اسکات کلی رسما باز نشستگی‌اش را اعلام کرد

اسکات کلی  فردی بود که 20 سال در خدمت ناسا برای تحول جهان تلاش کرد. فضانوردی که پس از خدمات ارزنده‌اش به جهانیان، در تاریخ 1 آوریل سال 2016 رسما بازنشستگی‌اش را اعلام نمود.

اسکات از معدود فضانوردانی بود که در رکورد شکنی دست داشت. این فضانورد 52 ساله موفق شد پس از اقامت 522 روزه در فضا با سلامت به زمین برگردد و پس از پازگشتش، اعلام بازنشستگی کرد.

کلی که با نام کامل اسکات جورف کلی شناخته می‌شود، در تاریخ 21 فوریه 1964 میلادی در اورنج نیوجرسی چشم به جهان گشود و به این ترتیب ایالات متحده به عنوان وطن وی خوانده می‌شود.

اسکات طی زحمات 20 ساله برای اکتشافات فضایی تازه، تعداد زیادی اولین‌ها و نقاط عطفی را رقم زد که مطمئنا دیگر چنین اثاری در تاریخ پدیدار نخواهد شد. آخرین ماموریت اسکات در دوران فعالیتش به 27 مارس 2015 باز می‌گردد که با کیهان نورد روس تبار به  اسم Mikhail Kornienko از جو زمین خارج شد.

وی پس از یک‌ سال در تاریخ 1 مارس 2016، یکی از شگفتی‌سازترین ماموریت‌های فضایی بشریت را با موفقیت کامل پشت سر نهاد با مسیری که بنیان‌گذارش بود، عصر جدیدی را پیش روی فضانوران قرار داد.

اسکات کلی در مجموع 340 روز را در ایستگاه فضایی بین المللی گذراند تا از این طریق رکورد بلند‌ترین حضور خارج از زمین در دنیای فضانوردی ارتقا بخشد. او همچنین در طول یک سال اقامتی که در فضا داشت، حدودا 400 نوع آزمایش را به منظور آماده‌سازی برای ماموریت‌های آینده ناسا انجام داد.

کلی همچنین در طول دوران کاری‌ خود در فعالیت‌های گوناگونی  برای آزمایش نحوه‌ی واکنش نشان دادن بدن انسان به انزوا، بی وزنی، تابش و استرس پروازهای فضایی طولانی حضور داشت.

اسکات کلی در نهایت چند هفته‌ی پیش بود که طی توییتی در حساب شخصی‌اش، خبر بازنشستگی‌ خود را اعلام نمود تا شاهد خداحافظی یکی از ارزشمندترین فضانواردان تاریخ فضانوردی باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*