جتور X50

کراس اوور جتور X50 با نام مکث S05 به بازار ایران می‌آید

کراس اوور جتور X50 که در برخی بازارها با نام نیسان S05 نیز شناخته می‌شود، محصول جدید مکث موتور برای بازار ایران خواهد بود.

مدتی پیش خبر ثبت و عرضه قریب الوقوع خودرویی جدید از گروه مکث موتور با نام S05 موجب ایجاد سوالات زیادی پیرامون محصول آینده این شرکت شده بود. حال بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، ماهیت محصول S05 این شرکت فاش شده و گویا این خودرو همان کراس اوور جدید جتور X50 (زیر مجموعه چری چین) است که مدتی پیش امتیاز تولید آن به هنگران موتور (HENGRUN) واگذار شده است. در ادامه به معرفی مشخصات این محصول آینده بازار ایران می‌پردازیم.

جتور X50 توسط مکث موتور عرضه می‌شود

همانطور که اشاره کردیم، محصول جدید شرکت مکث موتور که در واقع جتور X50 گروه خودروسازی چری محسوب می‌شود، مدتی پیش به شرکت چینی هنگران واگذار شد و اکنون با نام «تیسان S05» به بازار چین و برخی کشورهای دیگر صادر می‌شود. با توجه به همین موضوع می‌توان پیش‌بینی کرد که این خودرو با نام مکث S05 در بازار ایران عرضه خواهد شد.

با این حساب چندین چالش مهم سد راه عرضه این خودرو در ایران خواهد بود؛ اولین مورد افت قیمت شدید به واسطه بی نام و نشان بودن برند سازنده و مطرح نبودن آن در کشور، و دومین مورد نگرانی‌هایی از بابت تداوم تولید این خودرو و تامین قطعات یدکی. به همه این موارد سابقه نه‌چندان خوب مکث موتور در عرضه موفق برخی محصولات مونتاژی این شرکت مانند نامشخص بودن برنامه تولید خودرو تیارا و ایراد کیفی پیکاپ های کلوت را نیز می‌توان اضافه کرد.

مشخصات فنی و امکانات MAX S05 (جتور X50)

نمای داخل جتور X50

در بخش فنی این خودرو از پیشرانه چهارسیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ نام آشنای چری با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر بهره می‌برد. مجموع این توان از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه از نوع Wet به چرخهای جلو منتقل می‌شود. مصرف متوسط سوخت این پیشرانه 7.92 لیتر در 100 کیلومتر است.

از مجموع آپشن‌های رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به دو نمایشگر 12.3 اینچی کلاستر و مولتی مدیا مرکزی، رینگ های 19 اینچی، کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور ، رادار هشدار تصادف از عقب، سنسور پایش فشار باد تایرها، سیستم صوتی با شش بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک با سیستم تشخیص کیفیت هوا، چراغ‌های LED، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، سقف پانوراما با سانروف، 6 کیسه هوای ایمنی، گرم‌کن صندلی های جلو، شارژر وایرلس، صندلی های برقی جلو و… نام برد

در انتها دعوت می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی فیدلیتی XB1 (جتور XB1) که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را نیز مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:
زمان تولید انبوه هایما اس ۷ پرو ایران خودرو رسما اعلام شد فیس لیفت جک S3 کرمان موتور با ظاهر و مشخصات جدید به بازار ایران می‌آید آشنایی با بی ام و X2، وارداتی جدید پرشیا خودرو برای سامانه جانبازان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*