کشف محل دفن واقعی کریستف کلمب

کشف محل دفن واقعی کریستف کلمب ؛ معمای ۵۰۰ ساله حل شد

بعد از گذشت ۵۰۰ سال، سرانجام راز بزرگ محل دفن واقعی کریستف کلمب، دریانورد افسانه‌ای و کاشف قاره آمریکا، کشف شد.

پس از قرن‌ها حدس و گمان، دانشمندان بالاخره موفق شدند محل آرامگاه کریستف کلمب، دریانورد افسانه‌ای و کاشف قاره آمریکا را پیدا کنند. با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های تحلیل DNA، محققان تأیید کردند که بقایای موجود در کلیسای جامع سویا، اسپانیا متعلق به این دریانورد ایتالیایی است.

این کشف نقطه پایان یک معمای تاریخی ۵۰۰ ساله است. سال‌هاست که محل دفن کلمب در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و نظریه‌های مختلفی درباره آن مطرح می‌شد. برخی معتقد بودند که او در جمهوری دومینیکن به خاک سپرده شده است، اما تحقیقات جدید این نظریه را رد کرد.

بیشتر بخوانید:

با حتشپسوت آشنا شوید؛ زنی مرموز که به یکی از بزرگترین فرعون های مصر تبدیل شد

تیمی از دانشمندان به سرپرستی میگل لورنت، با مقایسه DNA استخوان‌های یافت شده در سویا با DNA نوادگان کلمب، به این نتیجه قطعی رسیدند. این تحقیقات چندین دهه به طول انجامید و سرانجام با موفقیت به پایان رسید.

کلمب کی بود و چه کرد؟

کشف محل دفن واقعی کریستف کلمب

کریستف کلمب دریانوردی ایتالیایی بود که در قرن پانزدهم میلادی با حمایت پادشاهان اسپانیا به دنبال یافتن مسیر جدیدی به آسیا بود. او در این سفر موفق شد به قاره آمریکا برسد، هرچند تصور می‌کرد به آسیا رسیده است.

کشف آمریکا توسط کلمب نقطه عطفی در تاریخ جهان بود و منجر به آغاز عصر استعمارگری شد. اگرچه او به عنوان یک کاشف بزرگ شناخته می‌شود، اما بسیاری از مورخان بر این باورند که رفتار او با مردم بومی آمریکا بسیار ظالمانه بود.

رازهای دیگری که هنوز پابرجاست

با وجود این کشف بزرگ، هنوز هم سوالات بی‌پاسخ زیادی درباره زندگی و سفرهای کلمب وجود دارد. برای مثال، ملیت دقیق او هنوز هم مورد بحث است. برخی معتقدند که او ایتالیایی، برخی دیگر اسپانیایی و عده‌ای نیز او را یهودی می‌دانند.

در مستند جدیدی به نام «DNA کلمب: منشأ واقعی» که به زودی از تلویزیون اسپانیا پخش خواهد شد، به این پرسش‌ها و بسیاری سوالات دیگر پاسخ داده خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*