ترابردپذیری

همراه اول موفق ترین اپراتور تلفن همراه در زمینه ترابردپذیری شد

بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در رابطه با ترابردپذیری اپراتورهای تلفن همراه، اپراتور همراه اول مقصد اول مشترکان ترابرد کننده بوده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش جدیدی را در رابطه با ترابردپذیری اپراتورهای تلفن همراه منتشر کرد. اجرای این طرح از سال 1395 آغاز شد و کاربران به‌واسطه آن می‌توانند با حفظ شماره تلفن همراه خود از خدمات یک اپراتور دیگر بهره‌مند شوند. گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات حاکی از آن است که مقصد اول مشترکان برای ترابرد کردن، اپراتور همراه اول بوده و همراه اول، تنها اپراتوری است که با تراز مثبت به کار خود ادامه می‌دهد و سایر اپراتورها در این زمینه موفق نبوده‌اند.

جزئیات گزارش سازمان تنظیم مقررات از ترابردپذیری اپراتورها

طبق آمار منتشر شده در گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، 48 درصد از کل تقاضاهای ترابرد که معادل 788 هزار تقاضا می‌شود، برای ورود به شبکه همراه اول به ثبت رسیده است. همچنین ایرانسل با 46 درصد و رایتل با 6 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

ترابردپذیری

در این گزارش به آمار خروج مشترکان از اپراتورها نیز اشاره شده است که بر اساس آن، 698 هزار نفر تصمیم گرفته‌اند با استفاده از قابلیت ترابردپذیری، شبکه همراه اول را ترک کنند. با وجود این، همچنان تراز نهایی همراه اول مثبت بوده و 89 هزار کاربر جدید را نشان می‌دهد.

در سوی دیگر، ایرانسل و رایتل موفق نشده‌اند تراز مثبت داشته باشند و تراز منفی 13 هزار و 75 هزار را به ثبت رسانده‌اند. مطمئنا کیفیت خدمات و رضایت کاربران، مهم‌ترین دلیل این جابه‌جایی مشترکان است و با توجه به آمارهای منتشر شده، همراه اول همچنان محبوب‌ترین اپراتور تلفن همراه ایران بوده است.

ترابردپذیری

تعداد درخواست‌های ترابرد در نیمه اول سال 1403 برابر با 4842 درخواست بود. این آمارها حاکی از آن است که روند استفاده از طرح ترابردپذیری نسبت به سال‌های ابتدایی اجرای آن، کاهش پیدا کرده و ظاهرا این طرح در حال اشباع شدن است. اکنون کاربران به تجربیات کامل‌تر و دقیق‌تری از وضعیت شبکه اپراتورهای تلفن همراه دست یافته‌اند و نمی‌توان انتظار تغییرات چشمگیری را در آینده داشت.

همچنین بخوانید:
آموزش فعال سازی پشت خطی در گوشی های سامسونگ و شیائومی (ایرانسل و همراه اول) آموزش فعال کردن پیشوازهای خاص (مخاطب در حال مکالمه، عبادت، غمگین) نقش محوری اپراتورهای تلفن همراه در توسعه اقتصاد دیجیتال

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*