سایت های 5G در ایران

جدیدترین گزارش رگولاتوری از وضعیت راه‌اندازی سایت های 5G در ایران

گزارش رگولاتوری از وضعیت راه‌اندازی سایت های 5G در ایران منتشر شد که نشان‌دهنده رقابت همراه اول و ایرانسل برای کسب سهم بازار 5جی در کشور است.

گزارش دوره‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) مربوط به دوره سه ماهه اول سال 1403 منتشر شد. در بخشی از این گزارش به وضعیت توسعه ارتباطات سیار پرداخته شده و نشان می‌دهد که وضعیت راه‌اندازی سایت های 5G در ایران چگونه است. بر این اساس، به‌نظر می‌رسد همراه اول و ایرانسل رقابت تنگاتنگی برای کسب بیشترین سهم بازار نسل پنجم ارتباطی کشور دارند.

همراه اول پیشتاز توسعه سایت های 5G در ایران

طبق گزارش منتشر شده، در حال حاضر همراه اول 964 سایت فیزیکی فعال 5G و ایرانسل نیز 905 سایت 5G را در سراسر کشور راه‌اندازی کرده‌اند. در مجموع، هم‌اکنون 1869 سایت نسل پنجم ارتباطی در ایران راه‌اندازی شده است. همچنین همراه اول و ایرانسل به‌ترتیب 53 و 43 درصد سهم بازار مشترکان پهن باند سیار را در اختیار دارند.

سایت های 5G در ایران

با مقایسه گزارش فصلنامه آماری شماره 49 رگولاتوری با گزارش سه ماهه منتهی به پایان سال 1402 (گزارش فصلنامه آماری شماره 48) می‌توانیم روند توسعه و راه‌اندازی سایت های 5G در ایران را بررسی کنیم. با این مقایسه متوجه می‌شویم که همراه اول نسبت به ایرانسل، شتاب بیشتری در توسعه فناوری نسل پنجم ارتباطی داشته است و در بهار 1403 با رشد 68.23 درصدی در رتبه اول قرار گرفته است. ایرانسل نیز با رشد 22.29 درصدی در جایگاه بعدی قرار دارد.

همچنین وضعیت توسعه در همراه اول تا سه برابر از اپراتور ایرانسل، سریع‌تر بوده است. قطعا رقابت در چنین بخش‌هایی منجر به ارائه خدمات بهتر، کاهش هزینه‌ها و افزایش نوآوری خواهد شد و در سرفصل توسعه سایت های 5G نیز مزایایی مانند افزایش پوشش و دسترسی، تسریع در نوآوری و فناوری، جذب سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی، افزایش رضایت‌مندی مشتریان و رقابت سالم و بهبود خدمات را به‌همراه دارد.

همچنین بخوانید:
آموزش فعال سازی پشت خطی در گوشی های سامسونگ و شیائومی (ایرانسل و همراه اول) آموزش فعال کردن پیشوازهای خاص (مخاطب در حال مکالمه، عبادت، غمگین) نمایش جدیدترین فناوری‌های دیجیتال همراه اول در نمایشگاه کیتکس ۲۰۲۴

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*