تغییر طراحی خودروهای بی ام و

خداحافظی با یک دوران؛ وقتی طراحی خودروهای بی ام و هم بدریخت شده است

بی ام و از تصمیم خود در رابطه با طراحی محصولات آینده‌اش خبر داد؛ تصمیمی که از پایان دورانی به‌یادماندنی برای طرفداران خودروهای BMW حکایت دارد.

خودروهای برقی و تحولاتی که با خود به دنبال داشته‌اند، در حال فرا گرفتن صنعت خودرو است. اثرات آن‌ها حتی به خودروسازی جاافتاده و باقدمت مثل بی ام و هم رسیده است که در اقصی نقاط جهان شهرتی استثنائی دارد. بی ام و چندین سال است که رفته‌رفته برای تغییر زبان طراحی خود تلاش می‌کند و بی ام و XM مثال بارز این موضوع بود. این در حالی است که خیلی از علاقه‌مندان به اخبار خودرو و طرفداران پروپاقرص این خودروساز مونیخی رویکرد جدید آن را نمی‌پسندند. با این حال، بی ام و قرار نیست از این روند عقب بکشد و حتی این مسیر را با قوت بیشتر در آینده در پیش خواهد گرفت.

طراحی خودروهای بی ام و یکدست می‌شود

بی ام و سری 5

بی ام و سری 5 مدل 2021

«آدرین ون هویدانک» (Adrian van Hooydonk)، مدیربخش طراحی بی ام و، در گفتگو با تاپ گیر اعلام کرد که همه خودروهای آینده این خودروساز، از جمله نمونه‌های بنزینی، المان‌هایی از طراحی نمای بیرونی کانسپت‌های «نیوکلاس» (Neue Klasse) قرض خواهند گرفت. برخی از محصولات هم با پیشرانه بنزینی و هم با پیشرانه برقی با تفاوت‌های جزئی در طراحی روانه بازار خواهند شد.

او به صراحت اظهار کرد که موج خودروهای برقی و زبان طراحی آن‌ها کل محصولات بی ام و نظیر خودروهای درون‌سوز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به گفته او، این موضوع مشکلی برای مشتریان این شرکت ایجاد نمی‌کند؛ چراکه به همه خودروهای به‌روز بی ام و دسترسی دارند و دستشان در انتخاب نوع پیشرانه باز خواهد بود.

کانسپت i Vision Dee بی ام و

کانسپت i Vision Dee

مدیر طراحی بی ام و می‌گوید خودروهایشان به کانسپت‌هایشان وفادار خواهند بود و حتی طراحی بهتری از آن‌ها خواهند داشت؛ خبری که شاید برای طرفداران زبان طراحی آینده‌گرایانه جدید این شرکت خوشایند باشد، ولی به مذاق طرفداران طراحی سنتی آن خوش نمی‌آید. او در تایید این موضوع به نزدیکی بی ام و i3 و بی ام و i8 به کانسپت‌هایشان اشاره کرد. او گفت خودروساز مونیخی در آینده هم بر همین منوال پیش می‌رود.

کانسپت i Vision Dee و Neue Klasse X بی ام و

کانسپت‌های i Vision Dee و Neue Klasse X

بی ام و تا سال 2029 حداقل پنج خودرو از سری نیو کلاس را عرصه خواهد کرد که شامل یک نسخه جدید از سری 3، یک یا دو شاسی بلند و یک خودرو کوپه اسپرت می‌شود. تا سال آینده اولین خودرو از این سری به بازار معرفی می‌شود و بقیه خودروها در سال 2026 یا بعد از آن به مرحله عرضه می‌رسند.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*