امتیاز بنچمارک انتوتو

رکوردشکنی اول گوشی درجهان که به امتیاز 3 میلیون در بنچمارک انتوتو رسید

پرچمدار آینده Vivo مجهز به تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک موفق شده نخستین گوشی اندرویدی باشد که به امتیاز 3 میلیون در بنچمارک انتوتو می‌رسد.

به‌تازگی گوشی چینی ویوو X200 پرو در بنچمارک انتوتو حاضر شده و امتیازی خیره‌کننده کسب کرده است. گوشی پرچمدار آتی Vivo که قرار است روز 14 اکتبر به‌طور رسمی رونمایی شود، از تراشه قدرتمند دایمنسیتی 9400 مدیاتک بهره برده و به نخستین گوشی در دنیا تبدیل شده که امتیازی بالاتر از 3 میلیون را در این بنچمارک ثبت می‌کند. تراشه مورد استفاده در این گوشی یک هسته قدرتمند کورتکس X5 با سرعت 3.45 گیگاهرتز داشته و در کنار آن از سه هسته کورتکس X4 و چهار هسته کورتکس A720 بهره خواهد برد.

ثبت امتیاز 3 میلیون در بنچمارک انتوتو؛ دستاورد گوشی جدید ویوو

بر اساس اطلاعات منتشر شده از تراشه Dimensity 9400 این چیپست از بیش از 30 میلیارد ترانزیستور تشکیل خواهد شد. برای مقایسه بد نیست بدانید که چیپست پر ادعای سال گذشته اپل، A17 Pro تنها 19 میلیارد ترانزیستور داشته است. دقت کنید که هرچه تعداد ترانزیستورهای به کار رفته در یک تراشه بیشتر باشد، عملکرد آن قدرتمندتر و مصرف انرژی آن بهینه‌تر خواهد بود.

چیپست مدیاتک

ویوو همچنین سال گذشته نیز تراشه دایمنسیتی 9300 را در گوشی ویوو ایکس 100 پرو به کار برده بود. تراشه Dimensity 9300، طبق گزارش‌ها سال گذشته حدود یک میلیارد دلار درآمد عاید مدیاتک نمود.

جزئیات مربوط به امتیاز استثنایی گوشی ویوو در بنچمارک انتوتو توسط یکی از کارمندان Vivo منتشر شده است. این گوشی امتیاز دست‌نیافتنی 3007853 را در این بنچمارک کسب کرده و همان‌طور که اشاره شد نخستین دستگاهی‌ست که مقاومت سنگین سه میلیون را در این بنچمارک می‌شکند.

امتیاز بنچمارک انتوتو

از سوی دیگر، مدتی پیش گوشی اوپو فایند X8 که به‌طور مشابه به تراشه دایمنسیتی 9400 مجهز بود نیز در همین تست شرکت کرد. البته امتیاز نهایی گوشی Oppo برابر با 2880558 شد که اندکی کمتر از امتیاز ثبت‌شده توسط پرچمدار ویوو بود. به نظر می‌رسد ویوو توانسته مدیریت حرارتی بهتری در پرچمدارش داشته باشد یا با استفاده از بهینه‌سازی‌های نرم افزاری مناسب‌تر امتیاز بالاتری را در این تست ثبت کند.

در کنار این عملکرد درخشان تراشه دایمنسیتی 9400 که می‌تواند نویدبخش ظهور یک قدرت جدید در بازار چیپست‌های پرچمدار اندرویدی باشد، رقیب اصلی این تراشه، اسنپدراگون 8 نسل 4 هنوز در بنچمارک AnTuTu ظاهر نشده است. البته نباید غافل شد که امتیازات تراشه کوالکام در بنچمارک گیک بنچ تک هسته‌ای و دوهسته‌ای به‌ترتیب معادل با 3236 و 10046 بوده که هر دو بالاتر از امتیاز ثبت‌شده توسط تراشه جدید مدیاتک هستند. چیپست Dimensity 9400 در این بنچمارک امتیاز تک هسته‌ای 2889 و چندهسته‌ای 8833 را کسب کرده است.

گوشی ویوو ایکس 200

البته علیرغم درج این نتایج و گزارش‌ها هنوز برای اظهار نظر در خصوص مشخصات فنی و مقایسه قدرت دو تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 و دایمنسیتی 9400 کمی زود است. کوالکام تراشه جدیدش را در رویداد Snapdragon Summit ماه آینده رونمایی خواهد کرد؛ درحالیکه مدیاتک نیز احتمالا اول ماه نوامبر چیپست پرچمدارش را معرفی می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
پردازنده گوشی های اندرویدی به زودی پردازنده آیفون ها را در هم می‌کوبند تراشه A18 Pro آیفون 16 پرو و پرو مکس از چیپست دسکتاپ M1 اپل هم قوی‌تر است امتیازات بنچمارک تراشه A18 Pro اپل از ادعاهای بی اساس اپل خبر می‌دهند وان پلاس ۱۳ با چیپست اسنپدراگون، آیفون ۱۶ را در بنچمارک گیک‌بنچ شکست داد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*