خودرو سه چرخ سولو

خودرو سه چرخ سولو را از سال آینده در خیابان‌های شهر ببینید

خودرو سه چرخ سولو ساخت شرکت الکترا مکانیکا هفته گذشته در یک نمایشگاه اتومبیل در ونکوور کانادا رسما رونمایی شد. این خودرو سه چرخ که تک سرنشین نیز خواهد بود، می‌تواند به عنوان یک وسیله نقلیه کمکی برای خانواده‌ها مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است که این خودرو با قیمت 15 هزار دلار و از سال آینده به فروش خواهد رسید.

سالیانی است که ما می‌شنویم الیو موتورز (Elio Motors) در حال برنامه ریزی برای تولید یک وسیله نقلیه با سوخت دوست‌دار زیست محیط است و حتی ما نمونه‌های اولیه این خودرو را نیز مشاهده کرده‌ایم؛ حال به نظر می‌رسد که این خودرو در حال سپری کردن مراحل نهایی توسعه خود و آماده شدن برای عرضه به بازار است.

ماه ژوئن سال جاری نیز شاهد رونمایی از محصول مشابه دیگری به نام الکترا مکانیکا (Electra Meccanica) سولو بدیم. کمپانی کانادایی الکترا هفته گذشته از تازه‌ترین مدل خودروی خود نیز رونمایی کرد و اعلام داشت که سال 2017 میلادی این محصولات را در جاده‌ها می‌توانیم ببینیم.

وقتی به چند ماه پیش باز می‌گردیم چیزی از خودرو سه چرخ سولو الیو نمی دانستیم و تنها چند رندر سه بعدی همراه با مشخصاتی کم بر روی کاغذ وجود داشت که ما را برای دیدن هر چه زودتر محصول نهایی این خودرو عجیب و غریب مشتاق‌تر می‌کرد؛ اما همه چیز در اوایل هفته گذشته جدی‌تر شد و الکترا مکانیکا از خودرو سولو خود در نمایشگاه Luxury and Supercar ونکوور کانادا رونمایی کرد.

خودرو سه چرخ سولو

مشخصات ارائه شده در ماه ژوئن بار دیگر تکرار شده و هیچ تغییری در آن دیده نمی‌شود. این محصول تک سرنشین دارای وزن 450 کیلوگرم بوده و با سه چرخ خود ارائه دهنده 72 اسب بخار بوده که موتور الکتریکی محرک آن در چرخ عقب تهیه شده است. گفته می‌شود در هر بار شارژ این خودرو سه چرخ الکتریکی می‌توانید محدوده‌ای 161 کیلومتری را بپیمایید که بدون شک نمی‌تواند آن را گزینه‌ی مناسبی برای عبور و مرور در شهرهای بزرگ کند و این اتومبیل‌ها را در قیاس با خودروهایی نظیر تسلا مدل 3 و چوی بولت محدود‌تر می‌کند.

وقتی که شما این محصول را با وزنی فوق‌العاده کم، تک سرنشین، جمع و جور، با طراحی جذاب و وزنی فوق‌العاده کم می‌بینید قطعاً انتظار خواهید داشت که قیمت آن نیز به مراتب پایین‌تر از سایر خودروهای الکتریکی در بازار باشد که قطعاً همین گونه است. خودرو سه چرخ سولو با قیمتی کمتر از نصف دو محصول ذکر شده به فروش خواهد رفت تا ما بتوانیم حساب ویژه‌ای را بر روی فروش خوب آن باز کنیم.

خودرو سه چرخ سولو هیچگاه مناسب سفرهای بین شهری نخواهد بود. کاملا واضح است که الکترا مکانیکا با هدف رفت و آمدهای کوتاه و همچنین به عنوان یک وسیله نقلیه مکمل برای خانوارها این خودرو را تولید کرده است که بدون شک می‌تواند استفاده از آن روشی کارآمد برای رفع نیازهای روزمره شما باشد.

خودرو سه چرخ سولو

الکترا مکانیکا می‌گوید که باتری لیتیوم یونی 15.1 کیلو وات ساعتی و موتور سنکرون AC ترکیبی این خودرو موجب شده تا شما قادر به طی سرعت 0 تا 129 کیلو متر در کمتر از مدت 8 ثانیه باشید. باتری خودرو سه چرخ سولو با یک شارژر 220 ولت حدود 3 ساعت به شارژ کامل رسیده و با یک شارژر 110 ولت نیز نیازمند سپری کردنی حدود 6 ساعت برای شارژ کامل باتری آن خواهید بود.

این وسیله نقلیه جمع و جور دارای ابعاد 3 در 1.2 در 1.3 متر و بر روی دو محور 2 متری قرار گرفته است. از دیگر مشخصات این خودرو باید به رینگ‌های آلومینیومی 15 اینچی، ترمز دیسکی در تمامی چرخ‌ها، دو هالوژن در چراغ جلو، دی تایم برای روشن شدن خودکار چراغ‌ها در طول شبانه روز و همچنین گرم کن آینه‌های بغل اشاره کرد.

نمای داخلی الیو نمی‌تواند به شما احساس نشستم داخل یک خودرو لوکس را بدهد؛ ولیکن می‌توان گفت که شرکت الکترا مکانیکا در کمترین قضای موجود، بیشترین استفاده را برای طراحی داخلی این خودرو کرده است. یک پنل ال سی دی، پاور ویندوز، رادیو AM/FM همراه با بلوتوث/یو اس بی و صندلی‌هایی قابل تنظیم همگی از این خودرو، محصولی مطابق با استانداردهای جهانی ساخته است. در این خودرو همچنین ما شاهد درب‌هایی بدون جای کلید، دوربین پشتی برای محافظت از خودرو در هنگام پارک و همچنین تهویه مطبوع داخلی خواهیم بود.

خودرو سه چرخ سولو

در حال حاضر الکترا مکانیکا قیمت نهایی خودرو سه چرخ سولو خود را 15 هزار دلار و قابل عرضه در چهار رنگ نقره‌ای تیتانیومی، قرمز، مشکی و سفید عنوان کرده است و این شرکت آغاز رسمی فروش این محصول را از سال 2017 سر خواهد گرفت.

گالری تصاویر خودرو سه چرخ سولو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*