مقایسه آیفون 7 و ال جی جی 5

مقایسه آیفون 7 و ال جی جی 5 ؛ ماژولار یا غیر ماژولار! مسئله این است

با توجه به رونمایی رسمی اپل از هفتمین نسل گوشی‌ های هوشمند خود، اینک در صدد آن آمدیم تا مقایسه آیفون 7 و ال جی جی 5 پرچم‌دار سری جی گوشی‌های ال جی را منتشر کنیم. در این مقایسه سعی شده جنبه‌های مختلف هر دو محصول در نظر گرفته شود.

آیفون 7 فرزند تازه متولد شده‌ی اپل شب گذشته رسماً معرفی شد تا گوشی‌های پرچم‌دار بازار با چالشی جدیدی سر برافراشته از کوپرتینو مواجه شوند. بی‌تردید آیفون نامی است که خود به تنهایی میلیون‌ها خریدار را به سمت خرید خود می‌کشاند.

مقایسه آیفون 7 و ال جی جی 5

حال هفتمین نسل از گوشی‌های آیفون همراه ویژگی‌هایی نظیر سخت افزاری قدرتمند، بدنه‌ای ضد آب، دوربینی جذاب که هنرمندانه تصاویر را خلق می‌کند و باتری قدرتمندی از جنس بهترین‌های بازار در یک قاب 4.7 اینچی گرد هم آمده‌اند تا بار دیگر عاشقان برند اپل به گجت تازه متولد شده این کمپانی با استقبالی گرم خوش آمد بگویند. مقایسه آیفون 7 و ال جی جی 5

همانطور که از قبل مطلع بودیم آیفون 7 از تغییرات چندانی برخوردار نخواهد بود و ما این موضوع را با مشاهده تغییراتی محدود از جمله جابه‌جایی خطوط آنتن، افزایش ارتفاع برجستگی دور دوربین و حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون می‌توانیم تایید کنیم. هرچند اپل با قرار دادن تراشه‌ی مرموز و توانمندی به نام A10 در زیر قاب آلومینیومی آیفون خود ادعا می‌کند که اینک آیفون 7 از قدرتمندترین تراشه موبایلی جهان میزبانی می‌کند و عملا تغییرات همیشه نبایست در ظاهر قضیه نمایان باشد.

آیفون به لطف دریافت مجوز IP67 از برخورد با آب نخواهد ترسید و می‌تواند حتی تا عمق 1 متر و نیمی نیز برای چندین ثانیه مقاومت کند. این ویژگی‌ است که شاید سال‌های گذشته جای خالی آن بر روی لباس فلزی پسر کوپرتینویی حس می‌شد. مقایسه آیفون 7 و ال جی جی 5

اما این تمام ماجرای آیفون 7 نیست. از دیگر بخش‌های بهبود یافته آیفون باید به استفاده از بلندگوهای استریو اشاره کرد که برای نخستین بار در یک گوشی آیفونی مشاهده می‌شود. همچنین با توجه به حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون جدید آیفون مجهز به پورت لایتنینگ خواهد بود. البته اگر دوست ندارید تا از هدفون‌های استاندارد خود دل بکنید نگران نباشید چرا که اپل یک تبدیل درگاه لایتنینگ به جک 3.5 میلی‌متری را نیز به صورت رایگان داخل جعبه آیفون 7 قرار خواهد داد. مقایسه آیفون 7 و ال جی جی 5

مقایسه آیفون 7 و ال جی جی 5

یکی دیگر از محورهای جذابیت آیفون‌ها به جز ظاهر زیبا، همواره دوربینی قدرتمند و مجهز به تکنولوژی روز دنیا بوده است. آیفون 7 نیز از این قضیه مبرا نخواهد بود و اپل در تازه‌ترین دستاورد خود دوربینی با کیفیت را ارائه خواهد کرد.

اینک آیفون 7 از دوربینی با همان میزان پیکسل آیفون قبلی (12 مگاپیکسل) ولی کاملاً پیشرفته‌تر همراه با دیافراگم f/1.8، سیستم لرزشگیر نوری جدید فیلمبرداری و یک فلش ال ای دی 4 کاناله بهره می‌برد که قادر است سرعت شاتر 25 میلی‌ثانیه‌ای را در اختیار شما بگذارد. همچنین دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در آیفون جدید اپل به 7 مگاپیکسل ارتقاء پیدا کرده است تا اپل مطمئن باشد عاشقان سلفی نیز به این دیوایس نگاه جدی‌تری را خواهند داشت. مقایسه آیفون 7 و ال جی جی 5

مقایسه آیفون 7 و ال جی جی 5

اما در سمتی دیگر هندستی با برند ال جی قرار گرفته است. گجتی که سر و صدای زیادی را به پا کرد ولیکن به خاطر سیاست‌های غلط مدیران ال جی عملا در فروش آنطور که شایسته‌ی آن است موفق نبود. مقایسه آیفون 7 و ال جی جی 5

مقایسه آیفون 7 و ال جی جی 5

ال جی جی 5 یکی از محصولات جذاب کنگره جهانی موبایل امسال بود که موفق شد به لطف طراحی ماژولار خود جوایز متعددی را از این نمایشگاه دریافت کنند. این گوشی هوشمند در زیر صفحه نمایش خود حاوی قسمتی جداشونده بوده که با جداسازی آن از صفحه می‌توانید باتری را تعویض کرده و یا ماژول‌های مخصوصی موسوم به «دوستان ال جی» را نظیر هدست واقعیت مجازی به آن متصل کنید.

