دومین برج بلند جهان

خیز بلند ثروتمند افغان برای ساخت دومین برج بلند جهان

میرویس عزیزی، صاحب یکی از بزرگترین شرکت‌های املاک و مستغلات جهان، قصد دارد تا دومین برج بلند جهان را در شهر دبی بنا کند.

اوایل سال جاری میلادی بود که پروژه ساخت دومین برج بلند جهان در شهر دبی امارات متحده عربی استارت خورد. در همان ابتدا اعلام شد که ساخت و توسعه این ساختمان بلند توسط شرکت Azizi Developments صورت خواهد پذیرفت. این شرکت توسط یک میلیاردر افغانی به نام «میرویس عزیزی» تأسیس شده و اکنون یکی از مورد اعتماد ترین مجموعه های املاک و مستغلات در امارات شناخته می‌شود. عزیزی همچنین صاحب بانک‌های خصوصی و بنیانگذار شرکت بازرگانی بین‌المللی توسعه تجارت عزیزی است. اگر به اخبار حوزه معماری و بناها علاقه‌مند هستید، پیشنهاد ویژه می‌کنیم که ادامه این مطلب را از دست ندهید.

دومین برج بلند جهان با ۷۲۵ متر ارتفاع در دبی ساخته می‌شود

دومین برج بلند جهان

کار ساخت و ساز این برج عظیم در ماه ژانویه ۲۰۲۴ و با صرف بودجه کلان 1 میلیارد و 600 میلیون دلاری آغاز شد؛ با این حال اطلاعات دقیقی از ارتفاع و سایر جزئیات داخلی این برج منتشر تا به امروز منتشر نشده بود. اواخر هفته گذشته شرکت املاک و مستغلات عزیزی اعلام کرد که دومین برج عظیم جهان قرار است با با ارتفاع ۷۲۵ متر (۲ هزار و ۳۷۹ فوت) ساخته شود.

بر همین اساس برج خلیفه (بلندترین برج جهان) با ارتفاع ۸۲۸ متری همچنان اختلاف بسیار زیادی (103 متر) با دومین سازه بلند ساخته شده به دست بشر خواهد داشت. همچنین برج مردیکا مالزی که تا پیش از این در رتبه دوم این لیست قرار داشت، اکنون با ۶۷۹ متر به جایگاه سوم تنزل خواهد کرد.

با توجه به فاصله کمتر از 3 کیلومتر سازه جدید عزیزی با برج خلیفه، این برج در رقابت محلی برای کسب عنوان دومین ساختمان بلند شهر آسمان خراش لوکس مارینا ۱۰۱ با ارتفاع ۴۱۴ متر، را پشت سر خواهد گذاشت.

میرویس عزیزی در رابطه با جزئیات ساخت این آسمان خراش عنوان داشت:

هنگام آغاز کارهای مقدماتی در اوایل امسال گزینه‌های‌مان را برای هر دو سناریو باز گذاشته بودیم. اما با تایید طرح بلندپروازانه‌تر، درحال پی‌ریزی کارهای آسمان‌خراس ۷۲۵ متری هستیم. این آسمان‌خراش ۱۳۱ طبقه، آپارتمان، یک هتل لوکس هفت ستاره با اقامتگاه‌های اختصاصی، و یک مرکز خرید با هفت طبقه خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار داشت:

چشم‌انداز من برای برج عزیزی این است که میراثی ماندگار بسازم؛ ادای احترامی به دبی به‌منزله مقصدی منتخب برای ساکنان و بازدیدکنندگان، و دستاوردی بزرگ در مهندسی.

ساخت بلندترین لابی هتل جهان در برج عزیزی

دومین برج بلند جهان

بنا به اعلام شرکت عزیزی، این برج قرار است در چندین بخش در جهان رکورد بزند؛ ازجمله بلندترین لابی هتل جهان در طبقه ۱۱، بلندترین کلوب شبانه جهان در طبقه ۱۲۶، بلندترین سکوی مشاهده جهان در طبقه ۱۳۰ و بلندترین اتاق هتل در طبقه ۱۱۸. این شرکت همچنین اعلام کرد که این ساختمان رکورد بلندترین رستوران دبی را به خود اختصاص خواهد داد و رستوران طبقه ۱۲۲ آن از رستوران اتمسفر در طبقه ۱۲۲ برج خلیفه بالاتر خواهد بود. این بدان معناست که مهندسان سازنده در طبقات میانی ساختمان نیز از طراحی شبیه به لابی با ارتفاع سقف بلند استفاده کرده‌اند.

برج عزیزی که روند ساخت‌وساز آن جریان دارد، قرار است تا سال ۲۰۲۸ تکمیل شود و آپارتمان‌های آن در فوریه ۲۰۲۵ برای فروش گذاشته خواهند شد.

دبی در حال حاضر، بیش از هر شهر دیگری در جهان، برج‌هایی با ارتفاع بیش از ۳۰۰ متر دارد و شماری از برج‌های بلند با هدف ساختن رستوران، هتل و مرکز خرید در حال ساخت‌اند. برج فرانک مولر اترنیتاس نیز به‌عنوان بلندترین برج مسکونی جهان در سال ۲۰۲۷ افتتاح خواهد شد. همچنین هتل مارینا سِیل دبی، که اواخر امسال تکمیل خواهد شد، بلندترین هتل جهان لقب خواهد گرفت. در همین حال، برج بینگهاتی جیکوب و شرکا (Burj Binghatti Jacob & Co Residences)، با ارتفاع ۵۹۴ متر قرار است بلندترین سازه مسکونی جهان و سومین ساختمان بلند دبی باشد.

همچنین بخوانید:
مرسدس بنز برج ساز می‌شود؛ اولین ساختمان مسکونی در دبی (به‌روزرسانی: برج مرسدس بنز معرفی شد) بزرگترین و مدرن ترین هرم بشر به گنجایش ۱ میلیون نفر در دبی ساخته می‌شود طولانی ترین استخر اینفینیتی دنیا در دبی رونمایی شد + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*