینک در مدار زمین به هفت هزار عدد رسید

کمپانی اسپیس ایکس درحال حاضر موفق شده است، تعداد ماهواره‌های استارلینک در مدار زمین را افزایش دهد و به 7 هزار عدد برساند.

ماهواره استارلینک که منظومه فضایی شرکت اسپیس ایکس است، برای ایجاد اینترنت ماهواره‌ای به فضا پرتاب می‌شود. این منظومه‌ها علاوه بر ایجاد اینترنت می‌توانند جهت اهداف نظامی و علمی بکار برده شوند.

 ماهواره‌های استارلینک در مدار زمین به چه تعداد می‌رسند؟

اسپیس ایکس در حال حاضر 7 هزار ماهواره استارلینک با استفاده از موشک فالکون 9 به مدار زمین پرتاب کرده. علاوه بر آن این شرکت 21 ماهواره دیگر از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به مدار زمین فرستاده است.

ماهواره‌های استارلینک

اسپیس ایکس در آخرین پرتاب موفقیت آمیز خود، 13 ماهواره Direct-to-Cell را به مدار زمین فرستاد. این ماهوراه‌ها می‌توانند به صورت مستقیم امکان اتصال اینترنت را برای گوشی‌های هوشمند فراهم کنند.

پس از پرتاب موفقیت آمیز آخرین ماهواره استارلینک، فالکون 9 به زمین برگشت و در اقیانوس اطلس فرود آمد. پرتاب بعدی این شرکت به عنوان یک ماموریت طولانی مدت محسوب می‌شود که از ایستگاه فضایی کندی ناسا پرتاب خواهد شد.

فضانوردان برای انجام این ماموریت به مدت چندین روز قرنطینه شده‌اند و حال منتظر تایید از سمت ناسا برای پرتاب به سمت فضا هستند. ماموریت Polaris Dawn به دلیل شرایط نامساعد جوی اقیانوس اطلس، هفته گذشته انجام نشد و فعلا منتظر تایید از طرف ناسا و اسپیس ایکس است.

پیشینه خبر:
شرایط استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران سخت‌تر از قبل شد واردکنندگان تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نقره داغ شدند آمار کاربران متصل به اینترنت ماهواره ای استارلینک منتشر شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*