مقایسه آیفون 7 و ال جی جی 5

این گوشی هوشمند دارای ابعاد 149.4 در 73.9 در 7.7 میلی‌متر و وزن 159 گرم خواهد بود. صفحه نمایش به کار رفته در این محصول دارای سایز 5.3 اینچ بوده که قادر به پشتیبانی از وضوح 2K خواهد بود. علاوه بر این درست همانند پرچم‌داران سامسونگ این محصول نیز از یک صفحه نمایش دوم همیشه روشن بهره می‌برد که می‌توانید اطلاعات ابتدایی نظیر ساعت و انواع نوتیفیکیشن‌ها را بدون نیاز به قفل گشایی صفحه مشاهده کنید.

مقایسه آیفون 7 و ال جی جی 5

با نگاهی به سخت افزار داخلی ال جی جی 5 متوجه شباهت آن به اکثر پرچم‌داران موفق سال 2016 می‌شویم. این محصول از یک پردازنده اسنپدراگون 820، پردازنده گرافیکی آدرنو 530، سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو، حافظه 32 گیگابایتی، رم 4 گیگابایتی، دوربین اصلی 6 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، دوربین دوم 8 مگاپیکسلی با لنزی واید و دیافراگم F/2.4، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0، درگاه مدرن USB نوع C و یک باتری 2,800 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع (80 درصد شارژ در 30 دقیقه) بهره می‌برد.

جدول مقایسه آیفون 7 و ال جی جی 5

گوشی

iPhone 7

LG G5

صفحه نمایش4.7 اینچ5.3 اینچ
رزولوشن750 در 1334 پیکسل2560 در 1440 پیکسل
نسبت صفحه به بدنه65.6 درصد70.1 درصد
ابعاد138.3 در 67.1 در 7.1 میلی‌متر – 138 گرم149.4 در 73.9 در 7.7 میلی‌متر
دوربین اصلی12 مگاپیکسل – دیافراگم f/1.8 – فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، سیستم OIS، فلش LED 4 کاناله16 مگاپیکسل – دیافراگم f/1.8 – فوکوس خودکار لیزری، سیستم OIS سه محوره، فلش LEDدوربین دوم 8 مگاپیکسلی با لنز واید و دیافراگم f/2.4
دوربین فرعی7 مگاپیکسل – دیافراگم f/2.28 مگاپیکسل – دیافراگم f/2.0
تراشهApple A19 Fusion – پردازنده 4 هسته‌ایاسنپدراگون 820
پردازنده گرافیکیشش هسته‌ایآدرنو 530
ظرفیت رم2 گیگابایت4 گیگابایت
حافظه داخلی32/128/256 گیگابایت32 گیگابایت
پشتیبانی از حافظه خارجیخیربله
باترینامشخص2,800 میلی‌آمپر جداشدنی – پشتیبانی از شارژ سریع (شارژ 80 درصد در 30 دقیقه)
درگاه ارتباطیلایتنینگ یو اس بی نسخه 2 ، قابل بازگشتUSB نوع C
سیستم عاملآی او اس 10اندروید 6.0 مارشمالو
امکانات اضافیاستاندارد IP67 برای بدنه ضد آب، مقاومت در عمق 1 و نیم متری آبدوربین دوم واید، قابلیت ماژولار، اتصال ماژول‌های مختلف و جداسازی باتری

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. با سلام
    کسی میدونه ماژولار در موبایل یعنی چی ؟

    • ماژولار یعنی ارتقا سخت افزاری به غیر از رم و سی پیو یعنی یه سری از لوازم به خود گوشی که از خود باتری وصلذمیشه میتونی ازشون استفاده ببری مثل ماژول کمرا که اپشن بیشتری نسبت به خود کمرا گوشی داره اینو یادت باش اپشن فقط نه اینکه کیفیت رو بیشتر کنه هاااا فقط اپشن.
      یا مثل ماژول باتری اضافه که باتری 2000 میلی امپری داره و با خود 2000 میلی امپر گوشی میشه 4000 تا در کل یه جور ارتقا سخت افزاریه همین.

    • ماژولار یعنی ارتقا سخت افزاری به غیر از رم و سی پیو یعنی یه سری از لوازم به خود گوشی که از خود باتری وصل میشه میتونی ازشون استفاده ببری مثل ماژول کمرا که اپشن بیشتری نسبت به خود کمرا گوشی داره اینو یادت باش اپشن فقط نه اینکه کیفیت رو بیشتر کنه هاااا فقط اپشن.
      یا مثل ماژول باتری اضافه که باتری 2000 میلی امپری داره و با خود 2000 میلی امپر گوشی میشه 4000 تا در کل یه جور ارتقاء سخت افزاریه همین.

  2. سلام.درمورد الجی x machوهمینطورx maxمطلب نمیزارید؟؟